וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה על הסף את העתירה נגד פרסום ההמלצות בתיקי נתניהו

12.2.2018 / 20:45

בפסק הדין בעניין העתירה נגד הפרסום, נכתב כי לא נמצא עילה להתערבות משפטית. "המשטרה אינה מעבירה לגופי התביעה 'המלצות' בשאלת ההעמדה לדין, והיא מסכמת את חומר החקירה על פי האמור בהנחיותיו של היועמ"ש", נקבע בפסק הדין

עריכת וידאו:ניר חן

בג"ץ דחה על הסף היום (שני) את העתירה נגד פרסום ההמלצות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים שבהם הוא חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, ב"היעדר עילה להתערבות משפטית". השופט אורי שהם, שכתב את פסק הדין, קבע כי "כנטען בתגובת המשיבים, המשטרה אינה מעבירה לגופי התביעה 'המלצות' בשאלת ההעמדה לדין והיא מסכמת את חומר החקירה על פי האמור בהנחיותיו של היועמ"ש, ובכלל זה רשאית המשטרה להתייחס לדיות הראיות בתיק החקירה שלפניה".

מוקדם יותר ביקשה הפרקליטות לדחות על הסף את העתירה. כמו כן, ביקשה המדינה מבג"ץ להכריע בעניין בהקדם האפשרי, על מנת שלא לעכב את העברת סיכום תיק החקירה מהמשטרה לפרקליטות, שאמורה להתבצע בימים הקרובים. התשובה נמסרה באמצעות עו"ד רן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, שמייצג בעתירה את ראש הממשלה, היועמ"ש, משטרת ישראל והמפכ"ל.

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 בפברואר 2018. רויטרס
נתניהו/רויטרס

העתירה הוגשה על ידי עו"ד יוסי פוקס בחודש שעבר, ובה קרא לשופטים לקבוע כי כל פרסום המלצות על ידי המשטרה אינו חוקי. החשש, כפי שכתב בבקשה של עו"ד פוקס, הוא שהמשטרה תבצע "מחטף" כלשונו, ותגיש את ההמלצות לגבי נתניהו לפני שבג"ץ יכריע בסוגיה, ובכך תעקר את העתירה מתוכן. בשל כך, בפרקליטות ביקשו למנוע מצב כזה ולכן ביקשו מהמשטרה שלא להגיש את ההמלצות עד לדיון בצו הביניים.

אתמול הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למשטרה לדחות את פרסום ההמלצותיה בתיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוראת היועץ באה בעקבות העתירה.

(עדכון ראשון: 17:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
מנדלבליט/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully