וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: הממשלה אישרה את ההצעה להסדרת מאחז חוות גלעד

השרים אישרו פה אחד את הצעת ההחלטה המסמיכה את שר הביטחון ליברמן להקים יישוב חדש בסמוך למאחז, שיקלוט תושבים המתגוררים על אדמות פלסטיניות פרטיות במקום. זאת כתגובה לרצח הרב רזיאל שבח, בחודש שעבר

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ההצעה של שר הביטחון אביגדור ליברמן להסדיר את המאחז חוות גלעד, בתגובה לפיגוע הירי שבו נרצח הרב רזיאל שבח בחודש שעבר. הצעת המחליטים, שאושרה פה אחד, מסמיכה את שר הביטחון לקדם פעולות לטובת הקמת יישוב חדש שיפעל במסגרת המועצה האזורית שומרון, שיקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור חוות גלעד.

במאחז חוות גלעד מתגוררות כיום כ-40 משפחות, חלקן על קרקעות שנרכשו כדין ונמצאות בבעלות פרטית ישראלית, אך חלקן במבנים בלתי-חוקיים שעמדו בלב דיונים משפטיים ובמוקד של סערות של פינויים על ידי כוחות הביטחון בשנים האחרונות. לדברי גורם במערכת הביטחון, מרבית המבנים נמצאים על קרקע פלסטינית פרטית. ההצעה קובעת ששר הביטחון יקדם עבודת מטה לבחינת המיקום המדויק של היישוב, שתובא לפתחו של הקבינט המדיני-ביטחוני, ושמשרד האוצר יבחן את עלויות הכשרת המאחז.

לקריאה נוספת בנושא
חשוד בסיוע לחוליה שביצעה את הפיגוע בחוות גלעד נעצר באזור ג'נין
הממשלה תדון באישור מעמד חוות גלעד: "מענה ראוי לטרור"

בית העלמין שנבנה לקראת הלווית רזיאל שבח אשר נרצח בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מאחז חוות גלעד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אם תידרש תוספת תקציבית היא תובא לאישור שרי הממשלה מחדש. חלקת המקרקעין שעליה תיבחן האפשרות להקים את היישוב היא החלקה של משפחת זר, מייסדי המאחז. בנוסף לכך, תיבחן אפשרות לאתר קרקע נוספת במעמד של אדמת מדינה. במסגרת עבודת המטה להסדרת המאחז, תיבחן גם הסוגיה של הסדרת הקרקעות של כביש הגישה ליישוב, ועשויה לעלות גם שאלה של פינוי או הריסה של בתים ומבנים בחלקותה אחרות, שאינן חוקיות.

"זה רגע היסטורי ומרגש. למשפחת שבח, לישוב חוות גלעד, למדינת ישראל כולה. החלוצים של חוות גלעד הוכיחו כי לא ניתן לנצח את הרוח. זהו ניצחונה של האמת ושל הציונות מעל הכל", אמר ראש המועצה האזורית יוסי דגן. דגן הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לליברמן ולשרים.

יעל שבח הביעה שמחה מהמהלך. "חבל שהגענו ליום הזה. אבל אם כבר הגענו אז אני שמחה שאנחנו מצליחים להוציא ממנו את התשובה המנחמת ביותר שיכולה להיות. רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל, ושככה נראית הגאולה", אמרה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרב רזיאל שבח ז"ל, נהרג בפיגוע הירי, חוות גלעד, 9 בינואר 2018. מד"א
קידום הסדר המאחז החל לאחר הפיגוע. רזיאל שבח/מד"א

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בירך על הסדרת המאחז הבלתי חוקי שבשומרון ואמר כי מדובר ב"צעד מתבקש שמוטב היה קורה לפני רצח הרב שבח, אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם". לדברי בנט, "זוהי חובתנו כלפי משפחת שבח וכלפי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון כולה. אנו נמשיך לפתח את ארץ ישראל, לבנות ולהיבנות בה, ככה המחבלים יבינו ששום אלימות לא תוציא אותנו מהארץ הזאת".

חבר סיעתו של בנט ח"כ בצלאל סמוטריץ' כינה את אישור ההחלטה "התחלה טובה". לדבריו, "הממשלה הזו נבחרה על מצע ימני שמחויב להרחבת ההתיישבות ביהודה בשומרון ובכל חלקי ארץ ישראל. לאחר הרצח הנתעב של הרב שבח יצאה קריאה חד משמעית לתשובה ציונית הולמת ולאמירה ברורה לאויבנו שעל כל ניסיון לפגוע בנו הם ימצאו אותנו נחושים לבנות ולהיבנות בנחלת אבותינו". הוא הוסיף כי "היום הממשלה התקדמה צעד גדול לקראת אישור חוות גלעד כיישוב מן המניין וזהו צעד מבורך, אבל לא מספק. אנחנו מחויבים להסדרת כל הישובים והשכונות שטרם הוסדרו. נמשיך לדרוש בנייה בכל חלקי הארץ, לא רק כמענה לטרור אלא כי זה הדבר הנכון הצודק והמוסרי ביותר לעשות. אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה".

לבני: הסדרת המאחז - מסר כי משתלם לעבור על החוק הישראלי

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) גינתה את החלטת הממשלה ואמרה כי המהלך מעביר מסר לפיו "משתלם לעבור על החוק הישראלי". לבני הוסיפה עוד כי "התשובה לטרור היא יד צבאית נחושה, שרטוט גבול ולא כניעה של ממשלה למיעוט שמוביל אותנו לסיפוח ולמדינה ערבית".

גם בתנועת "שלום עכשיו" פרסמו גינוי להצעה להסדרת המאחז הבלתי חוקי, שאותה כינו "שיא חדש של התרפסות בפני המתנחלים". בהודעת התנועה נמסר עוד כי הממשלה "נכנעה לניצול ציני של רצח מתועב והופכת מאחז לא חוקי על אדמות פרטיות להתנחלות חדשה. בהכשרת חוות גלעד, מאחז מבודד בעומק הגדה פוגעת הממשלה בסיכוי לשתי מדינות והיא מעניקה פרס לעבריינים גוזלי אדמות".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully