וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבנת הון ברבע מיליארד שקל: ארגון הפשיעה הכלכלית שנוהל מספרד

12.2.2018 / 12:10

תשעה בני אדם ועשר חברות הואשמו בחברות בארגון שנוהל על ידי יניב בן דוד ושלושת אחיו מספרד, שהוציאו חשבוניות פיקטיביות ב-850 מיליון שקל. בפרקליטות מקיימים מגעים עם שלטונות ספרד להסגרת האחים בן דוד כדי להגיש נגדם כתב אישום

יניב בן דוד. ניר לנדאו, מערכת וואלה! NEWS
יניב בן דוד בבית המשפט ב-2008/מערכת וואלה! NEWS, ניר לנדאו

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד תשעה בני אדם ועשר חברות בגין פעילות בארגון פשיעה כלכלי. לנאשמים יוחסו עבירות הנוגעות לחוק המאבק בארגוני פשיעה, חוק מס ערך מוסף, פקודת מס הכנה וחוק איסור הלבנת הון.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים התאגדו והחלו לפעול יחדיו מינואר 2015. לארגון הפשיעה הכלכלי היה מבנה ברור, ובראשו עמד יניב בן דוד. במסגרת תפקידו התווה בן דוד את מדיניות הארגון, כיוון את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות, והורה על חלוקת הרווחים. בן דוד גייס יחד עם שני אחיו, תום והראל בן דוד, מנהלים ופעילים בארגון. השלושה שילמו את שכרם וכיוונו את פעולותיהם כדי לקדם את פעילותו הפלילית של הארגון. השלושה עצורים בימים אלה בספרד, ופרקליטות המדינה מנהלת מגעים על הסגרתם.

קריית הממשלה, מאי 2015. ראובן קסטרו
רשות המסים בתל אביב/ראובן קסטרו

בכתב האישום צוין כי הארגון הפעיל מערך משומן של הפצת חשבוניות מס כוזבות בסך של מאות מיליוני שקלים לעסקים וחברות שונות, ששימשו כלקוחות הארגון - כל זאת באמצעות חברות הפצה. הפצת החשבוניות הכוזבות הצמיחה הכנסות בהיקף נרחב בחברות ההפצה של הארגון, הכנסות החבות במס הכנסה ובמס ערך מוסף. כדי להפחית את חבות תשלום מס הכנסה ולקבל במרמה בחזרה מהמדינה את מס ערך מוסף ששולם על ידי חברות ההפצה של הארגון, השתמש הארגון במערך חברות קש שסיפקו חשבוניות מס תשומות כוזבות לחברות ההפצה ובאופן זה קיבל הארגון את כל מאות מיליוני השקלים ששולמו כמע"מ על ידו בחזרה לידיו. בנוסף, הארגון אף השתמש בצ'יינגים למטרות הלבנת הון. היקף החשבוניות הפיקטיביות שהוציא הארגון עמד על יותר מ-850 מיליון שקלים, והיקף עבירות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים עומד על כרבע מיליארד שקלים.

האחים בן דוד עזבו את הארץ וניהלו את הארגון מספרד. לטענת הפרקליטות השלושה העבירו הנחיות למנהלים ולפעילים, שיישמו אותן בארץ. חלק מהנאשמים שימשו מנהלים בארגון וחלק שימשו כסוכניו, וגייסו לקוחות באופן עצמאי בתמורה לחלק מרווחי הארגון כפי שנקבע על ידי יניב בן דוד. נאשמים אחרים ביצעו שליחויות עבור הארגון, נרשמו כבעליהן של חברות הקש ואף הציגו עצמם כבעלי החברות בכדי לשמש חיץ בין רשויות אכיפת החוק לבין ראשי הארגון והדרג הניהולי שלו. גילה בן דוד, בת זוגו של יניב, הואשמה כי ניהלה במסגרת חברותה בארגון את כספי הארגון וחילקה אותם לפעילים, על פי הנחיות בן זוגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
תשעה מעורבים הואשמו בפרשה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שיתוף פעולה עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הביא למעצרם של האחים בן דוד בספרד לצורך הסגרתם לארץ בגין העבירות המתוארות בכתב האישום. מפרקליטות מיסוי וכלכלה שהגישה את כתב האישום נמסר כי נמסר כי "הנאשמים פעלו יחד תחת ארגון פשיעה כלכלית, אשר נשלט מספרד על ידי ראשי הארגון. במסגרת זו הקימו מערך משומן ומוסדר להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בסכומי עתק, שכל מטרתו להונות את קופת המדינה במאות מיליוני שקלים".

התיק מטופל בידי עו"ד שרון ינוביץ, ליאת מנור ואוראל בן-מוחה מפרקליטות מיסוי וכלכלה. החקירה נוהלה בידי משטרת ישראל, חקירות מכס מע"מ ת"א ויחידת יהלום ברשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובשיתוף פעולה של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. לפני כחודש נעצרו 29 מעורבים בפרשה, בחשד שגרפו כמיליארד שקל מקופת המדינה, בעקבות פעילות הארגון בענף הבנייה. זוהי הפעם הראשונה בישראל בה נתקלים החוקרים במבנה של ארגון פשיעה שעוסק אך ורק בעבירות כלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully