וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחר שלב: כך ניצל הישראלי מלינץ' באבו דיס

אמיר בוחבוט ומאיה הורודניצ'אנו, כתבתנו בשטחים

3.2.2018 / 9:10

סמוך לשעה 18:30 נכנס תושב תל אביב לעיירה הפלסטינית, והוא הותקף ורכבו הוצת. שוטרים פלסטינים הגנו עליו בגופם, אך כשנשקפה סכנה גם לחייהם, נכנס כוח מג"ב וחילץ אותו מהמקום

הרכב שהוצת בהפרת הסדר האלימה באבו דיס. מתוך טוויטר, צילום מסך
הרכב שהוצת באבו דיס, הערב/צילום מסך, מתוך טוויטר

התיאום בין כוחות הביטחון והתערבות השוטרים הפלסטינים הביאו לחילוצו אמש (שישי) של תושב תל אביב, בן 59, שנכנס בשוגג לעיירה אבו דיס שממזרח לירושלים. נסיבות המקרה, שבמהלכו נפצע הגבר באורח קל, טרם התבררו.

האירוע החל בסמוך לשעה 18:30. תושב תל אביב נכנס עם רכבו מסיבה שאינה ידועה לעיירה הפלסטינית. לאחר שזוהה על ידי תושבי המקום, התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו לעברו אבנים, הוציאו אותו ממכוניתו והציתו אותה, תוך חסימת היציאה מהכפר.

שוטרים פלסטינים שזיהו את מוקד האירוע כיתרו את האזור והגנו בגופם על הגבר. במקביל, קיבלו צה"ל ומג"ב דיווח על המקרה מהמנהל האזרחי, שפעל בשיתוף עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בשלב הראשוני הוקפצו כוחות סיור של מג"ב למקום, וכוחות צה"ל הועמדו במצב כוננות.

עוד בוואלה! NEWS
אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשער הנגב; תושבים דיווחו על פיצוץ
שגרירת ישראל בפולין: "אני סופגת מסרים אנטישמיים בעקבות החוק"
תושבי שכונת כפר עקב שבמזרח ירושלים: "מנסים לנתק אותנו מישראל"

הרכב שהוצת בהפרת הסדר האלימה באבו דיס. מתוך טוויטר, צילום מסך
הרכב שהוצת באבו דיס, הערב/צילום מסך, מתוך טוויטר

השוטרים הפלסטינים השתמשו בכוח פיזי כדי לנסות לחלץ את האזרח הישראלי, אך כשנשקפה סכנה גם לחייהם החליטו כוחות הביטחון להיכנס לעיירה, בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ולחלץ את האזרח הישראלי לפני שיבוצע בו לינץ'. כוח של מג"ב חילץ את הישראלי, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק שבירושלים. מצה"ל נמסר כי האירוע יתוחקר. האזרח צפוי להיחקר גם הוא במשטרה בעקבות האירוע.

גורמים בפיקוד מרכז אמרו כי מדובר היה באירוע מתוח מאוד שהסתיים רק כשהתקבלה ההודעה כי האזרח נמסר לידי צה"ל. במערכת הביטחון הדגישו את המעורבות של המנהל האזרחי באירוע והקשרים הענפים שיש לו עם גורמי השטח במסגרת התיאום הביטחוני העדין בין הצדדים. בשנה החולפת הפגינו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שליטה בשטח בכמה אירועים שבהם אזרחים ישראלים תעו ונכנסו לאזורים פלסטיניים, אך חולצו על ידי שוטרים פלסטינים לפני שבוצע לינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully