וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה הפילו מטוס קרב רוסי באזור אידליב; הטייס נהרג

3.2.2018 / 17:50

המטוס הופל באזור שבו מתחוללת לחימה עזה בין האופוזיציה לבין המשטר, הנתמך בידי חיל האוויר הרוסי. בתחילה דווח כי הטייס נפצע ונשבה, אך במוסקבה מסרו כי הוא נהרג בזמן ש"לחם בטרוריסטים" וכי "30 חמושים נהרגו בתקיפות בתגובה". ארגון תחריר א-שאם קיבל אחריות להפלה

צילום: טוויטר

המורדים בסוריה הפילו היום (שבת) מטוס קרב רוסי באזור אידליב, וטייסו נהרג - כך הודיע משרד ההגנה במוסקבה. בתחילה דיווחו הארגון הסורי לזכויות אדם וכמה גורמים באופוזיציה כי הטייס נפצע באורח קשה ונפצע, אך הוא נורה ונהרג על ידי המורדים שניסו לשבות אותו. זאת הפעם הראשונה שבה המורדים מצליחים להפיל מטוס קרב רוסי. תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, קיבל אחריות.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראים שרידים של מטוס קרב מדגם סוחוי Su-25 ועליו סמל חיל האוויר הרוסי. לפי משרד ההגנה הרוסי, המטוס הופל על ידי טיל כתף. הטייס דיווח כי הוא השתמש בכיסא המפלא ופתח את מנצחו, אך הוא נהרג על הקרקע. "הטייס מת בקרב עם טרוריסטים", נמסר. עוד נמסר כי בתגובה, "נשק מדויק" הרג יותר מ-30 חמושים באזור שבו הופל המטוס.

לקריאה נוספת בנושא
דרך עסקאות נשק עם אסד: "צפון קוריאה הרוויחה 200 מיליון דולר ב-2017"
ארה"ב: ייתכן שאסד מפתח נשק כימי חדש, שומרים את הזכות להגיב

מטוס רוסי שהמורדים הסורים הפילו לכאורה, פברואר 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שרידי המטוס הרוסי/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

באידליב מתחוללים לאחרונה קרבות עזים בין המשטר, בסיוע חיזבאללה ומיליציות שיעיות אחרות הנתמכות בידי איראן ובחיפוי חיל האוויר הרוסי, לבין המורדים. זהו המעוז האחרון של המורדים, וחלקים נרחבים ממנו נשלטים בידי תחריר א-שאם.

המטוס הופל בשמי העיריה חאן א-סובל, הסמוכה לעיר סארקיב וליד כביש מרכזי שנתון לתקיפות מאסיביות מצד נאמני אסד. לפחות חמישה אזרחים נהרגו בתקיפות על סארקיב היום, שלפי המורדים בוצעו על ידי מטוסים רוסיים. המטוסים הרוסיים טסים בגובה רב יותר מאלו הסוריים וכך הצליחו להימנע כמעט לגמרי מתקריות מאז תחילת המעורבות הרוסית.

מאז החלה מלחמת האזרחים, דרשו המורדים מהמערב ומהמדינות המתנגדות למשטר לצייד אותם בנשק נגד מטוסים, אך זה לא קרה בשל החשש כי הנשק יגיע לידיים עוינות. הם מאשימים את חיל האוויר הרוסי והסורי בהרג של אלפי אזרחים חפים מפשע. במוסקבה ובדמשק טוענים כי הם תוקפים רק מטרות של ארגוני טרור.

שרידי מטוס קרב רוסי שהופל על ידי המורדים באזור אידליב, סוריה, 3 בפברואר 2018. רויטרס
שרידי המטוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully