וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה אחד: ראשי הקואליציה דחו את ההצבעה על החלת הריבונות ביו"ש

ההחלטה הגיעה בעקבות האירועים הביטחוניים בצפון ובמטרה לאפשר את המשך ניהול המגעים המדיניים בנושא. נתניהו פועל כבר זמן מה להוריד את החוק מסדר היום, גם בשל הרגישות מול הממשל בארה"ב. ח"כ קיש: "זה הזמן הטוב ביותר להעלות את החוק"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: חברי מרכז הליכוד הצביעו בעד סיפוח יו"ש, לפני כחודשיים)

ראשי הקואליציה החליטו היום (ראשון) פה אחד לדחות את העלאת חוק הריבונות. זאת, בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים בצפון ובמטרה לאפשר את המשך ניהול המגעים המדיניים בנושא. הצעת החוק היא של חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), והיא מבקשת להחיל את ריבונות מדינת ישראל על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. זאת, כחודש אחרי שמרכז הליכוד אישר פה אחד כי חברי המפלגה מחויבים לפעול להחלת הריבונות.

בישיבת ראשי הקואליציה ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לדחות את החוק בעקבות המצב הביטחוני. בנט הסכים לבקשתו של ראש הממשלה ללא עימות. עוד קודם לכן, בסוף השבוע שעבר, אנשיו של נתניהו ניסו להביא להורדת החוק מסדר היום, בשל הרגישות מול הממשל בארצות הברית והקו הפרו-ישראלי שהוא מוביל בנושא הישראלי-פלסטיני.

יוזם החוק, ח"כ יואב קיש (הליכוד), אמר כי "אני מאמין שזה הזמן הטוב ביותר והנכון ביותר להעלות את החוק, ולכן סירבתי להסירו מסדר היום. יחד עם זאת, אני מקבל את עמדת ראשי הקואליציה שבחרו לדחות את הדיון בהצעה לזמן אחר". קיש הוסיף כי ימשיך לפעול לקידום החוק, עקב "החשיבות העצומה" של העניין וכי "רק ממשלת הליכוד בראשות נתניהו יכולה להעביר את החוק באחריות".

עוד בוואלה! NEWS:
גורם מדיני בכיר: האיום האמיתי הוא חיזבאללה בלבנון - לא הסורים
פרסום ראשון: לחץ בימין להכניס את אריאל למפת "הפריפריה החברתית"
גורם מדיני: "נגיב לכל ירי נוסף מסוריה - אך אין רצון בהסלמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
נתניהו ביקש, בנט הסכים/פול צלמים, אמיל סלמן

בעקבות הדחייה, ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה: "נתניהו מספיק להפריח סיסמאות והבטחות, הרי אתה יודע את האמת, חוק הסיפוח לא היה עולה בלי קשר בכלל למתיחות בצפון. ראש הממשלה מבין את המשמעות הרת האסון בסיפוח שני מיליון פלסטינים ומבין שאפילו טראמפ לא יאפשר לו לבצע את המעשה האווילי הזה". לדבריה, "אני מוכנה לתת לליכוד את השימוש בחוק הסיפוח שהגשתי בעצמי במטרה לחשוף את הצביעות של ביבי וממשלתו".

הצעת החוק שעליה חתומים תשעה חברי כנסת מהליכוד, ארבעה מהבית היהודי ושניים מש"ס, קובעת כי "המשפט, השיפוט, המנהל והריבונות של מדינת ישראל" יחולו על כל ההתנחלויות. בדברי ההסבר מצוין כי ההצעה באה "בשנת ה-70 לתקומתה של מדינת ישראל ולאחר יובל שנים לחזרתו של עם ישראל לחבלי מולדתו ההיסטורית ביהודה ושומרון, מתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות", וזאת על מנת "לקבע את מעמדם של מרחבים אלה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית".

(עדכון ראשון: 14:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully