וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אל-בגדאדי נפצע בתקיפה אווירית בא-רקה בשנה שעברה

12.2.2018 / 14:52

גורמים אמריקניים אמרו כי מנהיג דאעש נאלץ להעביר את השליטה על הארגון למשך כמה חודשים, אולם הוא לא נמצא בסכנת חיים. לא ברור אם הוא נפגע בתקיפה של ארה"ב או של רוסיה, שטענה באותה תקופה כי הוא ככל הנראה נהרג

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, נפצע בתקיפה אווירית במאי אשתקד ונאלץ להעביר את השליטה על הארגון למשך חמישה חודשים בשל פציעותיו - כך מסרו גורמים אמריקניים לרשת CNN. סוכנויות המודיעין העריכו במידה רבה של ביטחון כי האדם המבוקש ביותר בעולם היה בסמוך ל-רקה בזמן פגיעת הטיל, שלא ברור מי שיגר אותו.

לפי הגורמים, הערכת סוכנויות המודיעין מתבססות על דיווחים שנאספו בחודשים האחרונים מעצירים משורות דאעש ומפליטים בצפון סוריה. אל-בגדאדי לא סבל מפציעות מסכנות חיים, אך בעקבותיהן הוא לא יכול היה להמשיך ולפקד על הפעילות היומיומית של הארגון.

באותה תקופה, דאעש עמד בפני תבוסה במעוזו במוסול שבעיראק ובירתו בא-רקה הייתה מכותרת על ידי כוחות הנתמכים בידי ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
ברקע השמועות על מותו: דאעש פרסם הקלטה של המנהיג אל-בגדאדי
מנהיג דאעש כנראה עדיין בחיים: "כשנמצא אותו - ננסה לחסלו"

CNN: מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, נפצע במתקפה אווירית. אתר רשמי
מסתרר בשטח המדברי שבין עיראק לסוריה. אל-בגדאדי/אתר רשמי

בנוסף לכך, לא ברור אם אל-בגדאדי נפגע בתקיפה מכוונת או מ"נזק היקפי". גורמים אמריקניים לא יודעים את התאריך המדויק של התקיפה ואם כלי טיס של הקואליציה הבינלאומית היה מעורב או שפציעתו של אל-בגאדי הייתה כתוצאה מתקיפה רוסית. "היו תקיפות בודדות של רוסיה בא-רקה, אבל אין תאריך מדויק שלהן. אנחנו לא יודעים אם זה אנחנו", אמר גורם אמריקני.

ככל הנראה, פציעתו של אל-בגדאדי אירעה סמוך להכרזה הרוסית ביוני, שבה נטען כי מנהיג דאעש נהרג או נפצע במתקפה של חיל האוויר בא-רקה, ששוחררה באוקטובר האחרון.

במערב התייחסו בספקנות לדיווח, לנוכח מקרים דומים בעבר שהתגלו כשגויים. אחד הגורמים האמריקניים אמר כי ההכרזה הרוסית הייתה אחד המקרים שבהם "היא ממציאה דברים".

אל-בגדאדי נראה בציבור פעם אחת בלבד, ביוני 2014, כשהכריז על הקמת החליפות האסלאמית ממסגד א-נורי במוסול. מאז שוחררו כמה קלטות קול שלו, האחרונה שבהן בספטמבר האחרון. ככל הנראה, מנהיג דאעש מתחבא בשטח המדברי והלא מאוכלס שבין סוריה לעיראק, מה שמקשה על המאמצים ללכוד אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully