וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור היסטורי: אחותו של קים נפגשה עם נשיא הדרום בפתח משחקי החורף

קים יו ג'ונג, אחת מבכירי המשטר והראשונה מהשושלת שמבקרת במדינה השכנה מאז תום המלחמה, לחצה את ידי הנשיא המקומי, כחלק מהניסיון להפיג את המתיחות באזור. מנגד, סגן נשיא ארה"ב פנס החרים את הארוחה החגיגית כדי לא להיתקל בנציגים מפיונגיאנג

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

קים יו-ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לחצה היום (שישי) את ידו של נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, בפתח משחקי החורף בעיר פיונגצ'נג. היא ישבה מאחורי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שעומד בראש המשלחת האמריקנית ונמנע מלהיתקל בה.

קים, הנחשבת למקורבת מאוד לאחיה, קודמה בשנה שעברה לפוליטביורו, הגוף החזק ביותר במשטר המסוגר בפיונגיאנג. היא אף נתונה לסנקציות של ארצות הברית בשל מעורבותה בהפרות זכויות אדם בארצה. אחותו של הרודן הצפון קוריאני, שגילה הוא ככל הנראה 30, עשויה לפי ההערכות להעביר לנשיא קוריאה הדרומית מסר מאחיה ואולי להזמינו לביקור גומלין.

במהלך טקס פתיחת המשחקים, הצפון והדרום צועדים תחת דגל אחד. בנוסף לכך, הוקמה נבחרת הוקי נשים משותפת לשתי המדינות. לצד 22 ספורטאים, פיונגיאנג שלחה גם יותר מ-400 נציגים למשחקים, בהם משלחת מעודדות ותזמורת.

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, לוחצת את ידו של נשיא קוריאה הדרומית בפתיחת משחקי החורף, 9 בפברואר 2018. רויטרס
עשויה להביא מסר מאחיה. קים יו-ג'ונג לוחצת את יד נשיא דרום קוריאה, היום/רויטרס
קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, יושבת מאחורי סגן נשיא ארה"ב מייק פנס במשחקי החורף בפיונגצ'נג, קוריאה הדרומית, 9 בפברואר 2018. רויטרס
קרובים אך רחוקים. קים מאחורי פנס, היום/רויטרס

הגעת המשלחת היא חלק מהניסיון של קוריאה הצפונית להפיג את המתיחות עם השכנה מדרום ויש הרואים בכך ניסיון לפלג את סיאול ואת וושינגטון, שהזהירה כי פיונגיאנג עלולה "לחטוף" את משחקי החורף לצורכי תעמולה.

בתגובה, נשלח פנס לעמוד בראש המשלחת האמריקנית והוא נפגש עם מנהיגי יפן וקוריאה הדרומית בימים האחרונים. הוא אף הבטיח להטיל בקרוב את הסנקציות החמורות ביותר אי-פעם על המשטר הקומוניסטי. קוריאה הצפונית הבהירה כי נציגיה לא ייפגשו עם הנציגים האמריקנים במהלך המשחקים. פנס אף דילג על ארוחת הערב הרשמית כדי להימנע ממפגש מביך עם נציגי קוריאה הצפונית.

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בסיאול, 9 בפברואר 2018. רויטרס
התחמק מארוחת הערב. פנס ונשיא דרום קוריאה/רויטרס

על אף דיפלומטיית הספורט, אין צפי לכך שהמשחקים יובילו לתפנית של ממש ביחסים בין השכנות, בין היתר מאחר שפיונגיאנג מסרבת לוותר על תכנית הגרעין והטילים שלה. החלטתה להקדים את המצעד השנתי לרגל הקמת הכוחות המזוינים מאפריל ל-8 בפברואר אכזבה את מי שקיווה לשיפור ממשי של היחסים, למרות המתינות היחסית בדבריו של המנהיג קים במהלך האירוע.

(עדכון ראשון: 11:35)

טילים בליסטיים בין-יבשתיים במצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 8 בפברואר 2018. רויטרס
טילים בין-יבשתיים במצעד בפיונגיאנג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully