וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהלות כספית לקויה: המבקר קנס את הבית היהודי ב-180 אלף שקלים

5.2.2018 / 16:00

דוח חדש של מבקר המדינה קבע כי "לא ניתן היה לקבוע את חוקיות" ההכנסות של המפלגה. זאת, עקב שורת ליקויים שנמצאו בהתנהלותה הכספית. בנוסף מצוין בדוח כי לא נפל פגם בהתנהלותן של רשימת האיחוד הערבי ותע"ל. הבית היהודי: "אנו נמצאים בתהליך ייצוב מבחינה כלכלית"

שר החינוך, נפתלי בנט בישיבת הממשלה השבועית, 21 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"שהמפלגה נמצאת בתהליך ייצוב מבחינה כלכלית". נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, החליט לקנוס את מפלגת הבית היהודי בסך 180 אלף שקלים משום שהיא לא ניהלה את חשבונותיה בהתאם להנחיות. הדוח המתפרסם היום (שני) הוא הדוח השני בנושא, לאחר שבפעם שעברה נמצאו ליקויים בהתנהלותן הכספית של המפלגות הליכוד, יש עתיד, התנועה, ישראל ביתנו ואגודת ישראל.

המבקר מצא כי לא ניתן היה לקבוע את חוקיות הכנסות מפלגת הבית היהודי, שעמדו בבחירות לכנסת ה-20 על סך של כ-12 מיליון שקלים. בנוסף לכך, נמצא כי הבית היהודי לא החזירה חובות בסך של יותר מחצי מיליון שקלים שנצברו במשך עשר השנים האחרונות.

עוד עולה מהממצאים כי הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאם להנחיות המבקר ולא שמרה על מלוא האסמכתאות לגבי הוצאותיה. כמו כן, היא כללה הוצאות בגין תשלומי מס הכנסה במערכות בחירות קודמות שלא נכללו בדוחות הכספיים לגבי מערכות אלה. על פי המבקר, המפלגה גם כללה בחשבונותיה יתרות זכות כוללניות ממערכות בחירות קודמות שלא ניתן היה לזהות את הרכבן.

יוסף שפירא במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
מצא כי לא ניתן היה לקבוע את חוקיות הכנסות מפלגת הבית היהודי. שפירא/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

הדוח עוסק בנוסף גם בשתי מפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת - רשימת האיחוד הערבי ותע"ל (התנועה הערבית להתחדשות), שנמצא כי לא נפל פגם בהתנהלותן הכלכלית.

ממפלגת הבית היהודי נמסר: "מפלגת הבית היהודי קיבלה את דו"ח המבקר, היא תלמד אותו לעומק ותיישם את הדו"ח. חשוב לציין כי מזה מספר שנים שהמפלגה נמצאת בתהליך ייצוב מבחינה כלכלית, לאור חובות שנוצרו משך שנים רבות לפני 2013. גם במשרד המבקר מבינים שנעשתה כברת דרך ואנחנו ממשיכים לפעול במרץ בנושאים השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully