וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד תערוך משאל עם על התרת הפלות בחוק: "דרוש דיון מכבד בנושא"

ראש הממשלה ליאו ורדקאר הודיע כי לקראת המשאל, המתוכנן לסוף חודש מאי, יתקיימו דיונים בשני בתי הפרלמנט. בשנת 2013 רוככו החוקים הנוקשים במדינה הקתולית בנושא הפלות, שעדיין אסורות בחוק

הפגנת מחאה נגד האיסור על הפלות בדבלין שבאירלנד, נובמבר 2012. אי-פי, AP
הפגנה נגד האיסור על הפלות בדבלין, בשנת 2012/AP, אי-פי

אירלנד תערוך משאל עם בסוף חודש מאי על הפיכתן של הפלות לחוקיות - כך הודיע הלילה (שלישי) ראש הממשלה ליאו ורדקאר. לדבריו, על אף שמדובר בהחלטה כבדת משקל לאזרחי המדינה הקתולית הוא עצמו יתמוך באישור המהלך בטענה כי אין עוד מקום לחקיקה בנושא ההפלות. ורדקאר הוסיף כי טרם נקבע תאריך מדויק לעריכת משאל העם אך ציין כי בחודשים הקרובים יתקיימו דיונים מקדימים בבית המחוקקים והוא "משוכנע" שניתן יהיה להשלימם עד לסוף מאי.

מאז הקמתה של אירלנד הפלות היו אסורות בחוק. בשנת 1983 התווסף תיקון לחוקה שקבע כי לאם ולעובר שטרם נולד יש זכות שווה לחיים. לפני ארבע שנים שונה החוק כך שיאפשר ביצוע הפלה במקרים שבהם ישנה סכנה לחיי האם, בעקבות מותה של אישה הרה שלא אושר לה להפיל את עוברה.

ראש הממשלה ורדקאר הוסיף כי מדובר ב"נושא מאוד אישי עבור רובנו, שאינו שחור או לבן". לדבריו, על אנשים להגיע להחלטה בנושא עריכת הפלות בכוחות עצמם בהסתמך על עובדות, אך גם על חמלה ואמפתיה. "אני מעוניין בקיום דיון מכבד מכל הצדדים", הוסיף. "אסור להפוך זאת לנושא המכוון לגופו של אף אדם". בעיתון "אייריש טיימס" דווח כי מחקר שנערך בשבועות האחרונים מצביע על רוב לאישור ההחלטה על הפיכת הפלות לחוקיות בשני הבתים של הפרלמנט במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
התבהרות חלקית: מזג אוויר חם עד לסוף השבוע
אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה: "לא ניתן לקבוע אם היה שיגור"
מבוכה לקואליציה: שני ח"כים נותרו בחדריהם - הצעת החוק נפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully