וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אני מנהל שיח עם ארה"ב על סיפוח חלקים ביהודה ושומרון"

בצל דחיית ההצבעה על החלת הריבונות ביו"ש, אמר נתניהו בישיבת סיעתו כי הוא מנהל שיח בנושא עם וושינגטון. נתניהו הדגיש כי על היוזמה להיות ממשלתית ולא פרטית, משום ש"מדובר במהלך היסטורי". אבו מאזן: "כל צעד להחלת ריבונות בהתנחלויות יחריף את המתיחות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: כנס מרכז הליכוד בנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) במהלך ישיבת סיעת הליכוד כי הוא דן עם ארצות הברית על סיפוח חלקים מיהודה ושומרון. "אני יכול לומר שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים", אמר.

עוד הדגיש ראש הממשלה כי אחד העקרונות שמובילים אותו בסוגיה הוא "תיאום ככל האפשר מול האמריקנים", שהקשר איתם, לדבריו, הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות. העיקרון השני, לדברי נתניהו, הוא כי היוזמה לכך צריכה להיות ממשלתית ולא פרטית, מאחר ש"מדובר במהלך היסטורי". ח"כ בני בגין העיר לראש הממשלה, כי אין צורך בהצעת חוק ממשלתית, אלא די בכך שתעבור החלטת ממשלה בלבד.

מלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נמסר כי "כל צעד להחלת ריבונות ישראל בהתנחלויות יוביל להחרפת המתיחות".

בבית היהודי בירכו על המהלך. "אנו שמחים שבפעם הראשונה ראש הממשלה נתניהו מדבר על מימוש תכנית הריבונות שלנו בשטחי C ביהודה ושומרון", נמסר מהמפלגה. "המבחן יהיה במימוש. אנו מברכים על כך ונעמוד לימינו".

לקריאה נוספת בנושא
פה אחד: ראשי הקואליציה דחו את ההצבעה על החלת הריבונות ביו"ש

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 בפברואר 2018. רויטרס
במגעים מול ארה"ב. נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/רויטרס

גורם מדיני בכיר אמר בהמשך לדברי נתניהו, כי "ראש הממשלה משוחח זמן רב עם הממשל האמריקני על האינטרסים הלאומיים של ישראל במסגרת כל הסדר שלום עתידי. ראש הממשלה לא הציג בפני ארצות הברית הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא ארצות הברית לא הביעה את הסכמתה להצעות".

עוד הוסיף: "ישראל עדכנה את ארצות הברית בנושא ההצעות השונות המועלות בכנסת, וארה"ב הביעה את עמדתה הברורה שהיא מבקשת לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ. עמדתו של רה"מ נתניהו היא שאם הפלסטינים יתמידו בסירובם למו"מ לשלום - ישראל תציג אלטרנטיבות משלה".

מיקי זוהר, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
"אני קורא בפייסבוק תגובות על כך שראש הממשלה שמאלן". ח"כ זוהר/דוברות הכנסת

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), תקף בישיבת הסיעה את חברי הכנסת ממפלגתו שחתמו על הצעת החוק הפרטית שהוגשה להחלת הריבונות ואמר: "אני קורא בפייסבוק תגובות על כך שראש הממשלה שמאלן. למה צריך להגיש הצעת חוק כזו? תנו לראש הממשלה לנהל את זה".

מחוץ לישיבת הסיעה, נרשמו עימותים בין פעילי מחאת הנכים למאבטחי משמר הכנסת. המפגינים ניסו לפרוץ את קו המחסום שהציבו אנשי הביטחון במשכן, ונבלמו תוך צעקות וחילופי האשמות.

"הכוח האמיתי של מדינת ישראל נשען על אזרחי ישראל, אתם החוסן הלאומי שלנו. מבקש להודות לכם", אמר נתניהו בפתח ישיבת הסיעה. "במהלך חסר תקדים, נעביר בקריאה ראשונה את התקציב. הממשלה כאן כדי להישאר עד סוף שנת 2019, זה דבר חשוב לכלכלת ישראל, מדינת ישראל ואזרחי ישראל", הוסיף.

דברי נתניהו בישיבת הסיעה מגיעים בצל החלטת ראשי הקואליציה לדחות את העלאת חוק הריבונות. זאת, בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים בצפון ובמטרה לאפשר את המשך ניהול המגעים המדיניים בנושא. הצעת החוק היא של חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), והיא מבקשת להחיל את ריבונות מדינת ישראל על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. לפני כחודש אישר מרכז הליכוד פה אחד כי חברי המפלגה מחויבים לפעול להחלת הריבונות.

בישיבת ראשי הקואליציה ביקש נתניהו מיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לדחות את החוק בעקבות המצב הביטחוני. בנט הסכים לבקשתו של ראש הממשלה ללא עימות. עוד קודם לכן, בסוף השבוע שעבר, אנשיו של נתניהו ניסו להביא להורדת החוק מסדר היום, בשל הרגישות מול הממשל בארצות הברית והקו הפרו-ישראלי שהוא מוביל בנושא הישראלי-פלסטיני.

ישיבת סייעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
הסכים לדחות את ההצבעה על החוק. בנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

במרצ התרעמו על התזמון של המהלך. "לנתניהו אין מנדט למהלך שיוביל למציאות של דרום אפריקה או של יוגוסלביה", אמרה יו"ר המפלגה זהבה גלאון. "ראש ממשלה שמסובך בחקירות שוחד מנסה לשחד פוליטית את הבסיס האידאולוגי של תומכיו בימין המשיחי. סיפוח בלי אזרוח הוא אפרטהייד ולראש הממשלה אין ולא יהיה לזה מנדט. אנחנו בשמאל לא נלך אחריו לעתיד של דם וסבל, גם לנו יש קווים אדומים ולטרנספר ולאפרטהייד לא נסכים. כל סיפוח יגרור אי ציות אזרחי שיעמיד במבחן את יציבות המשטר. כשהחוק לא חוקי - יהיה אי ציות אזרחי".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "החוק הזה הוא חוק רע, מטופש ובעיקר הרסני בכל כך הרבה בחינות. נתניהו משחק עם גפרורים במטרה לשרוף את כתב האישום וסופו שיבעיר את האזור כולו".

"כדי להעלים את עשן הסיגרים בכתבי האישום נתניהו מנסה להבעיר את האיזור כולו. הכרזתו של נתניהו היא הכרזת ממשלת הימין הקיצוני על מדינה דו לאומית שתתנהל תחת משטר אפרטהייד בלי סיכוי להפרדות או למשא ומתן מדיני בניגוד לרצון הציבור הישראלי והפלסטיני. עם כל הכבוד לטראמפ, שום משא ומתן איתו לא יסדיר את החיים שלנו כאן לצד הפלסטינים. נראה כי המתנחלים מנהלים לבדם את מדינת ישראל ובדרך מצפצפים על רובם המוחלט של האזרחים שרוצים לראות פה דמוקרטיה ולא אפרטהייד, מדינת יהודית ולא דו לאומית, שלום ולא מלחמה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully