וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: על טורקיה לא לנצל את הלחימה בכורדים כדי לפלוש לסוריה

31.1.2018 / 12:07

נשיא צרפת אמר כי על אנקרה לתאם את פעולותיה עם בעלות בריתה, עם התמשכות המבצע נגד הכוחות הכורדיים. "אם המבצע יהפוך לפלישה, זאת תהיה בעיה אמיתית עבורנו"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר את טורקיה שלא תשתמש במבצע שלה נגד הכורדים בצפון סוריה כתירוץ לפלוש למדינה. בריאיון שפורסם היום (רביעי) בעיתון לה פיגארו, אמר מקרון כי על אנקרה לתאם את פעולותיה עם בעלות בריתה.

"אם יתברר שהמבצע הזה אינו רק לחימה באיום פוטנציאלי על גבולה של טורקיה והופך למבצע פלישה, זאת תהיה בעיה אמתית עבורנו", אמר מקרון, שהוסיף כי הוא יעלה את הסוגיה מול נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, הגן על המבצע ואמר כי מטרתו היחידה היא להבטיח את ביטחון המדינה ולהגן על התושבים הערבים, הכורדים והטורקמנים באזור מפני "ארגוני טרור". לדבריו, "אם צרפת מפרשת את המבצע כך, עלינו לשאול בהתאם מה היא עושה בסוריה מלכתחילה".

לקריאה נוספת בנושא
התפוצצה מול טנק: הלוחמת הכורדית שהפכה לגיבורת המלחמה בטורקיה
ארדואן מאיים: "נעמיק את המבצע נגד הכורדים עד לעיראק"

שיירה של צבא טורקיה מגיעה לכפר הסמוך לגבול עם סוריה, 21 בינואר 2018. רויטרס
טנקים טורקיים בגבול סוריה/רויטרס

טורקיה פתחה במבצע "ענף זית" לפני שבוע וחצי, במטרה להדוף את הכוחות הכורדיים מהמובלעת עפרין שבצפון סוריה. באנקרה רואים במיליציה הכורדית YPG ארגון טרור, אך במערב חוששים מפגיעה במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

ה-YPG חומש ואומן על ידי צבאות ארצות הברית וצרפת, החוששות שדאעש יצליח לנצל את פתיחת החזית החדשה במלחמת האזרחים בסוריה - שתיכנס בקרוב לשנתה השמינית - ולהתאושש משורת המפלות הכבדות שספג בחודשים האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא צרפת עמנואל מקרון במסיבת עיתונאים בשגרירות צרפת בבייג'ינג, סין. ינואר 2018. AP
מבקש הבהרות מארדואן. מקרון/AP

אנקרה דורשת מוושינגטון, מפריז ומבירות אחרות במערב לתמוך במאבקה נגד ה-YPG, שלדבריה הוא חלק מהמחתרת הכורדית (PKK) הפועלת נגד טורקיה מאז שנות ה-80. היא מכחישה כי היא פוגעת בריכוזי אוכלוסייה, על אף טענות שנשמעות מצד הכורדים ומצד הארגון הסורי לזכויות אדם על כך שאזרחים רבים נהרגו בתקיפות.

לפי הודעה שנמסרה היום ממשרד החוץ של רוסיה, מאות בני אדם נהרגו מאז תחילת הקרבות באזור עפרין, בהם גם אזרחים.

(עדכון ראשון: 12:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully