וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האקדח המעשן נגד יעקב פרי - מסמך שבו הוא מודה שלא שירת"

8.2.2018 / 17:11

העיתונאי גדי סוקניק סיפר כי נחשף למסמך שבו הח"כ הפורש מבקש להתקבל לשב"כ בשנות ה-60. לדבריו, "הוא כתב במפורש: 'לא הייתי בצבא, הייתה לי בעיה רפואית. עכשיו אני מזרחן ומבקש להתקבל"

עריכת וידאו: ניר חן

העיתונאי גדי סוקניק אמר היום כי המסמך העומד במרכז פרשת הח"כ הפורש יעקב פרי (יש עתיד), הוא מכתב שכתב לשב"כ כשביקש להתקבל חרף העובדה שלא שירת בצה"ל. בהמשך לתחקיר "עובדה" שחשף אמש כי פרי מעולם לא שירת בצבא, חרף הצהרותיו, מספר סוקניק על המסמך. "יש מסמך אחד שהוא להערכתי האקדח המעשן. מכתב שפרי עצמו כותב לשירות כשהוא רוצה להתקבל בסביבות שנת 1964. הוא כותב במפורש: לא הייתי (בצבא), הייתה לי איזו בעיה רפואית, דחו לי את הגיוס, בינתיים התחלתי ללמוד. עכשיו אני מזרחן ואני מבקש להתקבל לעבודה בשירות", אמר באולפן וואלה! NEWS.

"הוא התקבל לעבודה בשירות, ומשם הוא עלה בסולם. עניין השירות הצבאי, נקבר, טויח, נעלם", אמר. "זה היה מיד אחרי מלחמת ששת הימים. כשהוא סיים את התואר הם היו בהיסטריה בשירות לקבל מזרחנים, משום שממרדף אחרי מרגלים רוסים, הם קיבלו פתאום את השטחים עם מיליוני פלסטינים ולקחו מכל הבא ליד - ואז הם גייסו אותו. האיש מוכשר ויש לו זכויות. סיפור שירות הצבאי נהיה מביך, בגלל ריבוי הגרסאות לאורך השניים ובעיקר הניסיון לטייח את העבודה שהוא לא היה בצבא".

חבר הכנסת יעקב פרי, יש עתיד חותם על מכתב התפטרותו, 7 בפברואר 2018. דוברות חבר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
פרי ואדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות חבר הכנסת

ב"עובדה" נחשף כי פרי מעולם לא הצליח לערער על הפטור הבריאותי שקיבל. במסמכים צבאיים נכתב במפורש שפרי לא שירת בצה"ל, כיוון שהיה "בלתי כשיר תמידית". בשנים שבהן לרוב משרתים בצבא, למד לימודי מזרח תיכון והיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית. במקביל, התפרנס כחצוצרן בתזמורות שונות ובמופעים, בהם בתיאטרון "הבימה".

פרי טען בתגובה כי הוא מעולם לא הסתיר את "העובדה כי בעיות בריאותיות מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא". לדבריו, "בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשירות הביטחון הכללי".

הוא הוסיף כי "לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".

פרי הגיש אתמול את התפטרותו ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בשל "הפרסומים המגמתיים", כלשונו. בחודש שעבר פורסם בתכנית "עובדה" תחקיר, ולפיו פרי הדליף מידע לכאורה לאריה דרעי במהלך משפט לפני כ-20 שנה בשעה שהיה ראש השב"כ. ממפלגת יש עתיד נמסר כי הם "מכבדים את החלטתו" להתפטר. את מקומו בכנסת תמלא ח"כ לשעבר פנינה תמנו שטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully