וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תקפה את נאמני אסד בסוריה: "מאה לוחמים נהרגו"

הקואליציה הבינלאומית סיכלה מתקפה נרחבת של כוחות המשטר בדיר א-זור, אחרי שאלו תקפו את מפקדת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. דמשק ומוסקבה גינו את המתקפה, בזמן שוושינגטון הבהירה כי אינו מחפשת עימות - אך שומרת לעצמה את הזכות להגיב

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

יותר ממאה לוחמים משורות הכוחות הנאמנים למשטרו של בשאר אסד נהרגו בתקיפת הקואליציה האמריקנית אמש (רביעי) במזרח סוריה - כך מסר גורם אמריקני רשמי. לדבריו, הייתה זאת מתקפה גדולה, וככל הנראה מתואמת, נגד הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארצות הברית. בדמשק אמרו כי זאת הוכחה לכך שוושינגטון "תומכת בטרור".

לדברי הגורם האמריקני, ששמר על עילום שם, מניין ההרוגים החריג מרמז על היקף המתקפה, שכללה 500 לוחמים, טנקים, מערכות ארטילריה ומערכות שיגור רקטות. גורמים אחרים אמרו כי לא היו הרוגים או פצועים מקרב הכוחות האמריקניים, שהיו מצוותים לכוחות הסוריים הדמוקרטיים - קואליציית ארגוני מורדים, המסתמכת בעיקר על הכורדים - במפקדה שלהם במחוז דיר א-זור. לוחם אחד משורות הכוחות נפצע.

"אנחנו חושדים שכוחות המשטר ניסו להשתלט על שטח ששוחרר מידי דאעש בספטמר 2017", אמר הגורם. הוא הוסיף כי יעד המתקפה היה ככל הנראה שדות נפט שהיו מקור הכנסה מרכזי של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בין 2014 ל-2017.

הפנטגון הבהיר הערב כי אין הוא מעוניין בעימות עם המשטר, אך הדגיש כי צבא ארצות הברית שומר על הזכות להגן על הכוחות בשטח.

לקריאה נוספת בנושא
מתיחות בסוריה: ארה"ב תקפה תומכי אסד שהתקדמו לגבול עיראק

כוחות הנאמנים לצבא סוריה באזור אידליב, ינואר 2018. רויטרס
כוחות הנאמנים לצבא אסד באזור אידליב/רויטרס

לפי הגורם האמריקני, הקואליציה האמריקנית התריעה בפני רוסיה - התומכת במשטרו של אסד - על נוכחות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים באזור בטרם סוכלה המתקפה. "גורמים בשורות הקואליציה היו בתקשורת קבועה עם עמיתיהם הרוסים בטרם המתקפה, במהלכה ואחרי", אמר.

זאת לא התקרית הראשונה בין הקואליציה האמריקנית לבין כוחות המשטר, אך זו ככל הנראה הקטלנית ביותר. בשנה שעברה נרשמו שורת היתקלויות בין הצדדים, ובאחת מהן אף הופל מטוס קרב של צבא סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טקס חניכת יחידת משמר גבול חדשה של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במחוז חסכה, סוריה, 20 בינואר 2018. רויטרס
לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים/רויטרס

לאחר התקיפה, הטלוויזיה הממלכתית בסוריה כינה אותה "תוקפנות חדשה" ו"ניסיון לתמוך בטרור". בהצהרה שהוקראה בערוצים השונים, נאמר כי "כוחות הקואליציה הבינלאומית הפציצו כוחות מקומיים שנלחמו בדאעש ובכוחות הסוריים הדמוקרטיים ממזרח לנהר הפרת וישנם דיווחים על נפגעים". ברשת אל-אחבריה דווח כי ישנם "עשרות הרוגים ופצועים", מבלי למסור מספרים מדויקים.

בהודעה שנשלחה ממשרד החוץ בדמשק אל האו"ם, נאמר כי המתקפה הייתה "פשע מלחמה" וכי יש לפרק את הקואליציה הבינלאומית.

רוסיה, המסייעת למשטר, אמרה כי מטרתה הסופית של ארצות הברית בסוריה היא לא להילחם בדאעש, אלא להשתלט על נכסים כלכליים. בהודעת משרד ההגנה בתגובה לתקיפת הקואליציה האמריקנית, נטען כי הכוחות שנפגעו לא תיאמו את פעילותם עם צבא רוסיה.

(עדכון ראשון: 8:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully