וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן כוח לפני המשחקים: צפון קוריאה ערכה מצעד צבאי ענק

עשרות אלפים התגודדו בפיונגיאנג כדי לציין את יום הצבא, ערב תחילת אולימפיאדת החורף בדרום. על אף שהצפון שלח משלחת בניסיון להפיג את המתיחות, הוא התעקש לקיים את המצעד. קים ג'ונג הכריז: "אנחנו מעצמה צבאית עולמית"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית ערכה היום (חמישי) מצעד צבאי גדול בפיונגיאנג, יום לפני תחילת משחקי החורף בקוריאה הדרומית, שבהם היא תשתתף. לפי גורם בסיאול, עשרות אלפי אנשים השתתפו או צפו במצעד.

המנהיג קים ג'ונג און, שהיה לבוש במעיל חורף שחור, נראה צועד על שטיח אדום לצד אשתו. באירוע, ששודר שעות לאחר סיומו בתקשורת הממלכתית, צעדו אלפי חיילים ממושמעים בכיכר קים איל סונג. על התקשורת הזרה נאסר להגיע לאירוע, בניגוד למצעד שהתקיים בשנה שעברה.

קים אמר כי המצעד מסמל את הפיכתה של קוריאה הצפונית ל"מעצמה צבאית עולמית" על אף שהיא עומדת בפני "הסנקציות הגרועות ביותר". הוא קרא לצבא לשמור על כוננות לחימה גבוהה נגד ארצות הברית ו"תומכיה", כך ש"כוחות הפולשים לא יוכלו לפגוע בכבוד המקודש של הרפובליקה ובריבונות שלה אפילו במילימטר אחד".

מצעד צבאי צפון קוריאה 8 בפברואר 2018. AP
עשרות אלפים השתתפו. המצעד בפיונגיאנג/AP

מחר ייפתחו משחקי החורף בפיונגצ'נג, שבהם תשתתף גם משלחת צפון קוריאנית. זו נשלחה בניסיון של שתי השכנות להפיג את המתיחות ביניהן, אחר שנה של שיגורים וניסוי גרעיני שערכה פיונגיאנג.

קוריאה הצפונית שלחה משלחת, שבה 22 ספורטאים ויותר מ-400 מוזיקאים, זמרים, מומחי אומנות לחימה ולהקת מעודדות. בנוסף לכך, קים שולח גם את אחותו הצעיר קים יו ג'ונג, שתשתתף בטקס הפתיחה.

היא אחד הגורמים המקורבים ביותר למנהיג והיא טיפסה בסולם הדרגות של המשטר בשנים האחרונות. היא הראשונה משושלת קים שמבקרת בדרום מאז המלחמה בשנות ה-50. היא אמונה להיפגש עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין.

למרות הושטת היד מצד הצפון, ארצות הברית, יפן ומדינות אחרות מזהירות כי זה חלק מניסיון של המשטר "לחטוף" את משחקי החורף לצורכי תעמולה. בתגובה, שלחה וושינגטון את סגן הנשיא מייק פנס, שהבטיח כי בקרוב יוטלו הסנקציות החריפות ביותר אי-פעם על קוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון: 8:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און במהלך מצעד צבאי של צפון קוריאה 8 בפברואר 2018. AP
קורא לשמור על כוננות גבוהה. קים צופה במצעד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully