וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: דיון קבינט מיוחד על גזרת הצפון

5.2.2018 / 19:15

השרים יקבלו עדכון על אודות מהלכיה של איראן בדרום לבנון ובסוריה, ברקע ההחרפה בעת האחרונה במסרים שמעבירה ישראל על חששה מפני אלו. נתניהו והשרים הרבו לעסוק במאמצי טהראן להקמת מפעלי טילים על אדמת לבנון: "אם נצטרך לפעול - נפעל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

על רקע ההחרפה במסרים הישראליים לגבי החשש מהתבססות האיראנית בסוריה ובדרום לבנון, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני ישמעו מחר (שלישי) סקירה ביטחונית שתוקדש להתפתחויות האחרונות בזירה הצפונית. הסקירה לשרים תתקיים במסגרת "העמקת הידע" של חברי הקבינט, ותכלול שיחות עם נציגי זרועות הביטחון, וכן סקירה מדינית מראש הממשלה בנימין נתניהו שבמסגרתה יעדכן בתוצאות השיחות שקיים בנושא בשבועיים האחרונים.

שר החבר בקבינט אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו נמצאים במערכה מתמשכת נגד התחזקות איראן בסוריה ובלבנון אבל לא מובילים להתלקחות יזומה". לדבריו, יש "חשש גדול" מניסיונותיה של איראן לחמש את חיזבאללה בנשק מדויק אך "אנחנו עוקבים אחר המתרחש ונחושים למנוע את זה".

עוד בנושא:
בכיר איראני: השפעתנו על המזרח התיכון היא בלתי-נמנעת
תצפיות מוסוות וכרזות מתגרות: חיזבאללה מגביר את הנוכחות בגבול
איזנקוט על גבול הצפון: "מבעד לשקט ממתין אתגר; חיזבאללה מתעצם"

לוחמי חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול לבנון-סוריה, יולי 2017. רויטרס
לוחמי חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול לבנון-סוריה, בדצמבר/רויטרס

בשבועיים האחרונים סדר היום המדיני-ביטחוני בהובלת ראש הממשלה מתמקד בסכנה האיראנית ובחשש הישראלי מהתבססות איראן בסוריה ודרום לבנון, ובמיוחד המאמץ שישראל מזהה לבניית מפעלי טילים מדויקים בדרום לבנון וחימוש חיזבאללה בטילים מתקדמים. ראש הממשלה דן בנושא הזה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך נסיעתו לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ובשבוע שעבר נסע לפגישה מיוחדת עם הנשיא פוטין במוסקבה כדי להמשיך בדיאלוג האסטרטגי בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שלט חיזבאללה מעבר לגבול לבנון, 2018. איתן אורן. ק. מלכיה, מערכת וואלה! NEWS
שלט חיזבאללה מעבר לגבול מול קיבוץ מלכיה/מערכת וואלה! NEWS, איתן אורן. ק. מלכיה

"אנחנו נמצאים בקו פרשת המים בסוריה, השאלה היא האם איראן תתבסס בסוריה או שהתהליך הזה ייבלם", אמר נתניהו בשבוע שעבר אחרי הפגישה עם פוטין. "הבהרתי לפוטין שאנחנו נבלום אותו גם אם הוא לא ייבלם, ואנחנו כבר פועלים לבלום אותו". הוא הוסיף כי האיום של נשק מדויק מלבנון הוא "איום חמור שישראל לא מוכנה לקבל אותו ואם נצטרך לפעול - נפעל", אך הבהיר כי מפעלי הנשק המדויק "בשלבי הקמה, ועדיין לא נחצו קווים אדומים". אתמול והיום, על רקע העלייה במתיחות בגבול הצפון ובגבול עזה, אמר נתניהו כי "פנינו אינם למלחמה אבל אנחנו נחושים להגן על עצמנו".

במקביל, כל שרי הקבינט השמיעו בימים האחרונים מסרים חריפים מאוד נגד איראן ומעורבותה בחימוש חיזבאללה. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בשבוע שעבר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי כי המלחמה הבאה בחזית הצפונית תהיה "בעוצמה הכי גבוהה" והוסיף כי "אם תל אביב תשב במקלטים, כך גם כל ביירות". שר החינוך נפתלי בנט התייחס אף הוא באותו כינוס לאיום האיראני ואמר כי בעימות הבא בגבול הצפוני יש לפעול ישירות מול איראן ולבנון ולא רק מול חיזבאללה. שר השיכון יואב גלנט הזהיר כי "עלולה להיווצר אפשרות של הפעלת חיזבאללה נגד ישראל בעימות בין ארצות הברית ואיראן ולכן ישראל צריכה להיערך ביטחונית וצבאית נגד תגובה איראנית לביטול הסכם הגרעין".

פתח פגישת רה"מ נתניהו והנשיא פוטין בקרמלין במוסקבה 29 בינואר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בפגישתו עם פוטין בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully