וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בגבול הצפון: "פנינו לשלום - אך לא כדאי לאיש לנסות אותנו"

6.2.2018 / 17:08

ראש הממשלה אמר בסיור הקבינט המדיני-ביטחוני בגבול הצפון כי הוא מתרשם מעבודת הצבא בהגנה על הגבול, וכי "אנו ערוכים לכל תרחיש". בצל הביקור, הסכימה ההנהגה בלבנון לפעול כדי למנוע מישראל להקים חומה בגבול

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שלישי) במהלך סיור של הקבינט המדיני-ביטחוני בגבול הצפון, כי הוא "מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתו". לדבריו, "פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".

הסיור, שנערך כחלק ממה שמוגדר "העמקת בסיס הידע לשרים", כלל תצפית וסקירות ביטחוניות, על רקע החשש הישראלי מהתבססות איראן בסוריה וניסיונות להקמת מפעלי טילים מדויקים בדרום לבנון. השרים סיירו ברמת הגולן בתצפית הר אביטל, וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. על פי גורם מדיני, במהלך הסיור נדונו ההיערכות לאיומי הצפון ומניעת התבססות איראן בסוריה. בנוסף לכך, עלתה סוגיית מניעת פרויקט הטילים המדויקים של איראן וחיזבאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו במהלך הסיור, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר בתום הסיור כי הוא "משוכנע יותר מתמיד כי נסראללה יעשה טעות חמורה ביותר אם ימשיך במדיניותו התוקפנית מול ישראל, כשליח של משטר האייתוללות באיראן". לדברי כץ, "צה"ל ערוך היטב למשימות ובמקרה של עימות, החיזבאללה יוכה מכה ניצחת, ולבנון כולה תהרס ותשוב שנים רבות לאחור".

בצל ביקור הקבינט, הסכימה מוקדם יותר היום ההנהגה בלבנון לפעול במישור האזורי והבינלאומי כדי למנוע מישראל להקים חומה בגבול ולאיים על שטח במים הטריטוריאליים של לבנון.
בהצהרה מארמון הנשיאות בביירות, נמסר כי נשיא לבנון מישל עאון, ראש הממשלה סעד אל-חרירי ויו"ר הפרלמנט נביה ברי דנו ב"איומים של ישראל" שאותם הם רואים כ"איום ישיר על היציבות באזור".

בשבועיים האחרונים סדר היום המדיני-ביטחוני בהובלת ראש הממשלה מתמקד בסכנה האיראנית ובחשש הישראלי מהתבססות איראן בסוריה ודרום לבנון, ובמיוחד המאמץ שישראל מזהה לבניית מפעלי טילים מדויקים בדרום לבנון וחימוש חיזבאללה בטילים מתקדמים. ראש הממשלה דן בנושא הזה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך נסיעתו לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ובשבוע שעבר נסע לפגישה מיוחדת עם הנשיא פוטין במוסקבה כדי להמשיך בדיאלוג האסטרטגי בנושא.

המתיחות באזור גברה בתקופה האחרונה, ברקע עבודות שמבצע צה"ל באזור כדי למנוע מעבר של מחבלים דרך הגדר. כמו כן, שר הביטחון אביגדור ליברמן הזהיר בשבוע שעבר חברות זרות שלא לערוך קידוחי גז ונפט בחלקה הימית השנויה במחלוקת, המכונה "בלוק 9".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
שרי הקבינט בגבול/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

בכירים בממשלה ובצה"ל מזהירים כי בכל עימות עתידי עם חיזבאללה, כל לבנון תשמש מטרה. כל שרי הקבינט השמיעו בימים האחרונים מסרים חריפים מאוד נגד איראן ומעורבותה בחימוש חיזבאללה. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בשבוע שעבר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי כי המלחמה הבאה בחזית הצפונית תהיה "בעוצמה הכי גבוהה" והוסיף כי "אם תל אביב תשב במקלטים, כך גם כל ביירות".

שר החינוך נפתלי בנט התייחס אף הוא באותו כינוס לאיום האיראני ואמר כי בעימות הבא בגבול הצפוני יש לפעול ישירות מול איראן ולבנון ולא רק מול חיזבאללה. שר השיכון יואב גלנט הזהיר כי "עלולה להיווצר אפשרות של הפעלת חיזבאללה נגד ישראל בעימות בין ארצות הברית ואיראן ולכן ישראל צריכה להיערך ביטחונית וצבאית נגד תגובה איראנית לביטול הסכם הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully