וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוויר, בים וביבשה: מצרים מעבירה הילוך במבצע נגד דאעש בסיני

11.2.2018 / 13:00

הצבא הודיע על חיסול עשרות מטרות ו-16 חמושים, במסגרת המערכה הנרחבת למיגור קני הטרור במדינה, במיוחד בחצי האי. בין היתר, נחשף מרכז רפואי ששימש את החמושים והושמדו חוות לגידול סמים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

לפחות 16 חמושים נהרגו ועוד ארבעה נעצרו במבצע הנרחב שבו פתח צבא מרים ביום שישי - כך מסר היום (ראשון) דובר הכוחות המזוינים. מטרת המתקפה היא לגמר את ארגוני הטרור במדינה, ובראשם שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהכתה בכוחות הביטחון בחצי האי סיני בשנים האחרונות.

עוד מסר הצבא כי הושמדו 66 מטרות, שכללו מצבורי נשק וכלי רכב ששימשו את פעילי הטרור. המבצע מרכז בעיקר בסיני, אך מתנהל גם בדלתא של הנילוס ובאזורי המדבר במערב המדינה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שצפוי לזכות ללא תחרות של ממש בבחירות לנשיאות בחודש הבא, הורה לצבא בנובמבר למגר את ארגוני הטרור בתוך שלושה חודשים, אחרי הטבח במסגד בסיני. יותר מ-300 איש נרצחו, בפיגוע הטרור הקטלני ביותר בתולדות מצרים, שהיה שיאו של קמפיין של ארגונים אסלאמיים קיצוניים נגד משטרו של א-סיסי שהחל ב-2013, אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי.

לקריאה נוספת בנושא
גם בצפון סיני: מצרים הכריזה על מבצע צבאי נרחב נגד דאעש

מתקפה אווירית- תיעוד: חיל האוויר המצרי תקף בסיסי דאעש בחצי האי סיני, באזור סואץ ובדלתא. רויטרס
אחת המטרות שהותקפו על ידי חיל האוויר המצרי/רויטרס

המבצע משלב כוחות מחיל האוויר, הים והיבשה של צבא מצרים, בשיתוף פעולה עם כוחות המשטרה ומשמר הגבול. "חיל האוויר פגע והשמיד 66 מטרות של גורמי טרור, ששימשו אותם להסתתר מהתקפות אוויריות וארטילריה", נמסר.

לפי הצבא, הכוחות המעורבים במבצע איתרו מרכז רפואי עם מחשבים, ציוד תקשורת וספרים ומסמכים הקשורים לאידיאולוגיה הג'יהאדיסטית. הם אף גילו והשמידו שש חוות ששימשו לגידול סמים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כוחות צבא מצרים בדרך לחצי האי סיני, 9 פברואר 2018. רויטרס
כוחות מצריים בדרך לחצי האי סיני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully