וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחיי 90 בני אדם: ספינת מהגרים התהפכה בים התיכון ליד לוב

2.2.2018 / 14:35

כלי השיט, שעליו היו בעיקר אזרחים פקיסטנים, עשה את דרכו מאפריקה לחופי איטליה. עשר גופות נמשו מחופי לוב, ושלושה בני אדם שניצלו סיפרו כי עשרות מחבריהם נעדרים. מאז החלו מאמצי לוב למנוע את יציאת המהגרים מחופיה, חלה ירידה משמעותית במספר המגיעים לחופי אירופה

מהגרים שחולצו על ידי חיל הים הלובי. רויטרס
מהגרים על סיפון ספינת חיל הים הלובי, בשבוע שעבר/רויטרס

חשש לחייהם של 90 מהגרים שסירתם התהפכה היום (שישי) בים התיכון ליד חופי לוב. שלושה מהגרים ניצלו ועשר גופות של מהגרים אותרו בחופי לוב - כך מסרה סוכנות המהגרים של האו"ם. הניצולים סיפרו כי מרבים המהגרים שהיו על סיפון הסירה היו פקיסטנים שביקשו להגיע לאיטליה.

סוכנות המהגרים של האו"ם מסרה כי הניצולים סיפקו הערכה ראשונית של מספר הנעדרים, וכי נעשים מאמצים לאמת את מספרם המדויק. כוחות ההצלה בלוב מסרו כי הניצולים, שני אזרחים לובים ואחד פקיסטני, אותרו בסמוך לעיר החוף זוראווה הממוקמת ליד הגבול עם תוניסיה. העיר נחשבת לנקודת יציאה מוכרת של מהגרים המבקשים להגיע לחופי אירופה.

לוב נחשבת לשער הראשי של מהגרים מיבשת אפריקה המנסים להגיע לאירופה דרך הים התיכון. לאחרונה חלה ירידה במספר המהגרים העושים את הדרך המסוכנת, לאחר שהאיחוד האירופי, ובעיקר איטליה, הפעילו לחץ על הרשויות בלוב להילחם בתופעה. על פי ההערכה, לפחות 600 אלף מהגרים עשו את דרכם מלוב לאיטליה בארבע השנים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל מחלת דכאון: בנו של פידל קסטרו שם קץ לחייו
רוסיה באזהרת מסע לאזרחיה: "ארה"ב מחפשת אתכם"
בגלל סכסוך משפחתי: בלון גז התפוצץ בבית בעזה; שבעה נהרגו

מהגרים שחולצו בים התיכון לאחר שספינתם התהפכה ליד לוב. רויטרס
מהגרים שחולצו בידי כוחות חיל הים האיטלקי, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully