וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: גורמים איראניים נהרגו בתקיפת צה"ל בסוריה

11.2.2018 / 0:40

ככל הנראה, החיילים היו בקרון השליטה שהפעיל את המל"ט האיראני והותקף בידי חיל האוויר. כמו כן, במערכת הביטחון מעריכים כי המל"ט האיראני חצה דרך ירדן את הגבול, כדי להערים על צה"ל. לדברי מומחים, מדובר בכלי המזכיר את המל"ט האמריקני RQ-170 שנפל בידי איראן ב-2011

צילום: דו"צ, עריכה: יוסי אלטר

הערכות של גורמים ביטחוניים הערב (שבת), לאחר תקיפת מרכז השליטה האיראני בסוריה על ידי חיל האוויר, גורסות כי במהלך נהרגו חיילים איראניים. על פי ההערכות, החיילים היו בקרון השליטה שהיה בתנועה והפעיל את המל"ט האיראני שיורט בישראל בלילה.

כמו כן, ראש מטה חיל האוויר תת-אלוף תומר בר אמר כי המל"ט, שהופל באזור בית שאן, חדר לישראל דרך ירדן ולא חצה באופן ישיר את גבול סוריה-ישראל. במערכת הביטחון מעריכים כי האיראנים ניסו להערים את מערכי הגילוי וההגנה האווירית של צה"ל. "הם העריכו שלא נגלה אותם", אמר תא"ל בר.

לדברי מומחים, מדובר במל"ט בתצורת כנף טיסה בעל מנוע בוכנה המזכיר מאוד את המל"ט האמריקני RQ-170 , שהוא בעל יכולת חמקנית (מחזיק בחתימת מכ"ם נמוכה - א"ב) ומנוע סילון, שנפל בידי איראן ב-2011. באוקטובר 2016 הציגו משמרות המהפכה האיראניים העתקים של ה-RQ-170 שהצליחו לייצר.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
ישראל תקפה יעד איראני - והבהירה: גם אנחנו נעצב את עתיד סוריה
בכיר בחיל האוויר: "הפגיעה הגדולה בהגנה האווירית הסורית מ-1982"
שלטים וממתקים ברחובות: בסוריה ובלבנון חגגו את הפלת המטוס

הטלוויזיה האירנית שידרה צילומים של המל"ט האמריקאי [דחוף!!!!]. צילום: רויטרס עריכה: יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ', רויטרס
המל"ט שהציגה איראן בשנת 2016/רויטרס, צילום: רויטרס עריכה: יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ'

הפלת המל"ט האיראני היא הישג טכנולוגי ומבצעי עבור צה"ל, שבחר להפיל אותו בבקעת הירדן ולא מעבר לגבול, כדי להבין את תכונות המטוס ולהכיר את הטכנולוגיות שהאיראנים הצליחו לפתח או לרכוש. לדבריו של תא"ל בר, "המל"ט מביא קדמה טכנולוגית".

באוקטובר 2012 התרחש אירוע דומה, כשמל"ט חיזבאללה שהמריא מלבנון טס לדרום הארץ וכדי לנסות להערים על חיל האוויר ביצע סיבוב מעל רצועת עזה וחדר למרחב האווירי של ישראל. חיל האוויר יירט אותו מעל יער יתיר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
יירוט המל"ט האיראני, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט האמריקני מדגם RQ-170/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד העריכו מומחים ישראלים כי המל"ט יעורר עניין רב במערכת הביטחונית האמריקנית בפרט ובקרב מדינות מערביות בכלל, המנהלות מעקב צמוד אחר התעשיות הביטחוניות האיראניות.

יצוין כי הפלת המל"ט עדיין מעוררות שאלות רבות שצה"ל טרם השיב עליהן, ובהן שאלת המטען שהוא נשא עמו - צילום או תקיפה? ב-2016, למשל, האיראנים הציגו מל"ט דומה שנשא טילים. שאלה נוספת היא האם המל"ט דל החתימה הופך להיות כלי אוטונומי בשלב מסוים, או שמא הוא נשלט לאורך כל המשימה על ידי קרון הפעלה? בנוסף, ירצו בצה"ל לדעת מהם הגבהים שבהם טס המל"ט ומהי מהירותו.

(עדכון ראשון: 18:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully