וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין הוכחה לשואה": המועמד האנטישמי של הרפובליקנים באילינוי

6.2.2018 / 1:54

ארתור ג'ונס, שמנסה להיבחר למשרה ציבורית כבר יותר מ-20 שנה, מצא את עצמו כמועמד הרפובליקני היחיד במחוז באילינוי. לדבריו, אין הוכחה שהשואה התקיימה, והוא אף התרברב בפרסום מודעה עם צלב קרס. במפלגה הרפובליקנית מיהרו להתנער: "אין אצלנו מקום לאנשים כמוהו"

ארתור ג'ונס מועמד רפובליקני במחוז השלישי באילינוי אנטישמי ומכחיש שואה. (מתוך האתר הרשמי של המועמד), אתר רשמי
"עדויות ניצולי השואה הן תעמולה פוליטית". ג'ונס/אתר רשמי, (מתוך האתר הרשמי של המועמד)

בחודש נובמבר ייערכו בארצות הברית בחירות אמצע הקדנציה, אז יעמדו כל 435 הנציגים של בית הנבחרים לבחירה מחדש, כמו גם שליש מחברי הסנאט. לקראת הבחירות, מתנהל בימים אלה הליך של פריימריז במדינות השונות - אלא שבאחד המחוזות לא נרשמו מועמדים רפובליקנים המעוניינים להתמודד מלבד ארתור ג'ונס, אנטישמי ומכחיש שואה מוצהר.

במסגרת הפריימריז, כל אדם המעוניין להתמודד מטעם אחת המפלגות הגדולות צריך לנצח קודם כל את יתר המועמדים ממפלגתו המעוניינים לייצג את אותו המחוז, ורק לאחר מכן הוא מופיע על פתקי ההצבעה. ג'ונס מצא את עצמו כמתמודד היחיד במחוז השלישי של מדינת אילינוי, הנחשב למעוז דמוקרטי מובהק.

עוד בוואלה! NEWS:
איתמר נרצח בדרך לאירוע משפחתי: "היה בעל שמחת חיים נדירה"
פולין הגיבה להצהרת בנט: לא יהיה שום ביקור שלו במדינה
המשבר ברצועת עזה מחריף: סוחרים ישביתו מחר את מעבר כרם שלום

ארתור ג'ונס מועמד רפובליקני במחוז השלישי באילינוי אנטישמי ומכחיש שואה. (צילום מסך: ראיון ל"שיקגו סאן-טיימס"), צילום מסך
"ליהודים לא היה מושג שזה מגיע". "ג'ונס בראיון ל"שיקגו סאן-טיימס"/צילום מסך, (צילום מסך: ראיון ל"שיקגו סאן-טיימס")

ההתמודדות נחשבת לתהליך יקר ומורכב, הדורש גיוס תרומות של מאות אלפי דולרים. עבור ג'ונס זו עשויה להיות הפעם הראשונה שבה הוא מצליח לקבל מועמדות אחרי עשרות שנים של ניסיונות. מאז שנת 1990 ועד 2016 הוא ניסה להתמודד שבע פעמים על המשבצת הרפובליקנית במחוז, אך אפילו לא התקרב למספר הקולות הדרוש. בנוסף לכך, בשנת 1976 הוא כשל במירוץ לראשות עיריית מילווקי, ויסקונסין.

ג'ונס לא מסתיר את דעותיו הקיצוניות. למעשה, הכחשת השואה כלולה אפילו באתר האינטרנט של המרוץ שלו לקונגרס, כשבין הנושאים המופיעים בראש האתר ניתן גם למצוא את הכותרת "השואה?". מי שילחץ על הקישור יופנה לעמוד נוסף ובו רצף מאמרים אנטישמיים. כותרת של אחד מהם היא "מסחטת הכספים של "השואה"", ובו נכתב כי "אין הוכחה לכך ש"השואה" (המרכאות במקור, ע"נ) אי פעם התקיימה באירופה נגד היהודים". את עדויות הניצולים על מעשי הזוועות של הנאצים מכנה המאמר "תעמולה פוליטית".

חלק אחר באתר הבחירות שלו מודגש לדגלים, כאשר על כל דגל כתב המועמד כמה הגיגים. כך, למשל, ליד דגל ישראל, נכתב: "זהו הדגל שמייצג כיבוש ורצח עם של אומה שלמה, מדינת פלסטין". ג'ונס צירף בנוסף ציור של דגל פלסטין וכתב: "לדברי היהודים והמנהיגים הפוליטיים שלהם, מעולם לא היה עם שנקרא פלסטין. אבל למעשה, לפני שישראל הוקמה ב-1948, פלסטין הייתה אומה וזה הדגל של העם שסבל רבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הראיון של ג'ונס ל"שיקגו סאן-טיימס":

הוא אף צירף איור של דגל הקונפדרציה וכתב: "זה דגל שמייצג מיליוני אמריקנים, סמל לגאווה לבנה והתנגדות לבנה". בין הנושאים הנוספים שמבקש ג'ונס לקדם: התנגדות לנישואים של בני זוג מאותו מין, איסור אימוץ על ידי בני זוג מאותו מין והתנגדות להסדרת מעמדם של מהגרים שנכנסו לארצות הברית שלא כחוק.

"המדיניות הכלכלית של היטלר העלתה את גרמניה מן התחתית עד למעלה", אמר ג'ונס לכתב של ה"שיקגו סאן-טיימס" בליונס, אילינוי. באותו ראיון הוא התרברב בפרובוקציה אנטישמית שהוא עמד מאחוריה: "פרסמתי מודעה ענקית, של עמוד שלם, בעיתון מקומי במילווקי, עם צלב קרס ענק במרכזה. ליהודים לא היה מושג שזה מגיע. דמיין לעצמך איזה רבי פותח את העיתון, ופתאום - 'בינגו', אתה רואה את הדבר הזה".

הרפובליקנים מיהרו להתנער ממנו. טים שניידר, יו"ר המפלגה באילינוי, פרסם הצהרה שבה נכתב כי במפלגה הרפובליקנית "אין מקום לאנשים כמו ארתור ג'ונס. אנחנו מתנגדים בתקיפות לדעותיו הגזעניות ולמועמדות שלו לכל משרה ציבורית, כולל למשרת נציג המחוז השלישי של אילינוי".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully