וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התחקיר: יעקב פרי הודיע על התפטרותו מהכנסת

7.2.2018 / 17:15

חבר הכנסת מיש עתיד אמר כי "לאור הפרסומים המגמתיים" בתחקיר "עובדה", על כך שיצא דובר שקר בפוליגרף בעת שהיה ראש השב"כ, הוא לוקח "פסק זמן" מפעילותו הציבורית. במקומו תשוב לכנסת פנינה תמנו שטה

ערוץ הכנסת

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) הודיע היום (רביעי) על התפטרותו ברקע התחקיר בתכנית "עובדה" שבו נטען כי יצא דובר שקר בעת ששימש ראש השב"כ. פרי הגיש את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בשל "הפרסומים המגמתיים", כלשונו. את מקומו של פרי בכנסת תמלא ח"כ לשעבר פנינה תמנו שטה.

"מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא", כתב פרי בפייסבוק שלו. "בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשב"כ".

לדבריו, "לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".

חבר הכנסת יעקב פרי, יש עתיד חותם על מכתב התפטרותו, 7 בפברואר 2018. דוברות חבר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
פרי מגיש את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת אדלשטיין, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות חבר הכנסת

ח"כ לפיד אמר לאחר הודעתו של פרי כי "תרומתו של חבר הכנסת פרי למען בטחונה ישראל היא מהחשובות שידעה מדינת ישראל. אני מעריך את החלטתו של יעקב פרי המשקפת את ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה".

ממפלגת יש עתיד נמסר כי "אנו מכבדים את החלטתו של פרי להתפטר מהכנסת. פרי שירת יותר מ-30 שנים בשב"כ במהלכן אף נפצע קשה וחזר לשרות. תרומתו של פרי למאבק בטרור ולביצור בטחונה של מדינת ישראל עוד יעמדו לזכותו שנים רבות".

חבר הכנסת עפר שלח, חבר סיעתו של פרי, אמר בתגובה כי "מעטים יכולים לומר שתרמו לבטחון ישראל כמו פרי. מעטים נשאו על שכמם את האחריות שהייתה לו. פרי הוא איש רב מעשים. לא הכרתי אותו לפני שנכנסנו שנינו ליש עתיד. בחמש השנים האחרונות למדתי להעריך ולאהוב אותו. הובלנו יחד את חקיקת השוויון בנטל, שלא היתה עוברת כפי שעברה ללא תבונתו, נסיונו ומנהיגותו. כל מי שעבד מולו בכנסת למד להעריך את תרומתו".

מכתב התפטרותו של חבר הכנסת יעקב פרי, יש עתיד , 7 בפברואר 2018. דוברות חבר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
מכתב ההתפטרות של פרי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות חבר הכנסת

"פרי קיבל החלטה קשה, מרגש עמוק ואחריות עמוקה לתנועה", הוסיף. "ביום הולדתו כתבתי שידידותנו היא מהמתנות הלא צפויות שנתנה לי הפוליטיקה. אני מרגיש כך ביתר שאת היום".

בחודש שעבר פורסם בתוכנית "עובדה" תחקיר, ולפיו פרי הדליף מידע לכאורה לאריה דרעי במהלך משפטו לפני כ-20 שנה בשעה שהיה ראש השב"כ. לפיד יצא להגנתו של פרי ואמר כי "ידענו מראש שמהרגע כשנתחזק בסקרים יחפשו אותנו, ואם מה שמצאו זה בדיקת פוליגרף מלפני 30 שנה, אז כנראה שאנחנו ישרים ונקיים".

זמן קצר לאחר פרסום התחקיר, המשנה לראש המוסד לשעבר רם בר ברק הודיע על הצטרפותו ליש עתיד, ויש הראו במהלך ניסיון לדחוק את פרי מחוץ לשורות המפלגה.

(עדכון ראשון 15:05)

יאיר לפיד ורם בן ברק במהלך סיעת יש עתיד כנסת, ירושלים 15 בינואר 2018. דוברות יש עתיד, מערכת וואלה! NEWS
המשנה לראש המוסד לשעבר הצטרף לאחרונה למפלגה. לפיד ובן ברק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות יש עתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully