וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בגן עדן: משרד החוץ מזהיר מפני נסיעה לאיים המלדיביים

8.2.2018 / 15:10

בהודעת המשרד צוין כי בעקבות מצב החירום עליו הכריז נשיא האיים המלדיביים, השוהים במדינה נקראים לשקול את המשך שהותם. "הנשארים באיים מתבקשים לעקוב אחר הדיווחים בכלי התקשורת ולנקוט אמצעי זהירות מוגברים". עוד צוין כי הנסיעה לאיים היא באחריות הנוסעים בלבד

צילום: רויטרס

משרד החוץ מפרסם היום (חמישי) אזהרת מסע לציבור הנוסעים לאיים המלדיביים בעקבות מצב החירום שהוכרז במדינה לפני כשלושה ימים. "במדינה שורר אי שקט וחוסר יציבות ומתקיימות הפגנות נגד הממשל ועימותים עם כוחות הביטחון", צוין בהודעת משרד החוץ. "מי שנמצא בימים אלו במדינה, יש לשקול את המשך השהות שם. הנשארים מתבקשים לעקוב אחרי דיווחי תקשורת מקומיים ועולמיים, לנקוט אמצעי זהירות מוגברים ולהימנע מהתקהלויות והפגנות".

במשרד החוץ אף הזהירו כי מאחר שלישראל אין יחסים דיפלומטיים עם האיים המלדיביים, עלולים אזרחים ישראלים להיתקל בקשיים משמעותיים בקבלת סיוע אם יקלעו למצוקה במהלך שהותם באיים. במשרד אף הדגישו כי ההחלטה אם לנסוע לאיים או לחלוטין להמשיך לשהות בהם לנוכח מצב החירום, נתונה לשיקול דעתו של כל אדם והיא על אחריותו הבלעדית. בהקשר זה הבהירו כי "מבחינת הדין הישראלי, לא קיים איסור לבקר באזורים הללו".

עוד באותו נושא:
מצב חירום? הצחקתם את הישראלים במלדיביים: "נהנים מהחופשה"

האיים המלדיביים חופשה. ShutterStock
אזהרת מסע לנוסעים לאיים המלדיביים/ShutterStock

נשיא האיים המלדיביים, עבדולה יאמין, ביום שני על מצב חירום למשך 15 יום ברקע המשבר הפוליטי במדינה. המשבר החל לאחר פסיקת בית המשפט העליון ולפיה על הממשלה לשחרר שורת מנהיגי האופוזיציה ולערוך להם משפט חוזר. לפי דובר בית המשפט, כוחות הביטחון פשטו על המבנה.

הממשלה הזהירה כי העליון עלול לנסות ולהדיח את הנשיא והתובע הכללי אמר כי צעד כזה יהיה בלתי-חוקי. לדבריו, הצבא והמשטרה הונחו שלא לציית להחלטה שכזו. יאמין הדיח שני מפקדי משטרה מאז יום חמישי, אז הורה העליון על ביטול ההרשעות בעבירות טרור של הנשיא לשעבר מוחמד נשיד ושל שמונה אנשי אופוזיציה נוספים.

עוד באותו נושא

משבר בגן העדן הטרופי: נשיא המלדיביים הכריז על מצב חירום

לכתבה המלאה
בצל חילוקי הדעות עם בית המשפט העליון הכריז נשיא המלדיביים על מצב חירום. רויטרס
נשיא האיים עבדולה יאמין/רויטרס

חלק מאותם אנשי אופוזיציה כלואים אמרו כי יש להם ראיות שיאמין אחראי למעשי שחיתות, טענות שאותן הוא מכחיש.
בית המשפט גם הורה להשיב לפרלמנט 12 מחוקקים שאיבדו מושביהם, אחרי שפרשו ממפלגת השלטון של יאמין בשנה שעברה ובכך גרמו לו לאבד את הרוב. מזכ"ל הפרלמנט, אחמד מוחמד, הנטול שיוך פוליטי, אמר כי הוא יכבד את ההחלטה, אך הוא פרש מתפקידו במפתיע. זאת, לטענתו, בשל "סיבות אישיות".

האיים המלדיביים, שבהם מתגוררים כ-400 אלף איש, ידועים בעיקר כגן עדן טרופי לתיירים, המספקים את מרבית המטבע הזר של המדינה. היא חווה חוסר יציבות מאז שנאשיד התפטר ב-2012. הטלטלה מתמקדת באי הקטנטן והצפוף מאלה, שמשמש גם הבירה. המלדיביים מורכבים מ-1,192 איים ומ-26 ריפי אלמוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully