וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ראשון לציון שב לתפקידו: "לא חושב שנגיע לכתב אישום"

31.1.2018 / 21:59

לאחר שהורחק לחודשיים מהעירייה שב דב צור לתפקיד והתקבל במחיאות כפיים בידי חלק מהעובדים. מנגד, מחו תושבים מחוץ לבניין בקריאה לפטרו כשברקע אמרו חברי מועצה שעליו להשעות עצמו, במסגרת פרשת השחיתות בעיר

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

ראש עיריית ראשון לציון דב צור שב היום (רביעי) לתפקידו, לאחר כמעט חודשיים שבהם היה מורחק עקב החקירה המשטרתית שמתנהלת נגדו במסגרת פרשת השחיתות בעיר. בשיחה עם וואלה! NEWS באירוע נטיעות לכבוד ט"ו בשבט עם ילדים בשכונת שיכון המזרח אמר צור כי הוא "שמח לחזור לעירייה, מת כבר לחזור לעבודה" וכי התגעגע "לפניהם של העובדים".

צור שב לתפקידו לאחר מעצר בית בן עשרה ימים והרחקה של כ-45 יום מפעילות ציבורית בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. "אחרי בטלה שנכפתה עליי, אני שמח לחזור לעבודה", הוסיף. "יחד עם זאת, אני מבין את הצורך לנהל את החקירה ולמצות אותה עד תום".

עוד בוואלה! NEWS:
רודן אריתריאה תוקף את ישראל: "לפליטים מגיע יותר מ-3,500 דולר"
"מי רצח את ג'ק?": חדר הבריחה שממיין מועמדים ליחידת הסייבר
בנאומו האחרון במליאה: ח"כ חזן כינה את היו"ר אדלשטיין "סטלין"

תיעוד: ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ההשתף באירוע ראשון מאז ששב לתפקידו ממעצר. אתר רשמי
התקבל במחיאות כפיים סוערות של עובדי העירייה. צור/אתר רשמי
"אני חושב שנוהגים בי בהגינות, צריך לחקור ולבער את השחיתות"

החקירה בפרשת השחיתות בעירייה מתנהלת במשך יותר משנה ביחידת להב 433 ובמרכזה חשדות לקשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים בעיר. מלבד צור נעצרו 18 בני אדם נוספים. החשוד המרכזי בפרשה הוא סגנו לשעבר של צור, ח"כ דוד ביטן (הליכוד).

על ההתמודדות עם החשדות נגדו אמר צור כי אין לו טענות לאיש. "אני חושב שנוהגים בי בהגינות", הוסיף. "צריך לחקור ולבער את השחיתות. אני יודע מה עומד מולי ומשוכנע שזה ייגמר בטוב. אני מקווה שמהר, כי מה שחשוב לי זה לחזור לעבודה כשאני משוחרר מהנטל הזה".

עוד באותו נושא

פרשת השחיתות בראשל"צ: ראש העירייה דב צור ישוב לעבודתו

לכתבה המלאה

על השאלה אם יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה השיב צור בחיוך כי עבורו מדובר ב"שאלה רטורית". הוא הוסיף כי אינו חושב שהפרשה תסתיים מבחינתו בהגשת כתב אישום וכי הוא "מקווה מתפלל" לכך, על סמך המידע שברשותו. "אני אהיה ראש העיר הבא של ראשון לציון", הוסיף.

הציבור ימשיך לתמוך בך גם לאחר הפרשה?

"אבקש את אמון הציבור כמו שאני יודע. ממה שאני מרגיש מהציבור בחודשיים מאז שהשתחררתי, קיימת אמונה ואהדה גדולה כלפיי, זה מה שנותן לי את הכוח להמשיך".

אתה חש אי נוחות להשתתף באירוע עם ילדי העיר, בזמן ששמך נקשר לפרשת שחיתות?

"ה-DNA של תושבי העיר הוא לטעת, במשך 136 שנים זה מה שעושים כאן. וזה מה שנעשה בעתיד, נחגוג נטיעות".

צור נכנס לעירייה בתשואות עידוד של העובדים שהמתינו לו בחנייה. לאורך כל הדרך הכחיש צור את החשדות נגדו וטען כי לא ביצע כל עבירה. בעקבות משא ומתן שניהלו פרקליטיו, עורכי הדין גיורא אדרת וטל שפירא, הסכימו ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כי צור ישוב לעבודתו בעירייה.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור בבית משפט השלום בעיר, 3 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
בכניסה לעירייה נתלו שלטים שתבעו את התפטרותו. צור בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

אך לא כולם תומכים בצור. בכניסה לעירייה נתלו הבוקר שלטים הדורשים ממנו להתפטר. בנוסף לכך, נשמעו קולות במועצת העיר הקוראים לצור להשעות עצמו מהתפקיד לנוכח המגבלות שהוטלו עליו בבית המשפט - בהן איסור על השתתפות בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בוועדות המכרזים של עיריית ראשון לציון ושל החברה הכלכלית בעיר.

חלק מחברי מועצת העיר אף העלו את העובדה שח"כ ביטן, החשוד המרכזי בפרשה, התפטר מתפקידו כיו"ר הקואליציה בשל החשדות נגדו וטענו כי על צור לפעול כמותו. צור לא התרגש מהקריאות ואמר כי "מדובר על אותם חברי מועצה שנגדם מתנהלת חקירה עכשיו על ניגוד עניינים".

עו"ד ליאל אבן זוהר, בין חברי המועצה שדרשו מצור להשהות את עצמו מתפקידו עד לסיום הפרשה, אמרה כי "אין מילים אחרות לתאר את מה שקרה היום בעיריית ראשון - מצעד האיוולת. כשראש עירייה חשוד בעבירות כבדות ומוטלות עליו מגבלות רחבות היקף הופך בושה לחגיגה, לא פלא שתופעת השחיתות השלטונית הופכת למשהו שולי בסדר היום הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully