וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחת הכבוד במשחקי החורף: אחותו של מנהיג צפון קוריאה

סיאול הודיעה כי קים יו ג'ונג תשתתף בטקס הפתיחה ביום שישי הקרוב, יחד עם בכירים נוספים במשטר. בשנים האחרונות היא הפכה לאחת הדמויות החזקות ביותר בפיונגיאנג. למרות צעדי הפיוס, בארה"ב מבטיחים סנקציות נוספות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קים יו ג'ונג, אחותו הצעירה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, תבקר בקוריאה הדרומית כדי להשתתף בטקס פתיחת משחקי החורף ביום שישי - כך נמסר היום (רביעי) ממשרד האיחוד בסיאול. פיונגיאנג הודיעה לסיאול כי היא תגיע לצדו של קים יונג נאם, שנחשב לראש המדינה באופן פורמלי, יחד עם שני בכירים נוספים במשטר.

הם מגיעים כחלק ממשלחת של קוריאה הצפונית למשחקי החורף, בצעד סמלי של פיוס בין שתי השכנות. במסגרת המשחקים, תתחרה נבחרת הוקי נשים משותפת לצפון ולדרום והספורטאים יצעדו תחת דגל אחד.

עם זאת, ההפשרה היחסית ביחסים המתוחים לא צפויה לרסן את תכנית הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית. ארצות הברית סבורה כי הצפון מנסה לנצל את אולימפיאדת החורף למטרות תעמולה, ולכן שלחה את סגן הנשיא מייק פנס, שהזהיר מסבב סנקציות נוסף ונרחב.

עוד בנושא
משפחת קים מבססת את כוחה: האחות שהפכה לדמות מפתח בצפון קוריאה
בלב ברלין: "קוריאה הצפונית רכשה טכנולוגיה גרעינית מהשגרירות"
בשל הסנקציות: 60 אלף ילדים בצפון קוריאה עלולים לגווע ברעב

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ואחותו קים יו ג'ונג, אפריל 2017. רויטרס
קים יו ג'ונג וקים ג'ונג און/רויטרס

בשנים האחרונות הפכה קים לאחת הדמויות החזקות במשטר המסוגר, ובאוקטובר היא קודמה לפוליטביורו - הגוף החזק ביותר במשטר המסוגר. יו-ג'ונג, היא בתו הצעירה ביותר של המנהיג הקודם קים ג'ונג-איל והיא חולקת עם אחיה ג'ונג-און גם את אותה האם. השניים, שלמדו בנערותם בברן, שוויץ, נחשבים לקרובים מאוד.

קים, לפי דיווחים שונים, נשואה למזכ"ל המפלגה הקומוניסטית צ'ו ריונג-הא. ב-2014, כשאחיה נעלם לזמן ממושך בשל מחלה ועלו השערות כי ייתכן שהוא ימות בתוך זמן קצר, עלתה ספקולציה שהיא עשויה להחליפו בתפקיד מנהיגת קוריאה הצפונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סגן נשיא ארה"ב מייק פנס מתקבל על ידי ראש ממשלת יפן שינזו אבה לפני פגישתם בטוקיו, יפן 7 פברואר 2018. רויטרס
מזהיר את צפון קוריאה. פנס וראש ממשלת יפן/רויטרס

פנס, שנחת היום ביפן, הצהיר כי וושינגטון תטיל בקרוב על קוריאה הצפונית את "הסנקציות הקשות והאגרסיביות ביותר" אי-פעם ותמשיך לפעול לבידודה עד שתזנח את תכנית הגרעין שלה. סגן נשיא ארצות הברית, שעומד בראש המשלחת האמריקנית, אמר את הדברים לאחר פגישתו עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully