וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך עבדאללה: אין פתרון לסכסוך ללא תיווך אמריקני

מלך ירדן אמר כי ארה"ב ממשיכה להיות חיונית לכל ניסיון עתידי לסיום הסכסוך בדרכי שלום בין ישראל והפלסטינים, זאת ברקע הקרע העמוק שבין הרשות לממשל טראמפ. "אני חושש שאין לנו אפשרות אחרת", אמר

עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017. AP
"יש לשים את הדעות הקדומות בצד,"עבדאללה מלך ירדן/AP

ברקע החרם העמוק שבין הרשות הפלסטינית לממשל טראמפ, עבדאללה מלך ירדן אמר אתמול (ראשון) כי ארצות הברית ממשיכה להיות חיונית לכל ניסיון עתידי לסיום הסכסוך בדרכי שלום בין ישראל והפלסטינים. עבדאללה אמר את הדברים במהלך ריאיון לרשת CNN.

היחסים בין הממשל החדש בוושינגטון לרמאללה עומדים למבחן בעקבות הבטחות הבחירות של טראמפ, ולפיהן יעביר את השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים.
"אנחנו לא יכולים לקיים תהליך שלום, או למצוא פתרון למצב בדרכי שלום ללא התפקיד שמשחקת ארצות הברית", אמר עבדאללה בריאיון שצולם בשולי כנס הפורום הכלכלי של דאבוס בשוויץ. לטענתו, הדברים עדיין עומדים בתוקף, חרף הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
קשרים בצמרת הליכוד וחשד לשוחד: הלוביסטית שהסתבכה בפרשת ביטן
הנאשם בשוד בקריית מלאכי זיהה עצמו במצלמות האבטחה: "אני חתיך"
בול במטרה: צפו בטיל של הכורדים משמיד טנק טורקי בצפון סוריה

סגן נשיא ארה"ב, מייקס פנס ורעייתו קארן, נפגשים עם מלך ירדן אבדאללה ורעייתו המלכה רנייה, ירדן, 21 בינואר 2018. רויטרס
שיתף את חששותיו מהשלכות הצהרתו של טרמאפ, פגישת המלך עבדאללה עם מייק פנס בחודש שעבר/רויטרס

עבדאללה אמר אתמול כי החלטתו של טראמפ השאירה את הפלסטינים בתחושות קשות כיוון שאין מתווך הוגן וניטרלי בינם לבין ישראל. בדצמבר, מלך ירדן גינה את הצהרותיו של טראמפ וכינה אותן "הפרה של החוק הבינלאומי ושל החלטת האו"ם", הוא שיתף את חששותיו עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בביקורו האחרון בישראל וירדן לפני כשבועיים. למרות זאת, מלך ירדן הוסיף "אני רוצה להימנע משיפוטיות על החלטתו, אנו עדיין מחכים להסכם השלום שארצות הברית תנסח ושיהיה מקובל על כולם".

"אני חושב שיש לשים את הדעות הקדומות בצד, ולעבוד כולנו יחד, בשביל שהבית הלבן ינסח הסכם שלום", אמר עבדאללה, "ואם זה לא יהיה הסכם טוב - אני חושש שאין לנו אפשרות נוספת במגירה". עבדאללה התחייס גם לסכסוך הנוכחי, "ירושלים יכולה ליצור בעיות עצומות בעתיד, או לתת לנו תקווה", מלך ירדן המשיך ותיאר שתי דרכים בהן הוא רואה את עתידה של הבירה: "ירושלים יכולה לאחד אותנו או להיות מקור לעוינות ואלימות שלא נראו כמותה".

מאז ההכרזה על ירושלים בחודש דצמבר, הבהירו הפלסטינים כי ארצות הברית אינה יכולה להיות עוד מתווכת בתהליך. במקום זאת, פנה יו"ר הרשות אבו מאזן לאיחוד האירופי וביקש מהגוש להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית. החלטתו של טראמפ התקבלה באהדה בישראל אך גונתה באופן חריף מסביב לעולם. האפשרות שהשגרירות תעבור לירושלים עוררה זעם רב בקרב הפלסטינים ומדינות ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully