וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זנדברג בדיון על הגירוש לרואנדה: "אתם חברים של נאצים"

29.1.2018 / 10:34

השר דרעי אמר בוועדת הפנים כי "נגרש גם בכוח" והדיון התלהט סביב שאלת הסיכון שבגירוש מבקשי מקלט לרואנדה, מאחר שפרטי ההסכם עם המדינה חסויים. ח"כ זנדברג הוצאה מהדיון ואוחנה צעק לה לפני כן: "זו זילות השואה". דרעי: "תסתכלו בעיניים של תושבי דרום ת"א"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

ועדת הפנים של הכנסת כינסה הבוקר (שני) דיון בנושא גירוש מבקשי המקלט. במהלך הדיון, הוצאה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי "הפריעה ללא הפסקה". היא השיבה "נעים לשמוע רק את אורן חזן, אני הפרעתי ללא הפסקה? אתם חברים של נאצים". לפני כן צעק עליה ח"כ אמיר אוחנה כי זו "זילות השואה" כשמתנגדי הגירוש מזכירים את היהודים שביקשו מקלט בתקופת מלחמת העולם השנייה.

"הדמגוגיה של יואב קיש חצתה את כל הקווים האדומים", הגיבה חברת הכנסת אחרי שהוצאה מהוועדה. "אני אמרתי וחוזרת ועומדת על זה שהקשרים של מפלגת השלטון עם מפלגות אנטישמיות ונאציות באירופה היא בושה למדינת ישראל ובושה לממשלת ישראל".

"לא ייתכן שהממשלה הזאת תשתמש בדמגוגיות שואה כשזה נוח לה, ובמקביל תכשיר בדיעבד את רצח העם ברואנדה, תקיים קשרים עם מכחישי שואה בפולין ותארח אנטישמים מאוסטריה. מישהו צריך להגיד לממשלה הזאת את האמת - היחסים החבריים שלה עם מפלגות שכאלה היא בושה גדולה ואות קין על כל הכנסת".

תמר זנדברג מלווה החוצה מדיון על מבקשי מקלט בועדת הפנים, 29 בינואר 2018. לע"מ, צילום מסך
הסערה במהלך הדיון בוועדת הפנים/צילום מסך, לע"מ

במהלך הדיון, אמר שר הפנים אריה דרעי כי "גם אם מדובר בגירוש בכוח למדינה שלישית, התשובה היא כן, כן, כן". הדיון מגיע בצל מחאות נרחבות בגופים שונים ברחבי הארץ, ובפרט של ניצולי שואה ותושבי תל אביב, על סוגיית גירוש מבקשי המקלט מאריתריאה וסודאן לרואנדה.

לשאלתה של ח"כ מיכל רוזין (מרצ), לגבי פרטי ההסכם עם רואנדה והסכנות האפשריות במדינה, אמר קיש: "יש צו איסור פרסום על ההסכם, אני לא יודע את פרטיו, בית המשפט אישר את ההסכם".

"הכול בהסכמה של המדינה השלישית שמתואמת איתנו עד הפרט האחרון", אמר דרעי בתחילת הדיון. "יש מענק גדול של 3,500 אלף דולר למי שיוצא מרצון. מי שלא...", המשיך דרעי, אך ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התפרץ לדבריו וקטע אותו. "זה טוב מאוד שאנחנו במדינה שלנו מדברים הרבה על הזכויות של כל אחד", המשיך דרעי, "הם בני אדם כמונו, תסתכלי בעיניים של תושבי דרום תל אביב שיושבים פה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנה של מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה בהרצליה, בשבוע שעבר/יותם רונן

בשלב זה החלו הרוחות להתלהט בדיון ויו"ר הוועדה יואב קיש (הליכוד) הורה להוציא את תושבת דרום תל אביב, הפעילה החברתית שולה קשת מארגון "אחותי" למען נשים. "אני מדרום תל אביב ואני מגורשת מהאולם הזה. תתביישו לכם, תפסיקו לדחוף אותי", אמרה. לאחר מכן הוציא קיש גם את ח"כ מרב מיכאלי והוסיף: "אם באתם לפוצץ את הדיון, מצדי אשאר פה לבד עם השר".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) יצא כמה פעמים נגד אחת הנשים בדיון, הרבה הרפורמית נאווה חפץ בגלל שחבשה כיפה לראשה. "עוד הערה אחת ואתה יוצא החוצה", איים קיש על חזן לאחר כמה הערות פוגעניות מצדו בנושא סממני הלבוש של היהדות הרפורמית. "הם מובילים קמפיין אנה פרנק, תתביישי לך שאת עושים את ההשוואה, זה בושה", צעק חזן, והתייחס לקמפיין שבו משווים פעילים את גירוש מבקשי המקלט לסירוב לקבל פליטים יהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה.

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנה מול שגרירות רואנדה/יותם רונן

בהמשך, צעק חזן גם על ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שניסתה להגן על הפעילה החברתית. "מילא עם הפלסטינים את בוגדת, אבל גם עם אלה?", אמר לה חזן. ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הוסיף כי מדובר ב"זילות השואה".

"מה שמתנהל פה זה מצעד האיוולת של כל הממשלות שהביאו אותם עד לדרום תל אביב", אמרה ח"כ רוזין. "באירופה הם קיבלו מיד מעמד פליט, איך פה הם לא קיבלו? אתם אומרים לנו: 'אתם רוצים מדינת כל מסתנניה'. לא, אנחנו רוצים לתת להם מקלט עד היום שבו הם יוכלו לחזור למדינה שלהם בביטחון".

לדבריה, "אם מגרשים בשמנו ראוי שנדע מה כולל ההסכם, איזה תנאים הם מקבלים והאם הם יוכלו לחיות שם ולהיות שוב פליטים. ממשלת רואנדה הוציאה את ממשלת ישראל שקרנים, ממשלת ישראל אומרת יש הסכם, בואו תחשפו את פרטי ההסכם תשקיטו את לב האזרחים".

הפגנה של מאות מבקשי מקלט מפגינים במחאה על תוכנית הממשלה לגירוש זרים, שגרירות רואנדה, הרצליה. יותם רונן
הפגנת מבקשי המקלט בהרצליה/יותם רונן

ח"כ נאווה בוקר (הליכוד) אמרה כי "יש פה קמפיין שקרי שמוציא את כל המסתננים כפליטים מאזורי לחימה וכולנו יודעים שזה לא נכון, וזה רק אחוז קטן זה רק עוד דרך להוציא את שלטון הימין לא מוסרי. אני יושבת פה עם שני חברים, עובד חוגי ושפי פז שעוברים גיהינום".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר במהלך הדיון כי "יש מצוקה מאוד קשה בדרום תל אביב, והקורבנות שלה הם התושבים ומבקשי המקלט. אבל במקום שהמדינה תציע פתרונות, היא משסה אותם אחד בשני. המדינה השקיעה מיליארדים בחולות במקום להשקיע בדרום תל אביב. חסרים פה עובדים בבניין, בסיעוד, במלונאות ומשרד הפנים מייבא עשרות אלפי עובדים. ההסכם הלא גלוי עם המדינה השלישית הוא לא במקרה לא גלוי. יש מלא מה להסתיר".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה ליו"ר ועדת הפנים יואב קיש במהלך דיון בוועדה על גירוש מבקשי המקלט ואמרה "אתם חברים של נאצים". ערוץ הכנסת
דיון סוער בכנסת/ערוץ הכנסת

עובד חוגי, פעיל בעד הגירוש ואיש ליכוד, אמר: "אני רואה את ההתגייסות פה וכמה שאתם רוצים שהמסתננים יישארו, אבל על פי מרב מיכאלי, העוני מכפיל את עצמו והכל גרוע אז פתאום אתם רוצים שיישארו פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully