וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן התחייב: "קיצור שבוע העבודה ייכנס לתוקף ב-1 במרץ"

31.1.2018 / 17:12

יו"ר ההסתדרות הצהיר כי החל מעוד חודש שעות העבודה ירדו מ-43 שעות ל-42 שעות בשבוע. כמו כן, שכר המינימום יעלה ל-29.12 שקלים. על הרפורמה בחברת החשמל: "לא תקרה כל עוד המדינה לא תמשוך את עתירתה לבג"ץ על הזכות לשבות"

אבי ניסנקורן יו"ר הסתדרות העובדים בריאיון לוואלה טוק עם יעקב אילון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ניסנקורן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

קיצור שעות העבודה יכנס לתוקף בעוד חודש, ב-1 במרץ - כך התחייב היום (רביעי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. בתדרוך מיוחד לכתבים, אמר ניסנקורן כי שעות העבודה ירדו מ-43 שעות ל-42 שעות בשבוע, ושכר המינימום השעתי, שעמד עד כה על 23.13 שקלים, יעלה ל-29.12 שקלים.

"אני חושב ששכר המינימום צריך לעלות ל30-שקלים, אך בינתיים יש הסכמה להעלאת השכר ל-29.12 שקלים. המעסיקים ושרגא ברוש מתנגדים לכך, אבל אנחנו מחפשים פתרון לזה", אמר ניסנקורן. "אנחנו צריכים לשאוף לקיצור ל-40 שעות עבודה שבועיות. מי שהתנגד בתחילה לסיכום היה משרד האוצר אבל הסרתי את ההתנגדויות".

לגבי קיצור שבוע העבודה ויצירת סוף שבוע ארוך, אמר ניסנקורן: "אני אדם פרקטי לא רוצה להישאר אדם עם חלומות, מעולם לא קיבלתי הצעה מבושלת בנושא של קיצור שבוע העבודה וסוף שבוע ארוך ולכן ירידה ל-40 שעות יש לה ערך מאוד גדול. כך אנחנו נשתווה למדינות ה-OECD"

במהלך תדרוך הכתבים התייחס יו"ר ההסתדרות לרפורמה בחברת החשמל, והבהיר כי "לא תהיה רפורמה בחברת חשמל כל עוד המדינה לא תמשוך את העתירה שהגישה לבג"ץ על הזכות לשביתה". לדבריו, הוא עדיין מחכה לתשובת המדינה בנושא. "אני חושב שבסופו של דבר אם לא הייתי מאמין ברפורמה לא הייתי מגיע לסיכום, ולכן על הסכמות צריך לקיים משני הצדדים. או שמגיעים לסיכום כולל או שלא מגיעים לסיכום כולל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully