וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לפחות 6 הרוגים, בהם גורמים זרים, בתקיפות ישראל בסוריה

עמרי נחמיאס, וושינגטון, וסוכנויות הידיעות

11.2.2018 / 7:56

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי בהפצצות ברחבי המדינה נפגעו כוחות משורות המשטר, חלקם נפצעו באורח אנוש. בשדה התעופה שהפעיל את המל"ט האיראני נכחו כוחות איראניים ושל חיזבאללה

צילום: דו"צ, עריכה: יוסי אלטר

לפחות שישה לוחמים מכוחות המשטר, בהם אזרחים זרים, נהרגו בתקיפות של חיל האוויר בסוריה - כך דיווח הבוקר (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, בהפצצות הנרחבות שאירעו ברחבי המדינה נפצעו עוד כמה לוחמים, חלקם באורח אנוש. עוד מסר הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, כי היו שלושה גלי תקיפות אתמול, שהחלו בעקבות חדירת המל"ט האיראני לשטח ישראל.

בין היעדים שהותקפו היה שדה התעופה הצבאי T4 באזור תדמור שבמחוז חומס, שבו היה קרון השליטה שהפעיל את המל"ט האיראני. בבסיס מוצבים גם כוחות של חיזבאללה ושל איראן. אזורים נוספים שהותקפו היו בפרברי דמשק ובמחוז דרעא, הסמוך לגבול עם ישראל. צה"ל תיאר זאת כמתקפה הנרחבת ביותר נגד מערכות ההגנה האווירית של סוריה מאז מלחמת לבנון הראשונה, שבהמלכה הותקפו מערכות נ"מ ויעדים איראניים.

חיילי צה"ל מפנים את חלקי המטוס שנפל, הרדוף, 11 בפברואר 2018. שלומי גבאי
חיילים אוספים את שברי המטוס בזירת הנפילה בהרדוף, הבוקר/שלומי גבאי

התקרית החמורה ביותר בין ישראל לסוריה ובעלות בריתה מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011 החלה בעקבות חדירת מל"ט איראני, שככל הנראה היה העתק של מל"ט אמריקני, דרך ירדן. הוא שהה בשמי ישראל במשך כדקה וחצי עד שהופל על ידי מסוק קרב מדגם אפאצ'י.

לאחר מכן, בגל התקיפה הראשון שבו הותקף קרון השליטה, נפגע מירי נ"מ אחד ממטוסי ה-F-16, שהשתתף בתקיפה והוא התרסק בקיבוץ הרדוף. שני הטייסים נפצעו, בהם אחד באורח קשה, והם הועברו לבית החולים רמב"ם בחיפה. הבוקר חל שיפור נוסף במצבו ולא נשקפת סכנה לחייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפת תקיפות צה"ל בסוריה. דובר צה"ל
מפת תקיפות צה"ל בסוריה/דובר צה"ל

בעקבות ההסלמה החמורה, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון חירום בקריה בתל אביב, יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ובכירים נוספים במערכת הביטחון. נתניהו אמר כי פניה של ישראל הם לשלום, אך הזהיר מפני "כל ניסיון לפגוע בריבונות שלנו". לדבריו, "ישראל רואה באיראן ובסוריה אחראיות".

נתניהו שוחח על ההתפתחויות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "הבהרתי את מחויבותינו וזכותנו להגן על עצמנו נגד מתקפות משטח סוריה והסכמנו להמשיך בתיאום הביטחוני", אמר נתניהו על שיחתו עם פוטין, שמגבה את משטרו של אסד. בקרמלין אמרו כי פוטין הפציר בנתניהו להימנע מצעדים שעלולים לגרום לעימות חדש באזור.

הוא שוחח גם עם שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון. וושינגטון התייצבה לצד ישראל ואמרה כי זכותה להגן על עצמה. "ישראל בעלת ברית של ארצות הברית, ואנחנו תומכים בזכותה להגן על עצמה מפני סוריה וכוחות המילציה הנתמכות על ידי איראן", מסר הלילה הבית הלבן. "אנו קוראים לאיראן ולבעלות בריתה להפסיק את הפרובוקציות ולפעול למען שלום אזורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully