וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיעה החקלאית: הצעת חוק חדשה תקדם החמרת ענישה לעבריינים

30.1.2018 / 20:19

הצעת החוק, שנוסחה על ידי ח"כ אילטוב והתאחדות האיכרים, פועלת להגדלת פיצוי לנפגעים, קביעת רף מינימום לענישה והחרפת הענישה הקבועה בחוק. "זו לא רק הגנה על החקלאים - אלא על ריבונות ישראל", אמר אילטוב

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

הצעת חוק שהוגשה היום (שלישי) דורשת החמרת ענישה בעבירות של פשיעה חקלאית. ההצעה, שהוגשה על ידי ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ונוסחה בשיתוף עם התאחדות האיכרים בישראל, מתייחסת לעבירות של בגניבת תוצרת ויבול, בעלי חיים, ציוד חקלאי, גרימת נזק לציוד, לתשתיות ולשטחים חקלאיים והשתלטות על שטחי מרעה.

הצעת החוק צפויה להחמיר את רף הענישה וליצור הרתעה מספקת בכל הקשור לפשיעה חקלאית, החל מהגדלת הפיצוי המרבי לנפגעי עבירה של פשיעה חקלאית וכלה בהחמרת הענישה הקבועה בחוק העונשין בדרך של קביעת עונש מאסר ממושך יותר בנוסף לקנס כספי. כמו כן, היא מקדמת הגדרת עונש מינימום שיחול על מי שמורשע בעבירות האמורות, באופן שישיג את מטרת ההרתעה.

חקלאים באצבע הגליל בכילה בגבול לבנון. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
חקלאים בגבול לבנון/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

"לא מדובר פה רק בהגנה על פרנסתם ורווחתם של החקלאים אלא גם בהגנתה של מדינת ישראל וריבונותה", אמר אילטוב. "התבססות החקלאים שלנו בגבולות המדינה היא נכס אסטרטגי ועלינו להילחם במי שינסה לפגוע בו ללא פשרות".

"המרחב הכפרי והשטחים החקלאיים משתרעים על פני כ-85% משטחה של מדינת ישראל ולמרות זאת תופעת הפשיעה החקלאית, המאופיינת ברובה בטרור חקלאי, עוברת מתחת לרדאר", אמר נשיא התאחדות האיכרים בישראל, דובי אמיתי. "הממשלה חייבת לייצר תכנית מערכתית אשר תמגר את התופעה ותייצר את ההרתעה הנדרשת לפני שיהיה מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully