וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעטו וצחקו: הכורדים זועמים על טורקיה אחרי התעללות בגופת לוחמת

3.2.2018 / 13:21

סרטון שפורסם ברשתות החברתיות מראה קבוצת מורדים "משתעשעת" בחברת המיליציה הכורדית בסוריה, שנהרגה בקרבות עם הכוחות הטורקיים. "יחזק את הנחישות שלנו להתנגד עד לניצחון"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הכוחות הכורדיים בצפון סוריה טוענים כי המורדים הנתמכים בידי טורקיה השחיתו את גופתה של אחת מלוחמותיהם, שנהרגה כחלק ממבצע "ענף זית" שמנהלת אנקרה באזור. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, נראית גופה מבוססת בדם, שחלק מהחזה שלה חתוך וכמה לוחמים מזוקנים צוחקים בזמן שהם "משחקים" בגופה.

לפי מיליציית ה-YPG, שמותקפת על ידי צבא טורקיה במובלעת עפרין הסמוכה לגבול, ההרוגה היא בארין כובאני, לוחמת משורות ה-YPJ, הכוח הכלל-נשי של המיליציה. "אנחנו מטילים את האחריות על הפעולה המרושעת הזו על ממשלת טורקיה. אנחנו מצדיעים לנשמתה של לוחמת החופש", ספדו לה הכוחות הכורדיים.

אנקרה טרם הגיבה לטענות הללו, אך משטרו של רג'פ טייפ ארדואן רואה ב-YPG ארגון טרור המסונף למחתרת ה-PKK. חשבונות המזוהים עם טורקיה ועם המורדים הנתמכים בידיה טענו כי הלוחמת הכורדים התפוצצה על הכוחות וכתוצאה מכך הושחת גופה.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי קיבל לידו את הסרטון מידי אחד המורדים הנלחמים לצד הכוחות הטורקיים. אותו לוחם אמר כי הסרטון צולם ביום שלישי, אחרי שהמורדים מצאו את גופת הלוחמת הכורדית בכפר קורנה, הסמוך לגבול טורקיה.

לקריאה נוספת
התפוצצה מול טנק: הלוחמת הכורדית שהפכה לגיבורת המלחמה בטורקיה

לוחמת כורדית שגופתה הושחתה על ידי מורדים הנתמכים בידי טורקיה במבצע בעפרין, צפון סוריה, ינואר 2018. YPG, מערכת וואלה! NEWS
נלחמה בקרב על כואבני/מערכת וואלה! NEWS, YPG

הקהילה הכורדית, המנסה לגייס את המערב כדי לבלום את טורקיה, הגיבה בזעם לתקרית והיללה את כובאני, שקיבלה את הכינוי אחרי שהשתתפה בקרב על העיר ב-2014. "בארין לא נכנעה, היא לחמה עד המוות", אמר עמד קנדל, גורם בשורות ה-YPJ. "ההתנהגות הזו רק תחזק את הנחישות שלנו להתנגד עד לניצחון".

הכורדים טוענים כי טורקיה גייסה לצדה ארגוני ג'יהאד, הרואים בכורדים כופרים. בסרטון שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות נראה לוחם מזוקן שר שירי הלל למלחמות שניהלו מתנדבים מוסלמים מרחבי העולם בבוסניה, בצ'צ'ניה, באפגניסטן ועתה בעפרין.

מורד משווה את המלחמות בצ'צ'ניה ובבוסניה לזו בעפרין

ארדואן, ראשי ממשלתו וצבאו, וכן תומכיו, מאשימים את הכורדים בלוחמת טרור ובפגיעה באזרחים. התפוצצותה של אחת הלוחמות הכורדיות מול טנק טורקי משמש לטענתם הצדקה להשוואה בין ה-YPG לדאעש, אך הכורדים טוענים כי לא הייתה לה ברירה וכי מדובר בתקיפת כוחות צבא ולא אזרחים.

הנתונים של ארגוני סיוע בינלאומיים ושל הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב אחרי הלחימה דרך רשת של פעילים בשטח, מעידים כי הצדק ברובו עם הכורדים - כ-70 אזרחים נהרגו בתקיפות של צבא טורקיה באזור עפרין מאז תחילת המבצע, בהם גם ילדים רבים. באנקרה, מנגד, מפריזים במספרי הלוחמים הכורדים שנהרגו במבצע ומעמידים אותם על יותר מ-800. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המספר נמוך בהרבה, ונע סביב מאה הרוגים משורות ה-YPG.

תושבים בעפרין מגיבים בזעם להתעללות בגופה

בתוך כך, צבא טורקיה ממשיך לספוג אבדות במבצע. היום נמסר על שני חיילים שנהרגו אתמול בשתי תקריות שונות - חייל אחד נהרג בעימותים עם ה-YPG באזור עפרין, והשני מפגיעת טיל במוצב במחוז קיליס, הגובל עם סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully