וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סכסוך ארוך: צעיר בן 21 ירה למוות בבן 45 מחוץ לביתו

12.2.2018 / 10:53

המשטרה פענחה את רצח בילאל עמאש בג'סר א-זרקא בחודש שעבר וכתב אישום הוגש נגד פארס ג'רבאן. מכתב האישום עלה כי כמה חודשים לפני הרצח ירה ג'רבאן לעבר עמאש, בשל סכסוך עמו, אולם אז האירוע הסתיים בפציעתו של האחרון ברגלו

עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פארס ג'רבאן מג'סר א-זרקא, בגין רצח בילאל עמאש, אף הוא תושב העיר בן 45, בשל סכסוך שהתגלע בין השניים. לג'רבאן, בן 21, יוחסו גם עבירת חבלה מחמירה ועבירות נשק. כתב האישום הוגש לאחר שהמשטרה הצליחה לפענח את הרצח של עמאש, לפני כחודשיים, באמצעות השוואת ממצאים פורנזיים וקשירתו של ג'רבאן למקרי ירי אחרים שאירעו במהלך 2017. הוא נעצר ב-9 בינואר ומעצרו הוארך מעת לעת.

מדובר באחד מארבעה מקרי רצח שאירעו בג'סר א-זרקא בשנה שעברה, ובמקרה השלישי שהתגבש כתב האישום בגינו. רצח אחד שאירע ביישוב עדיין נמצא בחקירת המשטרה.

כתב האישום מגולל את רצף האירועים שהסתיים ברצח של עמאש, אב לתשעה, בעקבות הסכסוך בין השניים. עמאש היה מוכר למשטרה והתשחרר ממאסר זמן קצר לפני הירצחו. מחקירת המשטרה, שכללה תחקור מספר רב של חשודים, עולה כי כמה חודשים לפני האירוע נסע ג'רבאן סמוך לביתו של עמאש, בעודו מחזיק באקדח, בזמן שעמאש שהה בחצר ביתו.

עוד בוואלה! NEWS:
היהודיה שברחה בשואה מהונגריה - והקימה משפחה בג'סר א-זרקא
"לא מוכנים להקל ראש": המשטרה מכריזה מלחמה על הפשיעה החקלאית

פארס ג'רבאן, נאשם ברצח בג'סר א זרקא, 12 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ג'רבאן בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עוד עלה מהחקירה כי בשלב זה החליט ג'רבאן לפגוע בעמאש וירה לעברו ממרחק מטרים ספורים ירייה אחת. הקליע פגע ברגלו של עמאש והוא פונה לבית החולים הלל יפה שבחדרה, שם טופל והקליע הוצא מרגלו.

לפני כחודשיים הסכסוך בין השניים החמיר. על פי כתב האישום, עמאש הגיע לסמטה שבה התגורר הנאשם ג'רבאן, כשבידיו סכין וגרזן. ג'רבאן, הבחין באחרון סמוך לביתו, ועל רקע הסכסוך עמו החליט להביא למותו. הוא נטל אקדח שהיה ברשותו וירה כמה פעמים לעבר עמאש, והביאו למותו במקום. צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותו בשטח, לאחר שנמצא ללא רוח חיים וכשעל גופו עשרה פצעי ירי. תושבים בג'סר א-זרקא סיפרו כי עמאש ניצל בעבר מכחמישה ניסיונות להתנקש בחייו.

בזכות חקירת הממצאים בזירה, והשוואתם לממצאים קודמים במעבדת הזיהוי הפלילי, הצליחה המשטרה לקשור את הנאשם למקרה ירי נוסף, בו ירה לעבר קרוב משפחתו, חאלד ג'רבאן, המתגורר בסמוך לו. במהלך האירוע שהתרחש באפריל אשתקד, ירה ג'ארבאן שלוש פעמים לעבר פלג גופו התחתון של חאלד. עם הגשת כתב האישום לידי בית המשפט, ביקשה הפרקליטות באמצעות עו"ד הילה כץ לעצור את ג'רבאן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. עו"ד ויסאם עראף, המייצג את ג'רבאן מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אדם אחר ביצע את הרצח".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully