וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על עזה: "המצב ברצועה קשה - אבל לא מדובר במשבר"

5.2.2018 / 15:10

ליברמן הטיל את האחריות על ההחמרה במצב ברצועה על שלטון חמאס, וטען כי הוא מנסה לנצל את המצב הקשה למטרות פוליטיות. "אסור שישראל תמצמץ ראשונה". גבאי לנתניהו: "אל תיכנע לקיצוניים בקבינט". לפיד: "אין שיקום בלי להחזיר את הבנים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ברקע הסקירה שהעביר הרמטכ"ל איזנקוט לשרי הממשלה, במהלכה טען כי המצב ההומניטרי בעזה החריף במיוחד לאחרונה, שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (רביעי) כי למרות ההידרדרות, במערכת הביטחון מגדירים את המצב ברצועה "קשה באופן שיש להביאו בחשבון" ולא "כמשבר" כפי שנטען. "צריך להבין שחמאס הוציא ב-2017 260 מיליון דולר לייצור רקטות וחפירת מנהרות, מתוכם מאה מיליון דולר הגיעו מאיראן וכל השאר מגביית מסים בתוך הרצועה ותרומות מכל מיני מקורות", אמר ליברמן בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו. "הם לא היו מוכנים לשים שקל אחד לטובת בריאות, חינוך או כל דבר אחר. הם מוכנים להקריב את כל תושבי עזה אבל לא להסיט שקל אחד לטובתם".

"מי שמוסמך לקבוע האם יש משבר ברצועה או ביהודה ושומרון הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יואב מרדכי", ציין ליברמן. "יש הידרדרות ברמת השירותים אבל אין משבר. חמאס ופתח לא לוקחים אחריות - אבל אנחנו לא צד. מי שמציע שניקח כסף ממשלם המסים הישראלי לטובת העניין - טועה. חמאס מנסה למנף את המשבר הפוליטי החברתי והוא בטוח שישראל תמצמץ ראשונה. גם לדבר על השיקום לפני שיש התקדמות בנושא השבויים והנעדרים - זה פשוט לא מוסרי. ההתחייבות שלנו כמוסריים היא לדאוג לאנשים שלנו. כמו כן, בלי שיסכימו על פירוז הרצועה - אתנגד לשיקום"

אביגדור ליברמן מהכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
שר הביטחון ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

יו"ר העבודה אבי גבאי האשים את חמאס באחריות למצב, אך באותה הזדמנות גם מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בנושא. "האחריות על המצב הכלכלי בעזה מוטלת כל כולה על חמאס", אמר יו"ר העבודה. "זהו ארגון טרור שלא רואה את התושבים שלו ממטר. טרור לא יסייע לו בדבר".

"באשר לנעשה כאן, תפקידה של הממשלה הוא למנוע את המלחמה הבאה", טען גבאי. "על צה"ל והרמטכ"ל אני סומך שינצחו על המערכה היטב, על הממשלה והעומד בראשה - אני לא סומך. האחריות לקביעת המדיניות נמצאת בידי הממשלה ולא בידי הרמטכ"ל. במקום זה הם פרצו ברצף של ראיונות. אני קורא לראש הממשלה - תקשיב לרמטכ"ל ולמתאם פעולות השטחים. הם יודעים מה קורה שם. הם יודעים מה צריך לעשות ואין להם שיקולים פוליטיים. רק טובת המדינה עומדת לנגד עיניהם. תפסיק לפחד מהשוליים הקיצוניים בקבינט שלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אבי גבאי מבקר את עובדי מפעל טבע באשדוד 17 בדצמבר 2017. שי מכלוף
יו"ר העבודה אבי גבאי/שי מכלוף

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בהקשר זה כי שיקום עזה הוא מחובתה של ישראל, אולם יש להתנות אותו בפירוז מנשק ובהשבת החללים והנעדרים שנמצאים בידי חמאס לישראל. "אין שיקום בלי פירוז מנשק, ואין שיקום בלי שהבנים יחזרו הביתה", אמר. "ישראל אינה רק הצד החזק בסכסוך שלנו מול חמאס בעזה, ישראל היא גם הצד הצודק. אנחנו מדינה מתוקנת והם ארגון טרור אסלאמי אנטישמי ורצחני. אנחנו בעמדת כוח צבאית ועמדת כוח מוסרית. אבל דווקא עמדת הכוח הזו מטילה עלינו חובה לפעול".

"מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להמשיך להתעלם מהמשבר הזה - לא ברמה האנושית, לא ברמה הביטחונית", הוסיף לפיד בישיבת הסיעה. "מדינת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד כשמחלקות ילדים בבתי החולים מנותקות מחשמל. זה מנוגד לכל מה שאנחנו מאמינים בו. לכל מה שאנחנו מלמדים את ילדינו על מוסר יהודי. חמאס אמנם מורתע עדיין, אבל אם לא נעשה משהו, אנחנו בדרך לסבב נוסף של אלימות. ישראל לא פוחדת מחמאס. צה"ל וכוחות הביטחון חזקים ואם נדרש לעימות נדע להפעיל את כל הכלים שברשותנו כדי לפגוע בחמאס ובראשי החמאס ולהגן על תושבי מדינת ישראל. אני תומך בתוכנית להקמת הנמל שהציג השר ישראל כץ שסוף סוף עולה בקבינט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully