וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים קיבל בחום את אחותו: "להמשיך באווירת הפיוס עם הדרום"

13.2.2018 / 10:52

מנהיג צפון קוריאה שמר על טון מפויס עם שובה של אחותו, שהובילה את המשלחת הדיפלומטית במשחקי החורף. נשיא דרום קוריאה אמר כי ארה"ב מוכנה לדיאלוג, אך ביפן מבהירים כי מדיניות הפעלת הלחץ המקסימלית על צפון קוריאה לא תשתנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר הלילה (שלישי) כי הוא רוצה לחזק את "אווירת הפיוס והדיאלוג החמה" עם הדרום, לאחר שובה של המשלחת למשחקי החורף. זאת בזמן שבארצות הברית וביפן קוראים להגביר את הלחץ על פיונגיאנג ואת הסנקציות.

לפי התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית, קים הורה לנקוט צעדים נוספים לחיזוק הקשר בין שתי הקוריאות, אחרי שאחותו הצעירה קים יו ג'ונג הובילה ביקור בן שלושה ימים במשחקי החורף בפיונגצ'נג. בדיווח לא פורט באילו צעדים מדובר.

ארצות הברית תומכת בהרחבת המגעים בין שתי הקוריאות, כך שאלו יוכלו להוביל לשיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון. נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, אמר היום כי ארצות הברית מוכנה לנהל שיחות עם הצפון.

לקריאה נוספת בנושא
מסר של פיוס: קים הזמין את נשיא דרום קוריאה לביקור
ביקור היסטורי: אחותו של קים נפגשה עם נשיא הדרום בפתח משחקי החורף

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ואחותו קים יו ג'ונג, 13 בפברואר 2018. סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, אתר רשמי
הביקור הסתיים בהצלחה. קים יו ג'ונג לצד המנהיג קים ג'ונג און/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית

מנגד, בוושינגטון רוצים להחריף במקביל את הסנקציות כדי ללחוץ על פיונגיאנג לוותר על תכנית הגרעין שלה. גם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר היום כי מון הסכים כי הכרחי להגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית. בטוקיו מתאמצים להדגיש כי אין פערים במדיניות של ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית ביחס לקוריאה הצפונית.

גורם דיפלומטי יפני בכיר אמר למחוקקים כי "המדיניות הבסיסית" של ארצות הברית לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני לא השתנתה. "התהליך הוא דו-שיח תמורת דו-שיח, פעולה תמורת פעולה. כך שאם קוריאה הצפונית לא תנקוט מעשים, ארצות הברית ויפן לא ישנו את המדיניות שלהן", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין, משוחח עם קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה, בסיאול, דרום קוריאה 11 פברואר 2018. רויטרס
נשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין, משוחח עם קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה, בסיאול, דרום קוריאה 11 פברואר 2018/רויטרס

בסימן נוסף להפוגה מסוימת במתיחות, גורם צבאי בכיר הממוקם בגבול בין שתי הקוריאות אמר כי פיונגיאנג הנמיכה את עוצמת שידורי התעמולה שלה מאז תחילת משחקי החורף ביום שישי. "אני עדיין שומע זאת, אבל זה הרבה פחות חזק מקודם", אמר הגורם, שנמצא בצד הדרומי של הגבול.

פתרון דיפלומטי

מון, שקיבל הזמנה להיפגש עם קים ג'ונג און בפיונגיאנג דרך אחותו של הרודן, דוחף לפתרון דיפלומטי לסכסוך בין שתי השכנות, שנותרו מבחינה טכנית במצב של מלחמה מאחר שהעימות ביניהן בשנות ה-50 הסתיים ללא הסכם שלום. סיאול מנסה לקדם את התכנית לאיחוד משפחות שהופרדו במהלך המלחמה, במטרה לחזק את הדיאלוג שנפתח עם ביקורה של האחות קים.

אם אכן תתקיים פסגה בין קים למון, תהיה זו הפעם הראשונה זה יותר מעשור שמנהיגי שתי הקוריאות נפגשים. היחסים בחצי אי הקוריאני התדרדרו בשנה שעברה משמעותית, אחרי שורת שיגורי טילים וניסוי גרעיני שקידמו את משטרו של קים צעד נוסף לקראת השלמת היכולת לשגר טילים בליסטיים בין-יבשתיים עם ראשי קרב גרעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully