וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "זו לא מתקפה אישית נגד המפכ"ל, אך יש לחקור את האמת"

רה"מ פנה לציבור בעקבות רמיזות אלשיך ב"עובדה", ולפיהן חוקרים פרטיים חיפשו חומרים על חוקריו. "האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית נגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי?". ליברמן: "מציע לכולם להירגע"

עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו לדברים שרמז אתמול ב"עובדה" המפכ"ל רוני אלשיך, ולפיהם נשכרו מטעם "גורמים רבי השפעה" חוקרים פרטיים שיחפשו חומרים על החוקרים בתיקים 1000 ו-2000. "האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית נגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי? ומה זה אומר על ההמלצות שלהם?", כתב נתניהו.

"אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ"ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה", כתב. "לא אנו הזמנו את הראיון ב'עובדה', לא אנו שמנו מילים בפיו של איש, ולא אנו קבענו את עיתוי הריאיון בסמוך לפרסום ההמלצות. הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומיד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בשעת לילה כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו פוסט ראשון בנושא. "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית" לפיה חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים המעורבים בתיקי החקירה נגדו. נתניהו הוסיף: "מזעזע לגלות שהוא חזר גם בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת משטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית".

"איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?" כתב נתניהו בנוסף לכך. "כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רוני אלשיך בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז, 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
אלשיך/ראובן קסטרו

לדבריו, הרמיזות של המפכ"ל כל כך חמורות, "שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שראש הממשלה שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה".

אמש שודר ב''עובדה'' ריאיון עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שבו אמר כי "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו". לדברי אלשיך החוקרים נשכרו על ידי "גורמים רבי כוח". הוא התייחס לתלונת קצינה שהוגשה נגד מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, שלטענתה הטריד אותה מינית. "אני חושש שמה שנטען על ידי הקצינה איננו נכון. אחריותי גם לא לאפשר לקציני המשטרה להיות מרמס", אמר.

ליברמן: "מצטער על המחזה הזה ועל חילופי המהלומות בתקשורת"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לדברי המפכ"ל בריאיון לבני רבינוביץ' ועו"ד משה מורגנשטרן ברדיו "קול ברמה", ואמר כי הוא "מצטער על המחזה הזה, חילופי מהלומות בתקשורת. כל אחד צריך לעשות מה שמוטל עליו בלי הרבה יחסי ציבור. כל אדם זכאי כל עוד לא הוכח אחרת".

"חזקת החפות שמורה לכל אחד, וביהדות אומרים שאין חכם כבעל ניסיון", הוסיף. "אני מכיר שר חוץ שנחקר, הוגש כתב אישום ובסוף יצא זכאי, צח כשלג ולכן לא צריך למהר לגזור את הדין. הגוף היחידי המוסמך לקבוע אם אדם אשם זה בית המשפט. כל השאר זו פוליטיקה מיותרת".

ליברמן הוסיף כי "כל זה מיותר לגמרי. כל חקירה מהסוג הזה מלווה בהרבה יצרים ותקשורת. יותר מידי תקשורת. לכן, חושב שכמה שפחות פה דיבורים וכמה שפחות קביעות מראש - ככה זה יותר בריא ואני מציע לכולם להירגע ולחכות. יש עוד תהליך ארוך, יש דיון לא פשוט שיתקיים אצל היועמ"ש, שימוע אם בכלל נגיע לשם. המפכ"ל צריך להתמקד בפשיעה".

אביגדור ליברמן מהכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"מצטער על המחזה הזה". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

"מה ששמעתי בדרך זה שמנסים לחסל עד מדינה או קרובים של עד מדינה או רעולי פנים יורים בתלמיד", המשיך השר. "יש אלימות ואני מציע שהמשטרה תתמקד במאבק בפשיעה, וראש הממשלה ינהל את המדינה. הוא מתפקד טוב מאד , לא רואה סיבה לפרק את הממשלה".

(עדכון ראשון 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully