וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין משטרה בירושלים נאשם בתקיפת מפגינים חרדים בכיכר השבת

הקצין נאשם בגין שני מקרים נפרדים שבהם הפעיל אלימות כלפי משתתפים בהפגנות מחאה נגד גיוס לצה"ל. על פי כתב האישום באחד המקרים שאירע בינואר 2017 הוא סטר לנער שסבר כי כינה את חברו בכינוי גנאי

צילום: שלומי טריכטר

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה אתמול (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד עידו קציר, קצין שיטור בתחנת לב הבירה בעיר, בגין תקיפת מפגינים במהלך הפגנות על רקע סוגיית גיוס חרדים לצה"ל. על פי כתב האישום באחד המקרים בינואר 2017 היכה קציר נער בן 17 בפניו במהלך הפגנה בכיכר השבת. סעיף אישום נוסף עוסק בהפגנה שהתרחשה בכיכר השבת גם כן בספטמבר האחרון ולפיו קציר בעט בכמה מפגינים במקום. קציר, בן 37, נאשם בעבירה של תקיפה סתם בגין שני המקרים

על פי כתב האישום בהפגנה שהתרחשה לפני כשנה שמע קציר מפגין שקרא אל עבר שוטר יס"מ אתיופי "כושי לך הביתה" ותפס נער שעבר במקום כשחשב שהוא זה שאחראי לקריאה. עוד מתואר כי קציר הוביל את הנער לרחוב צדדי והיכה אותו בפניו עד שכובעו נפל.

עוד בנושא:
שוטרים נאשמים בהפחדת עצורים עם כלבת תקיפה: "מביש ללבוש מדים"

אישום נגד קצין שיטור; היכה בן 17 במהלך הפגנה על רקע סוגיית הגיוס. צילום: שלומי טריכטר, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד תקיפת הצעיר בהפגנה בכיכר השבת, לפני כשנה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שלומי טריכטר

התקרית השנייה שמוזכרת בכתב האישום עוסקת בהפגנה שאירעה בחודש ספטמבר האחרון ובה מחו צעירים חרדים על מעצרו של אברך, כחלק ממחאתם נגד הגיוס לצה"ל. במהלך ההפגנה קבוצת מפגינים השליכה אל עבר השוטרים אבנים, בקבוקים וקרשים וכתוצאה מכך נחבל קציר.

קבוצת מפגינים אחרת סירבה להתפנות והחלה לבעוט אל עבר שוטרים ולדחוף אותם. כתב האישום מייחס לקציר תקיפה של שלושה מפגינים שנשכבו על הכביש וסירבו להתפנות מהמקום. על פי המתואר הוא בעט באחד מהם בפלג גופו העליון ובשניים אחרים בגבם.

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את אחד המפגינים שקציר נאשם בתקיפתם בירך על העמדתו לדין. לדבריו, "מדובר בצעד ראשון אך לא מספק. יש להדיח הקצין מהמשטרה. מי שפוגע באזרחים על לא עוול בכפם לא יכול לשמש כקצין סיור, המדובר בקצין המוגדר כקצין סיור ושיטור קהילתי  - אם זה יחס המשטרה לקהילה יש לערוך בדק בית רציני". נגד הקצין הוגשה גם תביעה אזרחית על סך 75 אלף שקל והיום אמורה הפרקליטות להשיב אם היא תייצג אותו.

(עדכון ראשון: 1:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully