וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בגן העדן הטרופי: נשיא המלדיביים הכריז על מצב חירום

5.2.2018 / 19:57

עבדולה יאמין מסרב לציית לפסיקת בית המשפט העליון לשחרר את מנהיגי האופוזיציה, וכוחות הביטחון הסתערו על המבנה. מדינת האיים נתונה במשבר פוליטי בשנים האחרונות, שבהן מנסה הנשיא לצבור עוד סמכויות

צילום: רויטרס

נשיא האיים המלדיביים, עבדולה יאמין, הכריז היום (שני) על מצב חירום למשך 15 יום ברקע המשבר הפוליטי במדינה. המשבר החל לאחר פסיקת בית המשפט העליון ולפיה על הממשלה לשחרר שורת מנהיגי האופוזיציה ולערוך להם משפט חוזר. לפי דובר בית המשפט, כוחות הביטחון פשטו על המבנה.

הממשלה הזהירה כי העליון עלול לנסות ולהדיח את הנשיא והתובע הכללי אמר כי צעד כזה יהיה בלתי-חוקי. לדבריו, הצבא והמשטרה הונחו שלא לציית להחלטה שכזו. יאמין הדיח שני מפקדי משטרה מאז יום חמישי, אז הורה העליון על ביטול ההרשעות בעבירות טרור של הנשיא לשעבר מוחמד נשיד ושל שמונה אנשי אופוזיציה נוספים.

חלק מאותם אנשי אופוזיציה כלואים אמרו כי יש להם ראיות שיאמין אחראי למעשי שחיתות, טענות שאותן הוא מכחיש.

בית המשפט גם הורה להשיב לפרלמנט 12 מחוקקים שאיבדו מושביהם, אחרי שפרשו ממפלגת השלטון של יאמין בשנה שעברה ובכך גרמו לו לאבד את הרוב. מזכ"ל הפרלמנט, אחמד מוחמד, הנטול שיוך פוליטי, אמר כי הוא יכבד את ההחלטה, אך הוא פרש מתפקידו במפתיע. זאת, לטענתו, בשל "סיבות אישיות".

עבדולה יאמין מושבע לתפקידו כנשיא האיים המלדיביים, נובמבר 2013. רויטרס
נמצא בשלטון מאז 2013. הנשיא יאמין, בטקס השבעתו/רויטרס

יאמין נמצא בשלטון מאז 2013 ואמור להתמודד לבחירות נוספות באוקטובר. מאז החלטת בית המשפט העליון, מופעל עליו לחץ בינלאומי לציית לפסיקה ומאות מפגינים יצאו לרחובות בדרישה להפיל את שלטונו, שהפך לסמכותני בשנים האחרונות. באופוזיציה הביעו חשש שהודעתו החריגה של התובע הכללי, שלצדו נעמדו מפקדי הצבא והמשטרה, כמוה כהפיכה צבאית שנועדה לשמר על שטונו של יאמין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנות במאלה, בירת האיים המלדיביים, נגד הנשיא עבדולה יאמין, פברואר 2018. רויטרס
דורשים מהנשיא לעזוב. הפגנות אופוזיציה בבירה מאלה/רויטרס

אחרי בחירות היסטוריות ב-2008, שבהן נבחר נשיד בצורה דמוקרטית, הוא הפסיד ליאמין ב-2013 בבחירות שנויות במחלוקת. מאז, הוא חי בגלות בבריטניה ונמצא בימים אלו בסרי לנקה. הוא מנסה להתמודד בבחירות הקרובות, אך עדיין לא ברור אם הוא מתכנן לשוב למדינה.

האיים המלדיביים, שבהם מתגוררים כ-400 אלף איש, ידועים בעיקר כגן עדן טרופי לתיירים, המספקים את מרבית המטבע הזר של המדינה. היא חווה חוסר יציבות מאז שנאשיד התפטר ב-2012. הטלטלה מתמקדת באי הקטנטן והצפוף מאלה, שמשמש גם הבירה. המלדיביים מורכבים מ-1,192 איים ומ-26 ריפי אלמוגים.

(עדכון ראשון: 17:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully