וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המשבר: משרד החוץ מינה שגריר חדש בירדן

8.2.2018 / 11:05

במסגרת הפיוס עם ירדן מונה אמיר וייסברוד לתפקיד השגריר בעמאן, אחרי דרישת ירדן להזיז את השגרירה הקודמת עינת שלאין מתפקידה. מינויו של וייסברוד, ראש חטיבת מזרח תיכון במשרד החוץ, עדיין כפוף לאישור הממשלה

צילום: צלמי וואלה!NEWS, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ועדת המינויים במשרד החוץ בראשות מנכל המשרד מר יובל רותם אישרה הבוקר (רביעי) את מינויו של אמיר וייסברוד לתפקיד שגריר בעמאן, זאת בהמשך להחלטה להזיז את השגרירה הקודמת עינת שלאין מתפקידה לאור דרישות ירדן אחרי משבר השגרירות.

מינוי של וייסברוד, ראש חטיבת מזרח תיכון במרכז למחקר מדיני במשרד החוץ, שירת בעבר בירדן ובמרוקו והוא בעל שליטה מקיפה בערבית ובמתרחש באזור. דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר כי הוועדה התייחסה בהרחבה ל"תפקיד המצוין" שאותו מילאה עינת שלאיין כשגרירה בירדן. כמו כן חזרה על מחויבותו האישית והמקצועית של המשרד לתת לתרומתה של עינת ביטוי הולם בתפקיד עתידי. מינוי של וייסברוד עדיין כפוף לאישור הממשלה.

שגריר ישראל בירדן אמיר וייסברוד. -, מערכת וואלה! NEWS
שירת בעבר בירדן ובמרוקו . השגריר החדש וייסברוד/מערכת וואלה! NEWS, -

‏סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על מינוי שגריר בירדן. "ברכות לשגרירנו החדש בירדן אמיר וייסברוד, מאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החשוב", צייצה חוטובלי בחשבון הטוויטר שלה.

לפני כשלושה שבועות, ישראל אישרה כי הגיעה להסכמות עם ממשלת ירדן והסכימה לשלם פיצויים לממשלת ירדן, שיועברו לפי דיווחים ירדניים למשפחות ההרוגים מתקרית הירי בשגרירות הישראלית וכן למשפחת השופט ראיד א-זעייתר שנורה למוות במעבר אלנבי בחודש מרס 2014. בהודעה נמסר כי שגרירות ישראל בירדן תשוב לפעילות מלאה באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully