וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר הגיע לחפש סמים - וחזר לשדוד את כספי הירושה והתכשיטים

7.2.2018 / 19:41

אחרי שה', שנחשד ברכישת סמים, חזר מחקירת משטרה, הוא שם לב שמביתו נעלמו כסף ותכשיטים. חקירת מח"ש הובילה לאישום נגד אחד השוטרים שנכחו בחיפוש שנערך בדירה. בתחילת החקירה הכחיש מכל וכל - אך אז התוודה על חובות כבדים וחזרה לדירת המתלונן, "לא זוכר בדיוק למה"

התכשיטים שנגנבו במהלך שוד. ---, מערכת וואלה! NEWS
התכשיטים שנגנבו מ-ה' על ידי שוטר/מערכת וואלה! NEWS, ---

ה', חולה לב בן 62, ידע שהשוטרים עשויים להגיע לדירתו לאחר שרכש סמים דרך אפליקציית מסרים - אך לא ציפה להישדד על ידם. "הוא היה אחלה. פתח מיד, הצביע על הסמים ושיתף פעולה בחקירה", סיפר אחד הבלשים שהיו בצוות שנכנס לדירתו של ה' בעקבות הרכישה. "מדובר בקליינט, לא סוחר, לכן לא החרמנו את כספו". ה' ציפה לעונש קל יחסית, אולי אפילו לסגירת תיק. הוא לא ציפה לחזור לביתו ולגלות שאלפי שקלים נגנבו ממנו, יחד עם תכשיטים שקיבל בירושה.

הוא חזר בזעם לתחנת המשטרה ודיווח ל-ש', אחד מחברי הצוות, על הגניבה. "הוא התחיל לבכות במרמה, נראה לי מאוד לא ישר", תיאר חבר צוות הבילוש. אך ה' לא ויתר והתלונן למח"ש על העבירה, זאת חקרה את כל חברי הצוות בגין החשד לגניבה ובסופו של דבר הואשם אחד מהם בביצוע העבירה החמורה. חומרי החקירה שהגיעו לידי וואלה! NEWS ושורה של כתבי אישום נוספים מלמדים על הקלות הבלתי נסבלת שבה מופעלת סמכות החיפוש ומשמשת לביצוע שוד.

עוד בוואלה! NEWS:
קו אדום: מפעל הטילים בלבנון מגדיל את הסיכוי לעימות עם חיזבאללה
רעידת אדמה עזה בטייוואן: מבנים ומלון קרסו; חשש ללכודים
נער נהרג בתאונה בגליל העליון; בן 8 נפצע קשה במודיעין עילית

(לא לשימוש!!!!) זירת מציאת גופת הצעירה בדירה בתל אביב, 21 בינואר 2018. אבי כהן
"הוא נראה מאוד לא ישר"/אבי כהן

את הסערה הנפשית שבה היה נתון ה' כשחזר לתחנה, תיאר שוטר נוסף מצוות החיפוש, ארתור עקיבאייב, שהואשם בסופו של דבר בגניבה: "לקראת סוף המשמרת ישבנו מחוץ למשרד, מגיע הבחור, מזיע בטירוף, ומריח מאלכוהול". ארתור המשיך לספר על אותו לילה: "הוא אמר שנעלם לו כסף הירושה והתכשיטים. ניכר שהיה נרגש. התחלנו להרגיע אותו והסברנו לו שזה לא אנחנו".

את פרטי שיחה זו שחזר גם ה' בפני חוקרי מח"ש, אלא שהוא סיפר כי עקיבאייב "התנהג מוזר" בתחנת המשטרה. "הוא התעקש לנסוע הביתה וסיפר בקול רם שיש לו נזילה באמבטיה (עקיבאייב עצמו סיפר בחקירתו שהלך לקנות סיליקון למקלחת - א.ס.)", אמר. חוקרי מח"ש ניסו להבין מי אחראי לביצוע המעשה. ש' נכשל בבדיקת פוליגרף, אחרים הטילו את האשמה על נ', שוטר חרדי צעיר שנכח בתקרית, אולם בסופו של דבר הממצאים הובילו לעקיבאייב, שוטר שהודה שהיה נתון בחובות כבדים. הוא הכחיש לאורך כל חקירותיו במח"ש שהוא האחראי לשוד, גם כשעומת עם ראיות שסותרות את גרסתו.

התפנית הגיעה במהלך "שיחה פתוחה" עם עופר בביצקי, החוקר שחקר אותו עד לנקודה זו, ועם דובי שרצר, ראש זרוע חשיפה במח"ש. מיד לאחר השיחה, הודה עקיבאייב לראשונה, כי חזר לדירה של המתלונן לאחר המקרה, בשעה שהמתלונן עצמו היה בתחנה. "גיליתי שהארנק החליק לי מהכיס לאחר החיפוש ברכבו", סיפר. "הגעתי לבניין שלו, עליתי במדרגות ואז הבנתי שזה לא הגיוני שהארנק יפול שם. ירדתי לחצר והלכתי למקום שבו השתנתי, בסוף מצאתי את הארנק וחזרתי לתחנה". בשלב זה מוכנס לחדר על ידי דובי שרצר ש', שוטר שנכח בעת החיפוש. "ש' ביקש מארתור שיספר את האמת ושאין לו חלק בסיפור", כך נכתב בתמליל החקירה של עקיבאייב, שהחל לספר על חובות כבדים שאליהם נקלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ואולם, גם אחרי שהוכנסו לחדר שוטרים נוספים ואחרי שעומת עם השינויים בגרסתו, סירב עקיבאייב לחזור בו. "הסיבה היחידה שבגללה לא אמרתי שחזרתי לכתובת היא מהפחד מהחקירה שאני לא רגיל, לא מכיר - אני חף מפשע", התעקש.
הפריצה בחקירה התבצעה לאחר הכחשות ממושכות מצידו של עקיבאייב, אשר הכחיש בתוקף שחזר לרחוב שבו התגורר ה', אולם לאחר שעומת מערכת ה-GPS המשטרתית, עידן את גרסתו. "חזרתי לשם אבל אני לא זוכר למה", סיפר, וחזר על הכחשתו: "לא לקחתי כסף, לא נגעתי בתכשיטים ולא גנבתי מעולם".

חבריו של עקיבאייב לא חשדו בו. קצינים במחלק הבילוש של מרחב דן העידו על שוטר אמין וערכי. הם העדיפו לחשוד ב-נ', שוטר חרדי צעיר, שעזב מאז את המשטרה.

ש', שדיווח על המקרה, סיפר גם הוא לממונים עליו שהוא חשד דווקא ב-נ', שוטר חרדי טרי שנכח באירוע ושאותו לא הכיר. השוטר החרדי לא היה אהוד בצוות הבילוש, וגם קמ"ן היחידה העיד במח"ש כי "רצה להעיף אותו בגלל עניינים של חוסר אמינות". חלק מהשוטרים שנכחו בחיפוש הטילו ספק בגרסתו וסברו שיש לחקור אותו על הגניבה. הוא עזב מיוזמתו את המשטרה ונסע לחו"ל כדי למצוא שידוך, ושם נותר מבלי שייחקר על התיק. בנוגע לאירוע, העיד קצין המודיעין של היחידה כי "אין מצב שאחד מאנשיי אפילו היה חושב על מעשה שכזה".

בחקירה הבאה שלו, ש' נחקר כחשוד בגניבה ובשיבוש מהלכי משפט. הוא הגיב בזעם, המלמד על החומרה שבה תפס את המעשה. "אני רואה בזה השפלה שחבל על הזמן. לבוא לראש צוות הכי ותיק, מוערך והכי ישר בעולם ולהגיע עד למצב של חיפוש בבית. בחלומות הכי שחורים שלי לא האמנתי שיקרה דבר כזה". ש' לא האמין ל-ה', ושלח אותו לביתו לעשות חיפוש חוזר כדי למצוא את הכסף ואת התכשיטים שם.
אמנם ש' שאל את השוטרים שנכחו בחיפוש אם לקחו את הכסף והרכוש, אך אלו הכחישו זאת בפניו. "לא היה ולא נברא" טענו. ש' יצא דובר שקר בפוליגרף והשיב שהדבר נובע ככל הנראה מכך שהוא "מאוד התרגש".

גם חבריו של אלכנסדר (סשה) גיטין, שוטר ביס"מ לכיש, שהואשם לאחרונה בשוד של בית שערך בו חיפוש, סירבו להאמין כי חברם ביצע את המעשה. בהתכתבויות וואטסאפ בקרב חברי היחידה הם צחקו על כך שפרצופו של גיטין דומה מאוד לפרצוף של שוטר שפורסם בערוץ 10, בכתבה שבה תועד השוד. אולם חלקם, "בידיים רועדות" כפי שתיארו, הבינו כי ייתכן שנעשתה עבירה על ידי שוטר מיחידתם.

גיטין עצמו מכחיש עד היום כי הוא פרץ לבית, וטוען כי נפלה טעות בזיהוי. כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אליסף קליין ממח"ש, מספר סיפור אחר. בכתב האישום מתואר כי גיטין זייף צו חיפוש בצורה רשלנית, איים על תושבי הבית שהיו יעדים של המשטרה, עד שהסכימו שייכנס לביתם. הוא הנחה את בעל הבית להראות לו היכן הוא מחזיק את כספו, נטל אותו בטענה שהוא "מוחרם", ולמרות מחאות בני הבית, יצא ממנו.

במקרה אחר, שהסתיים באפריל האחרון, בוצעה הגניבה מביתו של אדם שהתקשר למשטרה כדי לדווח על פריצה. השוטר מאזן געברי, שהיה שוטר סיור, הגיע לביתו של האזרח, ביקש ממנו להראות לו היכן הוא מחזיק חפצים בעלי ערך, ולאחר שהוצגה לו מעטפה ובה עשרות אלפי שקלים, הוא לקח למעלה מ-8,000 שקלים לכיסו מבלי שבעל הבית יבחין בכך. "הנאשם מעל בתפקידו באופן בוטה וגס ופגע באמון הציבור במשטרה ובשוטרים", כתב שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רפי כרמל, בגזר הדין בו גזר על השוטר עונש של חצי שנת עבודות שירות, לצד פיצוי כספי גבוה למתלונן.

הוצא לחופשה כפויה - ומכחיש את כל ההאשמות

מהמשטרה נמסר: "מדובר במקרים בודדים וחריגים, אחד שהתרחש לפני כעשר שנים (בסיומו פוטר מהשירות), והם אינם מעידים על הכלל ובוודאי שאינם מייצגים בשום אופן או צורה את פעילות המשטרה וערכי הארגון. השוטר ארתור עקיבאייב הוצא לחופשה כפויה ולאחרונה נערך לו שימוע לשקילת המשך שירותו. השוטר אלכסנדר גיטין שוהה במעצר בית מאז תחילת החקירה וזומן לשימוע לשקילת המשך שירותו. כפי שציינו פעמים רבות בעבר: כל חריגה מהנורמות והערכים המצופים משוטר במשטרת ישראל - תטופל בהתאם ובמלוא החומרה".

מעו"ד משה אלון, המייצג את עקיבאייב, נמסר: "השוטר מכחיש את כל ההאשמות. עברתי ביסודיות על חומר החקירה והמדובר בתיק בו הראיות הן ראיות נסיבתיות ולטעמי, אין בהן בכדי להוביל להרשעתו של השוטר. אנו נתמודד עם ההליך בבית המשפט ואני משוכנע בחפותו של מרשי וכי הצדק יצא אל האור. מכלול הראיות בתיק צריך להוביל לזיכויו של השוטר".

מעורכי הדין אבי עמירם ואיה שורק, המייצגים את גיטין, נמסר: "מרשי מכחיש קשר לפרשה, באופן מפתיע המטה הארצי סיפק את הראיה המזכה ולפיה בהשוואה דיגיטאלית מתוחכמת של סרט הווידאו בו נראה השוטר עם תמונותיו של אלכסנדר לא נמצאה התאמה. בית המשפט שעיין בראיות הצביע על קושי אינהרנטי העשוי להוביל לזיכויו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully