וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע טורקיה: המורדים השיבו לרוסיה את גופת הטייס "הגיבור"

6.2.2018 / 15:25

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי שרידי רומן פיליפוב הושבו בעזרת אנקרה, אך לא פירט מעבר לכך. מטוסו הופל על ידי המורדים באידליב ולפי הקרמלין, הוא פוצץ רימון כדי למנוע את נפילתו בשבי

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

גופת הטייס הרוסי שנהרג לאחר שמטוסו הופל בידי מורדים בסוריה הוחזרה לרוסיה - כך מסר היום (שלישי) משרד ההגנה של רוסיה. עוד נמסר כי טורקיה סייעה בהשבת גופתו של ה"גיבור" רומן פיליפוב, שמטוסו הופל בטיל כתף באזור אידליב, אולם לא נמסרו פרטים נוספים.

התקרית אירעה ביום שבת, אז הופל מטוס קרב מדגם סוחוי Su-25 בשמי המחוז שבצפון-מערב סוריה. לפי מוסקבה, פיליפוב פוצץ רימון שהיה על גופו אחרי שנצח על הקרקע כדי שלא ליפול בשבי המורדים, אולם אלו טוענים כי הם אלו שהרגו אותו.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות מתועד לכאורה הרגע שבו פיליפוב, שזכה בעיטור גבורה לאחר מותו, מפוצץ את עצמו עם התקרבותם של מורדים אל מקום צניחתו. תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, קיבל אחריות על הפלת כלי הטיס.

מאז הפלת המטוס, הגבירו חיל האוויר הרוסי והסורי את תקיפותיהם באידליב, המעוז הגדול האחרון של האופוזיציה. בחודשים האחרונים פתח המשטר במתקפה נרחבת, אחרי שורת כיבושים באזורים אחרים ברחבי המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
הטייס הרוסי פוצץ רימון כדי להימנע משבי: "חבר'ה, זה בשבילכם"
המורדים בסוריה הפילו מטוס קרב רוסי באזור אידליב; הטייס נהרג

רומן פיליפוב, טייס רוסי שנהרג בהפלת מטוסו בסוריה. אתר רשמי
הפך לגיבור ברוסיה. פיליפוב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully