וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכה אלטרנטיבית, פוסטר ונאום מול אולם ריק: מחאת הח"כים המורחקים

7.2.2018 / 14:04

אורן חזן, סתיו שפיר ומיכל בירן הורחקו בשל התבטאויות בעייתיות ונמנע מהם להופיע בדיוני הוועדות. חזן שידר נאום מול אודיטוריום ללא קהל ברשת, שפיר הקימה לשכה בשדרות רוטשילד ובירן שלחה את תמונתה לדיון. גורם בכנסת: "פרובוקציות שמבזות את המוסד"

עריכה: יאיר דניאל

חברי הכנסת אורן חזן, סתיו שפיר ומיכל בירן הורחקו בשבוע שעבר על ידי ועדת האתיקה מדיוני מליאת הכנסת והוועדות. שפיר ובירן מהמחנה הציוני הורחקו למשך שבוע לאחר שהפנו אמירות שנויות במחלוקת נגד חברי כנסת מהליכוד, וחזן הורחק למשך חצי שנה בשל התבטאויות בעייתיות בעיקר נגד חברי כנסת מהרשימה המשותפת. אלה לא נותרו אדישים מול העונש שהוטל עליהם ונקטו צעדי מחאה.

חזן השתלט ביום שני האחרון על האודיטוריום בכנסת שמשמש בדרך כלל לאירועים מיוחדים, הוא נאם שם על הפיגוע שהתרחש באריאל אבל אז כיבו לו את התאורה במקום. "הבטחתי לציבור בישראל שאותי לא ישתיקו - וקיימתי", טען. "אחרי כמה דקות שבהן דיברתי, הגיעו אנשיו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ניסו להפסיק את הנאום, ולמנוע בכוח ממני לנאום". העיתונאים שצילמו את חזן הורחקו מהמקום בטענה כי אסור להם להיות במקום.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים מפגינים מול שגרירות רואנדה: "הגירוש - גזר דין מוות"
דיווח: "ישראל תקפה מכון מחקר ליד דמשק"; צבא אסד: הגבנו בירי
פריז נצבעה לבן - ופקקים: שלג כבד משתק את בירת צרפת

ח"כ אורן חזן במליאה אלטרנטיבית. -, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ חזן נושא נאום בפני כסאות ריקים/מערכת וואלה! NEWS, -

ח"כ בירן שכינתה את חזן "סרסור" הורחקה למשך שבוע, והיום (רביעי) הייתה אמורה להשתתף בדיון שיזמה בוועדה לקידום מעמד האישה על הרחקת קצינות וחיילות מבסיסים של חרדים בצה"ל. בעקבות העונש שהוטל עליה, היא לא השתתפה בדיון אבל שלחה את חברתה לסיעה ח"כ יעל כהן פארן כדי להציב שלט עם תמונתה על אחד הכיסאות ולהעביר את המסר במקומה.

סדרני הכנסת בוועדה נעתרו לבקשתה של היו"ר ח"כ מירב בן ארי להסיר את השלט עם תמונתה של בירן, וח"כ כהן פארן התבקשה להפסיק לדבר במקום בירן. בן ארי אמרה לה: "זה מביך. את מבזה את הוועדה ואת הכנסת". ח"כ כהן פארן סירבה להתייחס והמשיכה לשאת דברים בוועדה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תמונה של מיכל בירן מוצגת במהלך ועידה בכנסת. -, מערכת וואלה! NEWS
הפוסטר של ח"כ בירן בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה/מערכת וואלה! NEWS, -

צעד נוסף הוא של ח"כ סתיו שפיר. האחרונה הורחקה מהכנסת בגלל שכינתה את ח"כ מיקי זוהר "מושחת" וסירבה לחזור בה. שפיר ערערה בשבוע שעבר על עונשה, הופיעה פעם נוספת בפני ועדת האתיקה בבקשה שימתיקו את עונשה אך ברגע האחרון הסירה את הערעור, ככל הנראה, לאחר שהבינה כי רוב חברי הכנסת, כולל את אלה במפלגתה יצביעו בעד ההחלטה של ועדת האתיקה.

היום, היא פתחה לשכה פרלמנטרית מול בית העצמאות בתל אביב במחאה על העונש שקיבלה. שפיר הורחקה מהמליאה והוועדות אך לא מלשכתה בכנסת, וחרף כך אמרה "מנסים לאסור עלינו לצעוק נגד השחיתות. מעולם לא נתתי לאיומים לעצור אותי ולא אתן להם לעצור אתכם. אז אם אוסרים עלי להילחם למענכם מהמליאה - אפתח מיקרופון יותר גדול מהרחוב".

חברת הכנסת סתיו שפיר. -, מערכת וואלה! NEWS
שפיר בלשכה האלטרנטיבית שהקימה בשדרות או/מערכת וואלה! NEWS, -

גורמים בכנסת אמרו בתגובה כי מדובר ב"פרובוקציות שמזילות ומבזות את מעמדה של הכנסת בעיני הציבור". הם הוסיפו: "שלושת הח"כים מוכיחים במעשיהם שהעונש נגדם היה מוצדק וראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully