וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב ל-15 מהצפון גנב אבוקדו בסך 2,450 שקל - ונאסר לשמונה חודשים

7.2.2018 / 16:32

בית משפט השלום בקריית שמונה הטיל את העונש החמור על האב, שמתקיים מקצבת הבטחת הכנסה ומעולם לא עבר עבירת רכוש. הוא נתפס עם 345 ק"ג אבוקדו, ובנוסף למאסר בפועל נגזרו עליו מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקל

האבוקדו הגנוב לאייטם של אלי אשכנזי. --, מערכת וואלה! NEWS
האבוקדו הגנוב/מערכת וואלה! NEWS, --

שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (רביעי) בבית משפט השלום בקרית שמונה על תושב הצפון שנאשם בגניבה של 345 קילוגרם אבוקדו ממטעי קיבוץ מחניים שבגליל העליון. שווי הגניבה מוערך בכ-2,450 שקל. מדובר בגזר דין מחמיר ביותר בתחום הפשיעה החקלאית.

פיסל סארה, בן 54 מצפת ואב ל-15, נתפס בחודש דצמבר, לאחר שעובד המטעים שהוצב לשמור, נוכח גניבות במקום, הבחין בו. השומר הזעיק שוטר שעצר את סארה, לאחר שהוא ניסה להימלט. חשוד נוסף שהיה עמו הצליח להימלט. מאז היה הנאשם היה נתון במעצר. את כתב האישום הגיש עו"ד מאור מזרחי משלוחת קריית שמונה ביחידת התביעות של מחוז צפון במשטרה.

"מדובר בגניבת תוצרת חקלאית שלא הייתה כוונה להשתמש בה למכאל, אלא לרווחים כלכליים. החקלאי עמל בכפיו ועבר את כל התלאות עד שהגיע הרגע בו הוא צריך ליהנות מהתמורה, אז הגיע הנאשם וקטף את אותו עמל ידיו של המתלונן", טענה התביעה המשטרתית.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי התחקיר: יעקב פרי הודיע על התפטרותו מהכנסת
הרחוב סוער ומחבלים הם גיבורי השעה: היום שאחרי אבו מאזן כבר כאן
ניסיון חיסול בב"ש: נורה קרוב משפחתו של עד המדינה טל קורקוס

האבוקדו הגנוב לאייטם של אלי אשכנזי. --, מערכת וואלה! NEWS
עונש חמור על גניבה. האבוקדו הגנוב/מערכת וואלה! NEWS, --

עו"ד מזרחי ציין כי "מדובר בפשיעה שנהייתה פופולרית; יש את גניבות הבקר שנעשות בידי גנבים מקצועיים ויש את המקרה הנדון, שהוא תופעה של אנשים שרואים כנורמה להגיע למטע חקלאי ולגנוב תוצרת וליהנות ממנה בבית או למכור אותה. היכולת לעלות על מקרים כאלה אפסית".

עוד ציין התובע כי "מקרה זה ממחיש את הקושי של החקלאים, שמלבד הנזק הכספי, נופלות על כתפיהם הוצאות אבטחה וביטוח". הנאשם הודה במעשה, והביע חרטה. לדבריו הוא מתקיים מקצבת נכות שאין בה כדי לכלכל את 15 ילדיו והגניבה נועדה לספק להם אוכל".

הצדדים הגיעו להסדר שהשופטת רות שפילברג-כהן קיבלה. לדברי השופטת "מדובר בעבירה נפוצה הפוגעת יומיומית כמעט בפרנסתם, בעמל כפיהם, בשגרתם ואף בביטחונם של החקלאים. באזור הצפון מדובר בעבירה נפוצה במיוחד... מדובר בעבירות קשות לאכיפה ולגילוי מבצעיהן. פלישה לחלקות חקלאיות קלה לביצוע ובהתאם קשה עד מאד הפיקוח על כל אותם מטעים, שדות מרעה, חממות ורפתות. ההשגחה והפיקוח כרוכים בתשלום רב, שנופל על כתפי החקלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully