וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגניבות הן פשע לאומני": שבעה חודשי מאסר נגזרו על גנבי כוורות

1.2.2018 / 18:36

בעקבות הפשיעה החקלאית שמכה בתושבי הצפון, בית המשפט המחוזי החליט להחמיר עם שני תושבי טובא זנגרייה שנעצרו כשברשותם כוורות בשווי אלפי שקלים שנגנבו מיסוד המעלה. "הנזק עצום, אני מאמין שרק עונשי מאסר בפועל ירתיע וימגר את התופעה", אמר הדבוראי עמית יוסף

שודדים במהלך פשיעה חקלאית בדרום. -, מערכת וואלה! NEWS
"בתוך חמש דקות הגיעו הבלשים". הגנבים כפי שתועדו במצלמה הנסתרת ליד הכוורות/מערכת וואלה! NEWS, -

עמית יוסף, דבוראי ממושב יסוד המעלה, הצליח יחד עם שוטרי משטרת ראש פינה ולוחמי יחידת ארז של מג"ב צפון לעצור את קאסם זנגרי ובן משפחתו עומר זנגרי מהכפר טובא זנגרייה בעקבות גניבת כוורות. בית המשפט המחוזי בצפון דחה אתמול (רביעי) את הערעור של השניים על עונש המאסר שנגזר עליהם. "עמדתי מול השופט ואמרתי לו שרק עונש מאסר בפועל על הגנבים יביא להרתעה ולהפסקת הגניבות החקלאיות. אתה קם כל יום לפני חמש בבוקר ומיד יוצא לשדות. מטפל בתוצרת החקלאית, עובד בגשם בשרב ובסוף מגיע הגנב ושודד את עמל ידיך. לשמחתי השופט שדן את שני גנבי הכוורות החליט להחמיר איתם ולגזור עליהם עונשי מאסר של שבעה חודשים בפועל", סיפר יוסף.

"הם גנבו לי 19 כוורות, כשמחירה של כל כוורת ריקה הוא אלף שקלים, כוורת עם דבש מגיעה ל-3,000 שקל. הם גנבו בכל פעם כוורת אחת או שתיים ולא זיהיתי את הגניבות, אבל ברגע שהם גנבו לי חמש כוורות מיד הבחנתי בחסרונן", סיפר יוסף. "הגשתי תלונה במשטרה ובמקביל הצבתי מצלמות נסתרות שיש להן מנגנון המזהה תנועה. אחרי יומיים הם הגיעו. ראיתי בצילומים בשידור חי איך הם עוצרים את הרכב ליד הכוורת, והעמיסו אותן לתוך המכונית. מיד התקשרתי למשטרת ראש פינה, ובתוך חמש דקות הגיעו הבלשים לשטח אבל הגנבים הספיקו להימלט".

עוד בנושא:
בעלי משקים כבר התייאשו מהפריצות: "הצעד הבא - פיגוע נגד חקלאים"
"אתה הולך לישון בפחד": הפשיעה שמכה ביישוב הצפוני בישראל
"נזק של מיליונים": הדבוראים מתקשים להתמודד עם מכת גניבת הכוורות

שודדים במהלך פשיעה חקלאית בדרום. -, מערכת וואלה! NEWS
"לעיתים הם מוציאים את הדבש ומוכרים אותו בשוק המקומי". הגנבים כפי שתועדו במצלמה הנסתרת ליד הכוורות/מערכת וואלה! NEWS, -

יוסף הסביר כי הבלשים זיהו את כלי הרכב בזכות הצילום. התפתח מרדף מהיר ויחד עם לוחמי יחידת ארז הם הגיעו לרפת של המשפחה בטובא זנגרייה. במקום הם מצאו עשרות כוורות, 19 מהן נגנבו מיוסף וכמה נוספות נגנבו משכנו. "הם למדו שיטה: בימי החורף הקרים והגשם הדבורים נמצאות בכוורת ולא יוצאות. הם מניחים שקית גדולה וכך הם גונבים את הכוורות. הם מוכרים אותן אחר כך, לעיתים הם מוציאים את הדבש ומוכרים גם אותו בשוק המקומי בכפרים. הנזק של גניבת הכוורות הוא עצום. במקרה הזה הוא נאמד בעשרות אלפי שקלים, שכן חלק מהכוורת היו מלאות דבש. הגניבות החקלאיות זה לא רק פשע כלכלי אלא גם פשע לאומני", אמר יוסף.

במשמר הגבול הביעו אתמול שביעות רצון מהחלטת בית המשפט בצפון לשלוח את השניים לתקופת מאסר בפועל. בית המשפט שמע את עדותם של הכוורנים שניזוקו, צפו בסרטון הגניבה וכן שמעו את עדות השוטרים והלוחמים שפעלו במתחם בית משפחת החשודים שבו הסתירו את עשרות הכוורות הגנובות. "אני מאמין שרק עונשי מאסר בפועל ופעילות נחושה של המשטרה כנגד עברייני פשיעה חקלאית ירתיע וימגר את התופעה", אמר יוסף.

מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בירכו על שיתוף הפעולה עם שוטרי מג"ב, "אשר פועלים באופן מידי בעזרה לתפיסת הגנבים ופועלים למיגור הפשיעה החקלאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully