וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכנס לרשימה השחורה: ארה"ב הטילה סנקציות על מנהיג חמאס הנייה

סוכנויות הידיעות וטל שלו

31.1.2018 / 20:45

משרד האוצר בוושינגטון הודיע על הצעדים נגד ראש הלשכה המדינית של הארגון, שנכסיו בארה"ב יוקפאו וייאסר על אמריקנים לעשות עמו עסקים. עוד ברשימה - תנועה שיעית במימון איראן הפועלת בעזה. חמאס: "ניסיון כושל להפעיל לחץ על ההתנגדות"

עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית הכניסה היום (רביעי) את ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעאיל הנייה, לרשימת גורמי הטרור הנתונים לסנקציות. על המהלך הכריז ניית'ן סאלס, בכיר במחלקת המדינה האמריקנית המתאם את תחום המאבק בטרור, במהלך נאומו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנערך היום בתל אביב.

בהודעת משרד האוצר בוושינגטון נמסר כי גם תנועת א-סאברין השיעית, הפועלת בתמיכת איראן ברצועת עזה, הוכנסה לרשימה שבמסגרתה יוקפאו כל נכסיהם וייאסר על אמריקניים לשאת ולתת עמם.

בהודעה מטעם מחלקת המדינה, נמסר כי בהחלטה זו מדגיש שר החוץ רקס טילרסון כי "מדובר בגורמי טרור מרכזיים הנתמכים בידי איראן ומאיימים על היציבות במזרח התיכון, פוגעים בתהליך השלום ותוקפים את בעלי בריתנו". לדבריו, "זהו צעד חשוב למניעת המשאבים הדרושים להם לתכנן ולהוציא לפועל את פעולות הטרור שלהם".

חמאס מסר כי החלטת ארצות הברית היא "ניסיון כושל להפעיל לחץ על ההתנגדות" והיא "לא תרתיע אותנו מהמשך הפעילות נגד הכיבוש".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש על חקירות נתניהו: אנחנו בישורת האחרונה; הראיות יקבעו
הוכנס לרשימה השחורה: ארה"ב הטילה סנקציות על מנהיג חמאס הנייה
חזן הושעה מהכנסת על התבטאויותיו: אספנו את המיטב מטוויטר

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בנאום על החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
נתון לסנקציות אמריקניות. הנייה/רויטרס

בישראל בירכו על המהלך. שרת התרבות, מירי רגב, אמרה כי המדיניות האמריקנית של "אפס סובלנות לטרור קיבלה משמעות היום עם ההכרזה על הנייה כטרוריסט". לדבריה, "ישות הטרור בעזה מבזבזת את עתידם של תושבי עזה מטביעה אותה במנהרות מוות ללא עתיד וללא תקווה. ארצות הברית מובילה קו ישיר ולא מתרפס מול הטרור".

הלשכה המדינית של חמאס הוגדרה ארגון טרור זר על ידי ארצות הברית ב-1997 וב-2001 הוחמרו הסנקציות עליה. לפי וושינגטון, להנייה קשרים קרובים עם הזרוע הצבאית של חמאס, הפעילה במאבק מזוין, והוא בעצמו היה מעורב במתקפות טרור נגד ישראלים.

בנוסף לכך, בממשל מייחסים להנייה, שנבחר בשנה שעברה להנהגת הארגון במקום חאלד משעל, אחריות למותם של 17 אזרחים אמריקנים בפעולות טרור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה של תנועת א-סאברין בעזה, 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנועת א-סאברין החלה לפעול ברצועה ב-2014, במימון איראני, ובהמשך הרחיבה את פעילותה גם לגדה המערבית. לפי הודעת הממשל האמריקני, היא מגייסת בעיקר פעילי ג'יהאד אסלאמי לשעבר ואחראית לשורת פיגועים נגד מטרות ישראליות לצד קידום רעיונות אנטי-אמריקניים.

חמאס ואיראן התקרבו בתקופה האחרונה, אחרי שנים של משבר סביב מלחמת האזרחים בסוריה. הנהגת חמאס הנוכחית ביקרה בטהראן כמה פעמים בחודשים האחרונים, וסגנו של הנייה, סאלח אל-עארורי, שוהה בביירות ונפגש עם גורמים איראניים ובכירים בחיזבאללה.

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully