וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חה"א לטייס הפצוע: "החלטתך לנטוש את המטוס - הצילה את חייכם"

אלוף עמיקם נורקין ביקר בבית החולים את רב-סרן ע', טייס הקרב שנפצע קשה בהפלת מטוס ה-F16 בצפון. "מרגע שבו הבנת שאתה צריך לנטוש את המטוס - קיבלת את ההחלטה הנכונה שהצילה את חיי רב-סרן א' ואת חייך", אמר נורקין. במצבו של הטייס חל שיפור והוא מוגדר בינוני

צילום: שי מ כלוף , עריכת וידאו: ניר חן

אלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר ביקר אתמול (ראשון) בבית החולים רמב"ם בחיפה את רב-סרן ע', טייס הקרב שנפצע קשה בהפלת מטוס ה-F-16 שלשום מעל שמי עמק יזרעאל. "מהרגע שבו הבנת שאתה צריך לנטוש את המטוס קיבלת את ההחלטה הנכונה ובכך הצלת את חיי הנווט, רב-סרן א', ואת חייך שלך" אמר אלוף נורקין לרב סרן ע'. אתמול שוחרר א', שנפצע באורח קל במהלך נטישת המטוס, מבית החולים.

הבוקר חל שיפור במצבו של רב סרן ע' שנפצע באורח קשה. ד"ר ירון בר לביא, מנהל טיפול נמרץ ברמב"ם מסר כי הוא אינו נעזר בהנשמה ונמצא בהכרה מלאה, וכי מצבו מוגדר עתה בינוני. הוא שוחרר ממחלקת הטיפול הנמרץ והועבר למחלקה כירורגית. בשלב זה עדיין לא ברור באופן מדויק מה גרם לפציעתו הקשה של הטייס, אך לדברי כמה מקורות קיימת הערכה שהוא נפגע מרסיסי ראש הקרב ששוגר לעבר המטוס וכפי הנראה התפוצץ לצדו.

המקורות הדגישו כי על פי הנתונים שנאספו עד כה, טייסי חיל האוויר שתקפו יעדים בעומק סוריה, פעלו בתנאי הישרדות קשים ומורכבים.

התרסקות מטוס ה-F-16 | כל הכתבות
הטייסים הוסחו - והתקשו להתחמק: רגעי נטישת המטוס הדרמטיים נחשפים
בישראל מעריכים: התקרית הבאה עם איראן היא עניין של זמן
תיעוד: רגע התרסקות מטוס ה-F-16 שהופל בצפון

ביקור מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין בבית החולים רמב?ם בחיפה את טייס הקרב שנפצע קשה אמש 11 בפברואר 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
שיבח את הטייס על תפקודו. אלוף נורקין מבקר את רב סרן ע'/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

צוותי המודיעין והתחקיר יידרשו לבחון האם מדובר בראש קרב שהיה קיים בזירה ושנתוניו היו ידועים למערכת, או שמא מדובר בשדרוג מקומי או כזה שהרוסים הכניסו במערכות שהם מכרו למשטר אסד. חשוב לציין כי חלק מהטילים המיירטים נפלו בשטח ישראל, ויהיה ניתן ללמוד מהם על ההתפתחות אם הייתה כזו.

מתחקיר חיל האוויר עולה כי מטוס ה-F-16 שננטש שהה במרחב האווירי של ישראל בזמן שנפגע ולא היה קרוב לגבול הסורי. לפי הנתונים שנאספו עד כה, גורמים בחיל האוויר טוענים כי התקיפה הסורית נגד מטוסי חיל האוויר בשטח ישראל היא שינוי מהותי של כללי המשחק בזירה מבחינת משטר אסד.

לשם השוואה, הגורמים התייחסו למקרה שהתרחש בספטמבר 2014, אז יורט מטוס סוחוי-24 סורי על ידי סוללת פטריוט רק לאחר שחדר למרחב האווירי הישראלי - ולא קודם לכן. לפי כללי המשחק שהיו נהוגים עד ליום שבת, הפלת הסוחוי בוצעה על בסיס הפרת ריבונות ישראלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נטישת המטוס על ידי הטייסים, 10 בפברואר 2018. עיבוד תמונה
תיעוד נטישת הטייסים את המטוס, שלשום/עיבוד תמונה

בישראל מעריכים כי לנוכח ההפצצות המסיביות של חיל האוויר על מערכות הנ"מ הסוריות, כמו גם יעדים נוספים, אסד ישקול בעתיד פעמיים כיצד להגיב באירועים מהסוג הזה. מדיניות התגובה הנרחבת, כדוגמת זו, צפויה להשפיע באופן ישיר על תהליך ההתבססות האיראנית באזור, ורתימת גורמים מאזנים כמו רוסיה והמשטר הסורי, שהיו רוצים לעסוק יותר ביציבות אזורית ושיקום סוריה. לכן, ניתן להעריך כי התגובה הצבאית של ישראל להפרת ריבונותה בפעם הבאה תהיה רחבה יותר.

ההערכה בישראל היא כי התקרית הבאה בין צה"ל לאיראנים היא עניין של זמן ויש להיערך אליה בהתאם. לפי הפרסומים השונים בכלי התקשורת באיראן, והרטוריקה של דוברים בולטים במדינה, לא נראה שלמשטר האיראני יש כוונה להפסיק את ההתבססות בסוריה או לבצע חישוב מסלול מחדש. הם נחושים להמשיך את הפעילות ואף להרחיב אותה. כמו כן, נודע כי נוסף לתקיפת קרון הפעלת המל"ט האיראני, תקף חיל האוויר גם אתרים איראניים נוספים בסוריה.

(עדכון ראשון 06:00)

שרידי המטוס באלוני אבא, 10 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שרידי הטיל שנורה אל המטוס בסמוך ליישוב הרדוף, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
זירת נפילת המטוס בצפון, 10 בפברואר 2018. רויטרס
זירת נפילת מטוס ה-F-16, שלשום/רויטרס
רגע התרסקות ופיצוץ המטוס בהרדוף. -, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ההתרסקות ממצלמת אבטחה של תושב הגליל/מערכת וואלה! NEWS, -
זירת נפילת המטוס, אלוני אבא, 10 בפברואר 2018. שלומי גבאי
זירת הנפילה, שלשום/שלומי גבאי
נטישת המטוס בצפון 10 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד רגעי נטישת המטוס/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
חיילי צה"ל מפנים את חלקי המטוס שנפל, הרדוף, 11 בפברואר 2018. שלומי גבאי
זירת ההתרסקות סמוך להרדוף, אתמול/שלומי גבאי
זירת נפילת המטוס בצפון, 10 בפברואר 2018. רויטרס
בחיל האוויר בוחנים מה גרם לפציעת הטייס. שרידי המטוס/רויטרס
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד יירוט המל"ט/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד תקיפת קרון השליטה של המל"ט/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully