וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מכין את הקרקע: "יהיו המלצות, יהיו לחצים, אבל אין כלום"

7.2.2018 / 22:58

רה"מ פנה לציבור בפייסבוק שלו, לקראת פרסום המלצות המשטרה בתיקים 1000 ו-2000, שבהם הוא חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים. "מי שקובע זה היועמ"ש. מחצית מהמלצות המשטרה מסתיימות בלא כלום". צמרת המשטרה ערכה דיון מסכם על החקירות

עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) לקראת פרסום המלצות המשטרה בתיקים 1000 ו-2000, שבהם הוא חשוד בעבירות של מרמה, שוחד והפרת אמונים, כי הן לא רלוונטיות. "אל תהיו במתח", אמר לציבור בפנייה בעמוד הפייסבוק שלו. "יהיו המלצות, שלטים בנוסח 'אשם עד שתוכח חפותו' גם יהיו, לחצים פסולים גם יהיו, אבל אני בטוח שבסופו של יום, הגורמים המשפטיים המוסמכים יגיעו למסקנה אחת - אין כלום".

את ההודעה פתח נתניהו כשאמר: "רבים מכם שואלים מה יהיה, ואני רוצה להרגיע אתכם, לא יהיה כלום, כי אני יודע את האמת. מדינת ישראל היא מדינת חוק. החוק אומר שמי שקובע אם יש ראיות לכאורה נגד ראש הממשלה, זה היועץ המשפטי לממשלה והוא מתייעץ עם פרקליט המדינה, שאמר רק לאחרונה בכנסת שמחצית מהמלצות המשטרה מסתיימות בלא כלום".

הערב התקיימו דיונים בלשכתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בנוכחות כל צמרת החקירות של ראש הממשלה, ובהם הוצגו למפכ"ל סיכומי החקירות. המשטרה צפויה להמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו בשני התיקים, בעבירות של מרמה והפרת אמונים, וייתכן שגם בשוחד. את סיכומי החקירה הציגה סגן-ניצב לילית טייבר, ראש מפלג חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, שחיברה את הסיכומים.

לא ברור אם תתקיים ישיבה נוספת בשתי היממות הקרובות, וגורם במשטרה העריך כי סיכומי תיקי החקירה בשתי הפרשות יועברו לפרקליטות במהלך השבוע הבא, או לכל המאוחר בתוך כשבועיים. "יש כמה דברים לעשות, ואחרי שנסיים יועברו התיקים. אז גם נוציא הודעה מסודרת בעניין", אמר הגורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

לפני שבוע אמר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "אנחנו בישורת האחרונה של החקירה. תנו למשטרה ולמערכת האכיפה לעשות את העבודה". את הדברים אמר מנדלבליט בהשקת פורום היועצים המשפטיים במשרדי ממשלה שנערך בתל אביב. "איש אינו עומד מעל החוק", אמר. "המבחן הראייתי הוא אחיד לכולם. כך היה בפתיחת החקירות, וכך יהיה אם נמצא כי יש ראיות המצדיקות כתב אישום".

"רק הראיות יקבעו", הדגיש היועץ המשפטי לממשלה, "לא הסיסמאות ולא הציוצים. אנחנו לא קבלני הרשעות, ולא נפחד לקבל החלטות קשות". הוא הוסיף כי "עד כה נחקרו עשרות עדים, נחתם הסכם עד מדינה משמעותי, בוצעו פעולות חקירה רבות ומשמעותיות שעל רובן לא שמעתם. אין מקום לייחס לאנשי המשטרה או למישהו שמעורב בחקירות נגד ראש הממשלה שיקולים זרים או שיקולים פוליטיים".

(עדכון ראשון 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully