וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה דוחה את טענות ישראל: לא מודעים לנוכחות איראנית בתדמור

סגן שר החוץ אמר כי מוסקבה לא מכירה כוחות איראניים המוצבים בבסיס T4, שממנו, לפי צה"ל, המריא המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל. "על כולם לשמור על רגיעה כדי למנוע הסלמה מסוכנת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

רוסיה לא מודעת לנוכחות איראנית באזור תדמור שבמרכז סוריה - כך אמר היום (שני) סגן שר החוץ, מיכאיל בוגדנוב. זאת ברקע ההסלמה בין ישראל לסוריה, שהחלה אחרי שחיל האוויר הפיל מל"ט איראני ששוגר מבסיס T4, שבמחוז חומס. "אין לי מידע על כך", אמר בוגדנוב בתשובה לשאלות של כתבים.

הוא חזר על דבריו של הנשיא ולדימיר פוטין, שאותם הביע במהלך שיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שבת. "אנחנו קוראים לכולם לשמור על רגיעה כדי למנוע הסלמה מסוכנת", אמר סגן החוץ.

יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
קרון השליטה האיראני בבסיס T4/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

התקרית ביום שבת הייתה החמורה ביותר בין ישראל לבין סוריה ובעלות בריתה, ולראשונה נרשמה התנגשות ישירה עם איראן. אחרי הפלת המל"ט, שחדר לישראל דרך ירדן, תקף חיל האוויר את קרון השליטה של איראן בבסיס T4 וטיל נ"מ ששיגר צבא סוריה לעבר המטוסים התפוצץ ופגע באחד מהם.

המטוס, מדגם F-16, התרסק בקיבוץ הרדוף אחרי ששני הטייסים נטשו אותו. אחד מהם נפצע באורח קשה, אך מצבו השתפר בימים האחרונים. הטייס השני נפצע קל.
בתגובה, החל גל תקיפות נוסף של חיל האוויר בסוריה, נגד מערכות נ"מ סוריות ויעדים איראניים. בצה"ל תיארו זאת כמתקפה המשמעותית ביותר נגד מערכות ההגנה של דמשק מאז מלחמת לבנון הראשונה ב-1982.

רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד ומסייעת לו יחד עם איראן נגד ארגוני המורדים, קראה לאחר ההתלקחות בצפון שלא לפגוע בריבונותה של סוריה, ברמיזה לכך שהיא מתנגדת לתקיפות של חיל האוויר. ארצות הברית, מנגד, הביעה תמיכה בישראל ואמרה כי זכותה להגן על עצמה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר היום כי תמיכתה של ארצות הברית בתהליך ייצובה של סוריה אינו מספיק. "יש מחסור בעזרה", אמר בשיחת ועידה עם כתבים. הוא הוסיף כי מוסקבה תמשיך במאמציה הדיפלומטיים לפתור את הסכסוך בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully