וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 50 הרוגים בהפצצה של צבא אסד בפאתי דמשק: "אין אזור בטוח"

7.2.2018 / 3:00

מטוסי המשטר תקפו שכונות מגורים ברוטה, פרבר במזרח הבירה שאמור היה להיכלל בהסכמי אי הלחימה עם המורדים. "אנשים נלכדו תחת ההריסות", סיפר האחראי על פעולות הסיוע האזרחיות באזור. האו"ם בוחן דיווחים על שימוש בנשק כימי בהפצצות

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

לפחות 50 בני אדם נהרגו אתמול (שלישי) בהפצצות של צבא אסד ברוטה, שבפאתיה המזרחיים של דמשק, בירת סוריה. מניין ההרוגים הרשמי עומד על 53 בעוד שהארגון הסורי לזכויות אדם המנטר את הלחימה במדינה השסועה מסר כי 63 בני אדם נהרגו בהפצצות על הפרבר הנצור. הארגון מסר עוד כי בהפצצות שנערכו באזור שלשום נהרגו 30 בני אדם נוספים.

האו"ם קרא להפסקת אש מידית למשך חודש לפחות בעקבות ההפצצה שגבתה את חייהם של עשרות באזור שבחודשים האחרונים היה מוקד למאמצי פינוי של אזרחים שנזקקו לטיפול רפואי. בתוך כך מומחים מטעם האו"ם בוחנים שורת דיווחים על שימוש בפצצות שהכילו גז כלור במתקפות של המשטר הסורי נגד אזרחים ברוטה ובדומה השכנה, וכן בסראקיב שמחוז אידליב בצפון המדינה. ממשלת סוריה מכחישה כי השתמשה בנשק כימי.

בשיחה עם סוכנות הידיעות "רויטרס" אמר סיראג' מחמוד האחראי על מאמצי הסיוע האזרחיים בפאתי דמשק כי אין כל אזור בטוח במקום - בניגוד להסכמות שהושגו בעבר בשיחות באסטנה בירת קזחסטן על כינון אזורי אי-לחימה במטרה לאפשר בין היתר פינוי לוחמים מקרב המורדים וכן אזרחים שנזקקו לטיפול רפואי. "אנשים עדיין לכודים תחת ההריסות. מטוסים תקפו שכונות מגורים", הוסיף מחמוד.

עוד בנושא:
ארה"ב: ייתכן שאסד מפתח נשק כימי חדש, שומרים את הזכות להגיב

עשרות בני אדם נהרגו בתקיפות אוויריות של צבא אסד על מעוז המורדים בדמשק, 6 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
אזרחים נלכדו תחת מבנים שקרסו. הריסות באזור רוטה, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully