וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמנון הקנדי הפך שווה מגדרית: מה זה אומר לגבי שינוי טקסטים קאנוניים? * וואלה! גלובל עם אורן נהרי

8.2.2018 / 16:30

בשבוע שעבר הודיעה קנדה על תיקון ההמנון הרשמי שלה, במקום "בנייך", מעתה אימרו: "כולנו", ובכך הפך ההמנון לשווה מגדרית. מה זה אומר על שינוי טקסטים קאנוניים או מקודשים והאם בישראל זה יכול לקרות? וגם: שיחה מיוחדת עם שגריר ישראל בקולומביה

עריכת וידאו: רן צימט, נעה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזוית אחרת ובקצב מהיר. והפעם - תכנית באווירה דרום אמריקנית - ונשית:

במרכז התכנית ראיון עם שגריר ישראל בקולומביה, מר מרקו סרמונטה, על המחתרת המקומית, על התיקונים בהסכם השלום עמה לאחר שהעם לא אישר אותו במשאל העם האחרון, על מצב תעשיית הסמים במדינה - ועל סיכויי הנבחרת הקולומביאנית במונדיאל הקרוב.

עוד בתכנית:
בשבוע שעבר עבר חוק היסטורי בקנדה, שאישר תיקון בהמנון הלאומי "הו קנדה": מ"אהבה פטריוטית מושלת בכל בנייך" המתעלם מבנות המולדת ל-"אהבה פטריוטית מושלת בכולנו". על פי הדיווחים, משלחת הספורטאים והספורטאיות הקנדית לאולימפיאדת החורף בדרום קוריאה, שתחל בסוף השבוע, כבר שרה את השיר הזה לראשונה במהלך הכנותיה.

"הו קנדה" בן מאה השנים הפך אמנם להמנון הרשמי של המדינה רק ב-1980, המנון צעיר יחסית, אבל השינוי במילים עדיין יוצא דופן ומעלה שאלות על שינויים או תיקונים של טקסטים קנוניים.
אילו עוד קבוצות בקנדה עמדו על תיקון ההמנון? מי ביקש לשנות את ההמנון השוויצרי? כמה פעמים שונה ההמנון הרוסי? איזה פתרון מצאה ספרד לחילוקי דעות סביב ההמנון הרשמי של המדינה? והאם יש סיכוי שההמנון הישראלי ישתנה אי-פעם?

וגם:
השבוע לפני 100 שנה ניתנה לראשונה זכות בחירה לנשים בבריטניה. מה קרה מאז במאבק הנשים לשוויון?; וקליפ נוסטלגי עם שירי הזמרים והלהקות שהודיעו בחודש האחרון על פרישה (או על מסע הופעות אחרון בהחלט שייקח שלוש שנים, ואז נראה).

צפו בתכנית.

שגריר ישראל בקולומביה מרקו סרמונטה. ראובן קסטרו
על הסכם השלום עם המחתרת ומצב הסמים במדינה. מרקו סרמונטה, שגריר ישראל בקולומביה. צילום: רובי קסטרו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully