וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים לחייליו: אל תהרגו מורדות, תירו באיברי מינן

דוטרטה, הידוע בלשונו האלימה והבוטה אמר כי אין להרוג את חברות המחתרת הקומוניסטית, אלא רק לירות "בחלקיהן המוצנעים כך שלא יהיה בהן שימוש יותר". ארגון זכויות אדם: "הוא מעודד את החיילים להפר את החוק הבינלאומי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה קרא לירות במורדות קומוניסטיות באיברי מינן כעונש על כך שהן נלחמות בממשלו, בהתבטאות השערורייתית האחרונה של המנהיג שידוע בלשונו הבוטה והאלימה. ארגון משמר זכויות האדם גינה היום (שני) את דבריו של דוטרטה, שנאמרו בשבוע שעבר בנאום שנשא בפני מורדים לשעבר.

"זאת ההצרה האחרונה בשורה ארוכה של הצהרות מיזוגניות, מעליבות ומזלזלות כלפי נשים", נמסר בהודעת הארגון. "זה מעודד את כוחות הביטחון לפעול באלימות מינית בזמן עימות מזוין, בניגוד לחוק הבינלאומי".

לפי תמלול דבריו של דוטרטה, שפרסמה הממשלה, הוא אמר לחייליו כי הם לא צריכים להרוג מורדות. "אנחנו רק נירה באיבריים המוצנעים שלכן, כך שאם לא יהיו יותר איברים פרטיים, אתן תהיו חסרות ערך", אמר דוטרטה. הוא גם תקף את הלוחמות שהצטרפו למורדים ונטשו את ילדיהן ומשפחותיהן.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בטקס להריסת מכוניות יוקרה במנילה, 6 בפברואר 2018. רויטרס
בהאג חוקרים אם ביצע פשעים נגד האנושות. דוטרטה/רויטרס

חברת הקונגרס אמי דה חסוס, ממפלגת הנשים גבריאלה, גינתה את דבריו "המרושעים" של דוטרטה ואמרה כי הוא מחזק בכך את תרבות "החסינות מעונש" במדינה. לדבריה, "דוטרטה שוב ביסס את עצמו כפשיסט המסוכן ביותר בממשלה". לדבריה, הנשיא "העלה הילוך בטרור המדינתי נגד נשים ותושבים ודחוף את החיילים לשפיכת דמים נוספת ולהפרות חמורות של החוק הבינלאומי".

דוטרטה, שעודד בשנה שעברה את חייליו לאנוס, מואשם על ידי ארגוני זכויות אדם בכך שממשלתו הרגה ללא משפט אלפי בני אדם בחשד שהיו מעורבים בסחר בסמים או בצריכתם. בשבוע שעבר הודיע בית הדין הפלילי בהאג כי הוא פותח בחקירה נגדו בחשד לפשעים נגד האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully